Hoi, mijn dochter kwam gisteren terug van het kdv met een romp vol rode plekjes. De leidsters zeiden dat ze wss ergens op heeft gereageerd en ook een kiwi had gehD. Nu heeft ze eerder kiwi's gehad (niet vaak overigens) zonder problemen. Echter vannacht kwam mijn man terug van het troosten van haar en zei dat ze haar avondeten had uitgespuugd. Kan natuurlijk gebeuren en vanochtend was ze weer haar vrolijke zelf. Totdat ik haar een paar slokjes water gaf en een minuut of 10 daarna begon te kokhalzen en RE hoesten. Ook haar wangetjes, neusje en kin zijn heel rood. Lijkt dit op allergie of iets anders??
Hm, nee, de combinatie met het spugen doet mij niet direct denken aan een allergie (maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik eigenlijk geen verstand heb van allergieën). Ik zou eerder denken dat ze "gewoon" ziek is. Je kunt natuurlijk altijd even de h.a bellen voor advies.
Even de huisarts laten kijken, die kan ook beoordelen of ze een dikke tong ed heeft mocht het allergie zijn. Beter te vaak laten kijken dan een ongelukkig kindje
ik denk ook eerder aan de 5e of 6e ziekte, kan je de vlekjes wegdrukken? maar als je je zorgen maakt kan je altijd even je huisarts bellen idd 1x te veel bellen dan te weinig.
Net geprobeerd haar ontbijt te geven, maar dat kwam er met een grote boog weer uit... Zo de HA even bellen dus. Arm meiske, ze komt net uit den kuur amoxicilline omdat ze zo veel hoestte. En nu weer dit
Een verlate reactie op de amoxiciline? Hier ook gehad,netelroos. Ze mag absoluut geen penicilline meer.
Bij allergie kan het zeker wel passen, de uitslag maar ook het spugen. Het lijfje werkt hetgeen waar ze allergisch voor zou zijn er op die manier weer uit. En een allergie moet opgebouwd worden. Dus dat ze dan eerst niet reageerde zou nog niet zo gek zijn. Maar je gaat al naar de huisarts en die kan je dat nog beter vertellen denk ik. Beterschap!
Volgens de HA een allergie voor amoxicilline. De rode plekjes die nu ook op haar armen, handen, gezicht en hoofd zitten, zijn blijkbaar anders dan de vlekjes van de 5e ziekte. Of ze nu een complete allergie voor penicilline heeft of alleen amoxicilline is niet te zeggen. Ze is vrolijk, dat wel. We hebben haar nu een kaakje gegeven om te zien of dat binnenblijft, anders is het een beetje drinken vandaag en hopen dat het snel over is ...
Ik wilde net zeggen dat je er zo uit kan zien na een allergische reactie... Zo zag ik er uit na het innemen van Broxil. En misselijkheid kan ook echt als allergische reactie. Ik ben allergisch en word kotsmisselijk van kippenei en als dat ergens verborgen in zit dan komt alles eruit.
Ik reageer ook zo op amoxicilline. Ook nog met dikke ogen erbij. Hier is t nooit echt dramatisch. Zodra ik stop is t zo weer weg. Gelukkig valt t mee
Hier gaat het nu af en aan. Vanmiddag een halve boterham die bleef binnen, ze heeft ook gelijk ruim 3 uur geslapen. Begon weer te drinken, dus ik had goede hoop, dn 2 koekjes die ook binnen bleven. Ik wilde haar geen warm eten geven omdat me dat te zwaar leek, dus een beetje fruithaoje ... En hopla ... Met een grote boog er weer uit Ik hoop van harte dat de arts gelijk had dat het morgen over moest zijn... Dit is niet leuk voor haar ...
Wat naar, maar goed dat je naar de huisarts bent gegaan! Mijn zoontje is ook voor een aantal producten allergisch. Ik herken het spugen (of beter gezegd overgeven) wel. Dat zijn de twee symptomen bij hem, rode bultjes en spugen. Hopelijk knapt ze snel weer op!