Hysteroscopie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sofie13, Sep 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sofie13

Sofie13 Actief lid

Sep 21, 2016
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden,

Na mijn twijdels hier vorige week besproken te hebben, hebben we besloten ervoor te gaan!

Alleen: de arts kreeg de spiraal er niet uit:( Nu dus binnenkort een hysteroscopie. Ik vind dit zo eng! Lees heel wisselende verhalen op internet. Hebben jullie hier ervaring mee?

Nog even iets anders waar ik wel gelukkig van word. Konden jullie ook zo genieten van het 'stiekeme plan' van jullie tweetjes alleen. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn schoonmoeder heel graag oma wil worden. Nu was ik net bij haar op de koffie en dacht ik: je moest eens weten dat wij er nu voor gaan..grinnik..

2. Pampidam

Pampidam Lid

Aug 4, 2016
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bij mij waren de touwtjes verdwenen dus ik moest meteen een hysteroscopie. Ik zag er echt héél erg tegenop, maar het viel me 100% mee.
    Eendebek + klem baarmoedermond zijn niet heel gemakkelijk, maar ook niet pijnlijk vond ik. Het slangetje met camera in de baarmoedermond was ik heel bang voor, maar dat deed dus ook echt helemaal geen pijn. Zelfs het prutsen met het tangetje niet. Alleen het daadwerkelijk eruit trekken van het spiraaltje deed even pijn omdat hij 'de bocht om moest' en een beetje bleef hangen. Naderhand bijna geen pijn en ook niet veel bloedverlies.
    Geen horrorverhaal hier dus.

3. Essiehh

Essiehh Lid

Sep 28, 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat de spiraal er niet uit wil!

Ik heb 2x een hysteroscopie gehad. Vorig jaar na achterblijven van restweefsel na een curretage. Dit vond ik erg pijnlijk en ik heb uiteindelijk een tweede curretage gehad omdat het te pijnlijk was om het te verwijderen tijdens de hysteroscopie.

Twee weken geleden heb ik ook een hysteroscopie gehad en die viel me reuze mee. Ik maakte me van tevoren erg druk door mijn vorige ervaring maar het was goed te doen. Wel vervelende krampen als ze je baarmoeder binnen gaan maar gewoon rustig doorademen en meekijken op het scherm heeft mij geholpen.

Hoop voor je dat het meevalt!

4. Sofie13

Sofie13 Actief lid

Sep 21, 2016
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de hysteroscopie gehad. Het viel zo erg mee! Na 15 min stond ik weer buiten. Lichte krampjes gehad maar zelfs niet te vergelijken met menstruatiekrampen. Het was meer de spanning waardoor ik kletsnat was van het zweet.

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Gelukkig! Bij mij viel het ook erg mee.

Share This Page