Tweestrijd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Robijn89, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Iemand die het gezien heeft?
    Jongeren die het leven niet meer zien zitten worden een jaar lang gekoppeld aan terminale jongeren.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Wat een heftig concept. Ik ben erg benieuwd hoe dit in beeld wordt gebracht, wat de insteek is. Moeten die suïcidale jongeren ineens zin in het leven krijgen?

Ik heb het zelf meegemaakt, maar dan niet als tv-concept. Ik was vreselijk depressief en hielp mijn terminale buurvrouw (met boodschappen, eten koken, laatste zaken regelen, inboedel verkopen) tot ze stierf. Ik vond het heel pijnlijk, het heeft me toen zeker niet geholpen. Maar goed, daar deed ik het niet voor...

Ik ga het programma eens kijken. Wat vond jij ervan @Robijn89 ?

3. Sandaal

Sandaal Lid

7 feb 2018
    35
    1
    8
    Vrouw
    Ik ga het vanavond kijken. Ik heb het zelf meegemaakt, ik heb het terminale proces van mijn toen 39 jarige neef meegemaakt. Ook het overlijden zelf, ik heb zoveel respect voor hem gehad hoe hij in zijn proces stond. Ik heb ook toen besloten, wat er ook gebeurd, een zelf verkozen dood daar zal ik nooit meer aan denken. Het heeft mij toen echt de ogen geopend.

4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Het gaat er niet om dat ze ineens zin in het leven moeten krijgen, maar dat ze wat van elkaar kunnen leren en anders naar elkaars en hun eigen situatie kunnen kijken.

Ik vond het wel een interessant programma. 2 koppels ook een goede match, 1 twijfel ik over.
    Wat ik heel treffend vond was dat een van de (suïcidale) jongeren zei: Kijk ik nu anders naar het leven? Nee. Dit bevestigd alleen maar hoe k*t het leven is.

Ysabella en Manque vinden dit leuk.
  5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Interessant. Ga het volgen. Heb vanmiddag terug gekeken. Het zet je aan het denken

6. Manque

Manque Niet meer actief

Ik was een beetje vooringenomen geloof ik. Ik vind het mooi in beeld gebracht. Alleen tussen die twee meiden klikt het nog niet zo, het contact lijkt me voor dat depressieve meisje ook wat hoog gegrepen. Alsof ze daar niet echt een mogelijkheid voor heeft ofzo. Ik weet niet waar hem dat in zit...

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Bijzonder dat er 2 mooie vriendschappen zijn ontstaan. Helaas hebben Sander en Rosan niet de kans gehad om hun band verder uit te diepen, maar wel heel mooi om te zien dat ze toch wat uit hun contact heeft kunnen halen.

Deel Deze Pagina