Eetschema bij 7,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Gabri, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    #1 Gabri, 25 aug 2015
    Laatst bewerkt: 25 aug 2015
    Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen over het eetschema wat ik aanhoudt bij mijn zoontje.
    Hij heeft sinds vorige week kv ipv bv dus dat is al een hele verandering en ook het aantal drink momenten worden daarmee minder. Vorige week had hij nog 5 flessen kv en sinds eergisteren zitten we op 3/4. Terwijl hij bij mij nog zo'n 7-9 keer dronk dus het is best even zoeken voor me omdat hier een max in zit.
    Dit doen we nu:
    7-8 uur fles 180+6
    daarna uurtje naar bed
    10 uur wat fruit
    12 uur warm eten (groente vlees pasta rijst afgewisseld) en dat is in totaal
    100/150 gram
    zn krijgt hij een fles als hij niet genoeg gegeten heeft. Maar als hij het op heeft krijgt hij geen fles meer.
    dan gaat hij naar bed afwisselend 1a2 uur
    en dan wil ik nu gaan starten om nu wat yoghurt te gaan geven of fruit oid geef nu alleen fruit
    17 krijgt hij weer wat warm (wat groentes zo'n 50 gram of het restje van tussen de middag als hij dat niet op heeft) als hij straks wat brood gaat eten wil ik hem af en toe ook een broodje aanbieden.
    18-19 uur de fles 180 bv (tot dat de vriezer voorraad op is en dan wordt het kv)
    en dan voordat wij gaan slapen een voeding van 180 als hij nog slaapt wordt het een droomvoeding en dan drinkt hij minder als hij wel al wakker wordt omdat wij naar bed gaan drinkt hij het wel allemaal op.
    en dan slaapt hij tot de volgende ochtend tussen 7-8

Ik geef hem nu ook af en toe ene beetje water. Is dat ook nodig? Of heeft hij al genoeg vocht? En moet ik de maaltijden groter maken tussen de middag? Of wijst zich dat een beetje vanzelf.

Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeden en toen ook zelfs heel rustig aan maar heb nu wel een beetje het idee dat ik een beetje achter met hem loop :D Moet ik hem bijv aardappel geven voor de voedingsstoffen? Of kan zoete aardappel ook en af en toe wat rijst pasta en quinoa?

Bedankt!

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Lijkt me een prima schema. Als hij meer gaat eten, vallen er vanzelf flessen weg. Je zou kunnen beginnen met granen aanbieden, die mis ik een beetje, pap of brood ofzo kan prima op deze leeftijd. Warme maaltijd is de ideale gelegenheid voor wat aardappel/rijst/pasta met groente en wat vlees, als je gewoon afwisselt wat hij eet, lijkt me dat het met de voedingsstoffen wel goed zit. Als ik het met goed herinner ging mijn dochter rond 8 maand naar 3 flessen en met 11 maand naar 2, dus als nu 3/4 goed voor jullie werkt, zou ik dat nog even lekker zo laten!

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Water is juist prima! Omdat ze minder flesjes drinken krijgen ze minder vocht binnen! Juist geven hoor!

Ik heb ongeveer hetzelfde schema maar geef tussen de middag een boterhammetje en rond 18 uur warm eten.

Na het warm eten nog 1 fles (180+6), dit is rond 20 uur, soms eerder, meestal iets later, die vaak niet helemaal op gaat.
    Dan is het lekker naar bed tot de volgende ochtend!

4. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hai Ocean,
    Pap heb ik geprobeerd maar daar heeft hij nog niet echt interesse in zowel van een bordje als uit de fles. En voor wat grotere stukjes brood vind ik hem dan eigenlijk weer wat klein haha maar ga denk ik wel van de week mee beginnen en dan wil ik kijken of hij die om 17 uur kan eten.
    Yogurt vind hij trouwens heerlijk!
    Maar dan zal ik hem nu even op drie flessen houden Hoewel hij het nu vandaag maar 2 heeft gehad (mijn moeder had me niet goed begrepen) en hij komt niet hongerig over!

5. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL

Vanaf vandaag willen we de fles van 19 en 23 proberen samen te voegen ook zodat hij ook dan doortrekt tot morgenochtend en dan zit hij op drie flessen per dag. Vandaag bij cb geweest en die zei dat het ook wel goed zat

Altijd fijn om te horen dat goed gaat. af en toe vind ik het nog wel moeilijk merk ik.
    Bedankt voor jullie reactie meiden!

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    07:30 200cc pap
    10:00 125/150gr vers fruit met wat water
    12:30 1 tot 1,5 boterham en 100cc opvolgmelk
    15:30 tussendoortje (yoghurt, soepstengel, rijstwafel) met water of slappe venkelthee.
    17:00 200gr verse groente met wat aardappel/rijst/pasta en 2 of 3 keer per week 20gr vlees erbij. En nog wat water/thee
    19:00 of 20:00 (afhankelijk of zl een 3e slaapje doet) 200cc opvolgmelk.

Dat is ongeveer ons eetschema. Zl is een echt broodetertje, dus al snel (ruim 7 maand) meer gaan geven en minder melk. Dat kon prima volgens het cb.

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik twijfel ook vaak hoor!
    Zeker als ik dan weer hoor hoeveel sommige al eten. Dat krijg ik er hier niet in...

Deel Deze Pagina