Hallo, Ik ben in de cyclus voor mijn laatste cryo tp. Vanochtend had ik een follikel van 20mm en moet ik vanavond de Ovitrelle zetten en heb ik dinsdag de tp. Ik heb vanmiddag een ovulatie test gedaan want al zo'n groot follikel en ja hoor, positief. Ik heb gebeld en mijn zorg uitgesproken dat ik bang ben dat mn ei vandaag al springt en we dan dus 1/2 dagen te laat zijn met de tp. Is normaal gepland op 4 dagen na de eisprong..ze hebben gezegd dat het gewoon doorgaat. Ik zit voor echo's bij het Spaarne en die zeggen niks ad hand en bij het VU (hier is de tp) zeiden ze wel dat het wel echt op de goeie dag moet...maar die volgt het Spaarne omdat ik daar onder behandeling ben. Nu ben ik hier niet heel ontspannen onder en voelt het alsof ik straks 2 dagen te laat ben en het voor niks is. Mn baarmoederslijmvlies is wel heel goed dik. Iemand ervaring?
Maar het is toch raar dat ze ervan uitgaan dat het zo getimed is dat ik vanavond ovitrelle zet en dan dus vrijdagochtend (36u later) mn eisprong zou hebben en op basis daarvan plannen ze de tp op dinsdag..4 dagen na eisprong. Inmiddels voel ik echt mn eisprong aankomen dus dikke kans dat die idd vanavond of vannacht gebeurd en dan nog heb ik op dinsdag, dus bijna 6 volle dagen later de tp van de even oude embryo....dat klopt toch niet? Is een verschil van 2 dagen terwijl ze precies de juiste dag moeten timen...
Als je vandaag een positieve ovutest hebt springt het eitje toch ook pas morgen of vrijdag? Dan kom je op ongeveer hetzelfde uit. Ik denk ook dat het wel klopt maar begrijp je onzekerheid. Ik was bijv altijd bang dat de eitjes zouden springen voor de punctie...
mij is altijd gezegd dat de eisprong geweest moet zijn voordat er een cryo tp is, ik ben ook nooit gaan testen eitje springt 24-48 uur na positieve test en 48 uur na pregnyl/otrivelle dus dat is vrijdagavond, en ik neem aan dat de cryo 4 dagen oud is dus dan klopt dinsdag
Ik heb ook een keer bij een cryo terugplaatsing gedacht dat de terugplaatsing een dag te laat was. Werd toen echter wel zwanger..
Bij mij is de terugplaatsing wel afgezegd ivm deze verkeerde timing...het ene ziekenhuis had me hier gewoon heen gestuurd en en het andere weigert de behandeling te doen. Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld en vooral boos dat het ene ziekenhuis mij (als ik niet zelf testen had gedaan en dit heb aangekaart) op de verkeerde dag voor mn allerlaatste tp had gestuurd....
Vreemd. Ik had namelijk ook op zaterdag een follikel van 20, moest die avond pregnyl zetten en dan zou maandag de ovulatie zijn. Zondag was dan de tp (cryo 6 dagen oud). Ik twijfelde ook over de timing en nog een nagevraagd. Klopte echt volgens Gent en ik vertrouw op hun kennis en ervaring. Ben nu zwanger dus zo beroerd was de timing niet Ik denk dus dat je tp voor niks is afgezegd en dit vind ik wel erg kwalijk!