Timing en frequentie

Discussion in 'Zwanger worden' started by beebje082011, Mar 12, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    #1 beebje082011, Mar 12, 2022
    Last edited: Mar 12, 2022
    Hallo :)
    Wij willen toch nog graag een poging wagen voor een kindje. Ik heb een onregelmatige cyclus die varieert van 30 tot 35 dagen ongeveer. We hebben er nu een "bewuste poging" ronde opzitten, waarbij we er echt voor gingen. Hierbij hebben (terug geteld) 2 dagen voor de ovulatie een kans gehad, en een dag erna maar dit is niet gelukt. Wel zijn we er erg mee bezig geweest en hebben dus heel veel gemeenschap gehad deze maand.
    Bij onze andere zwangerschappen werden we min of meer per toeval zwanger en hadden we maar af en toe een keer gemeenschap, 1 keer per week ofzo.

Is het misschien zo dat je, als je het vaker doet de kwaliteit van de zaadcellen minder wordt o.i.d.? Ik vraag me dat wel af... omdat ik probeer te timen rond de eisprong maar niet exact weet wanneer (ik weet dat er ovulatietesten zijn) hebben we gewoon supervaak geprobeerd.
    Of maakt het echt niet uit en is het gewoon onze tijd niet geweest deze maand..

Misschien kan ik het dan toch beter loslaten en niet zo geforceerd vaak proberen rond de eisprong... zou graag jullie inzichten horen. :) Na een reeks miskramen is het erg spannend allemaal.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,662
    27,308
    113
    Female
    Als je kerel prima zaad heeft, kans is natuurlijk groot met 3 kids, dan kunnen ze zelfs best wel 3 dagen achter elkaar. Als je dan de helft van t zaad op dag 3 overhoud tov dag 1, hoeft dat geen probleem te zien. Mijn man heeft zo'n 200 miljoen goede zwemmers, dus zelfs als hij een kwart overhoudt is dat nog ruim voldoende. Dus ja de kwantiteit gaat zeker achteruit maar dat hoeft niet perse erg te zijn. Als je man slecht zaad heeft en erg weinig zwemmers (met 3 snel ontstane zwangerschappen is dat niet heel waarschijnlijk) dan is het wel belangrijk om rustiger aan te doen in bed en er minimaal een dag pauze tussen te hebben.

Als je het om de dag doet, maakt het met goed zaad helemaal niets uit. Kun je prima een week of zelfs 2 doen.

3. piscean

piscean Fanatiek lid

Oct 12, 2016
    1,354
    952
    113
    Ik kreeg zelf het advies om het dan om de dag te doen in je vruchtbare periode en als je dan bijv zeker bent van je eisprong dan een evt een extra keer (wat niet perse hoeft)

4. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,917
    8,095
    113
    Bij mij in het ziekenhuis adviseerden ze om de dag.

5. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Bedankt! Dan zal het ons lot niet geweest zijn voor deze maand... Was al bang dat er ook zoiets is als overdrijven...
    Dan gaan we gewoon nog even door op deze toer!

Share This Page