Wanneer kussen en dekbed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 00Wendy00, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Wanneer mag je kindje nu een kussen en dekbed hebben? En hebben jullie tips waar je goede en leuke kan kopen?

Groetjes,
    Wendy

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dekbed wordt afgeraden tot 2 jaar, kussen weet ik het niet van, maar lijkt me ook niet voor het 2de jaar geschikt.

Mijn dochter is ruim 2,5 en heeft wel een dekbed(hoes momenteel) maar geen kussen. Een kussen krijgt ze pas als ze erom gaat vragen. Voorlopig mist ze hem niet.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Hier al een dekbedje vanaf een maand of 7 en een kussen krijgt ze voorlopig nog niet! Ik denk als ze naar een peuterbed gaat ofzo!

4. music4life

music4life Niet meer actief

mn dochter slaapt in de combisleeper erg dure slaapzak maar heel fijn,het voordeel bij ons is dat donna nog nooit heeft geprobeerd uit bed te klimmen ze durft dat niet,ze loopt er ook niet mee in bed,,dus ligt ze hier heerlijk in,alsie in de was zit(smiddags) krijgt ze een pyama,,ik heb 1x geprobeerd met een laken,maar ging voor geen meter,dit ga ik pas doen als ze snapt dat ze eronder moet blijven liggen.. en een kussen vinnik nog niet zo verstandig ivm de groei.. gewonen kussens zijn nog veel te dik. dus voor mij is dit ideaal,je hebt leuke overtrekjes bij de v&d ,prenatal,lief, mn dochter slaapt ook nog in der ledikant,(omlaag natuurlijk) als ze er aan toe is kunnen wij 1 helft van het bedje afhalen,maar daar is ze nog lang niet aan toe

5. tulip

tulip Niet meer actief

dekbed onder de 2 jaar is gevaarlijk omdat het niet ademt als ze eronder komen. Ze raden het niet voor niks af. Een kussen zijn volgens mij geen richtijnen voor, maar ik doe het pas als ze erom vraagt. De ervaring met oudere kinderen in mijn omgeving is rond de kleutertijd.

6. music4life

music4life Niet meer actief

ja precies, je merkt zelfs snel genoeg waneer ze eraan toe zijn,,, ik ben allang blij ,ze zijn zo kort klein

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier sinds 3 maanden een dekbed en kinderkussen omdat ze altijd met haar hoofd op dr teletubbie ging slapen.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoon slaapt ook op de buik van zijn beer, maar ik ga geen echt kussen geven.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ach ja.. zie het probleem niet zo. Ze is 2 geweest en vind het heerlijk so why not.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is ook geen probleem op die leeftijd, die zal niet voor niets gekozen zijn.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter lag op haar sierkussentje te slapen toen ze in haar grote bed ging... Dat zweette nogal. Dus wij hebben er toen gelijk voor gekozen een peuterkussen te halen. Die zijn wat kleiner en dunner dan gewone kussens (hema o.a) .
    Een dekbed gaan we langzaam aan laten wennen, maar voorlopig wil ze nog helemaal niets over zich heen... Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. En anders wordt het deze winter nog een dikke slaapzak.

Maar volgens mij geld voor beiden vanaf 2 jaar....

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Het dekbed had ik hier vanaf 20maand. ( mason sliep ook heel rustig en bleef altijd keurig liggen) Kussen nu nog niet, hij is een buikslaper en taalt er ook niet naar.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn dochter word volgende maand 2, ze heeft al wel 3 maandjes een kussen.
    Ik zag dat ze steeds op haar knuffels sliep met dr hoofdje.

Ze krijgt in de winter pas een dekbedje, nu nog te warm voor, dus nu nog even met laken en dekentje :D

14. Tese

Tese Niet meer actief

Het is mij opgevallen dat je nergens overtrekjes kan krijgen voor de dekbedjes. Nou heb ik nog even de tijd hoor maar ik zoek een cars dekbedovertrekset. Maar ik kom alleen de normale maten tegen.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    voor een peuterdekbedje?
    Cartoonwinkel.nl even naar beneden scrollen, daar staat er eentje...

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

Sam heeft vanaf zijn 1e verjaardag een dekbedje..... maar das ook een beer van 14 kilo met maat 68..... hij ligt er heeeeeerlijk onder. ik denk ook dat het per kind verschilt.

17. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Een stomme vraag hoor maar waarom mag een kind van 20 maanden niet op een kussen en onder een dekbed maar een kind van 24 maanden wel?
    Wat maakt dan ineens zo'n verschil waarom het wel kan na dat tweede jaar?

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Geen stomme vraag :D
    Dat vond ik dus ook, dus daarom heb ik toen onze zoon afgelopen winter 20 maand was,heerlijk onder zijn dekbedje gelegd.

19. muis26

muis26 Fanatiek lid

vind t sowiezo soms allemaal een beeeeeetje overdreven!!!! wat voor eisen er wel niet worden gesteld tegen woordig!!

oke je moet een baby van 2 weken niet onder een heeel dik dekbed stoppen, logisch, maar als je kindje gewoon groot en sterk genoeg is kan het naar mijn mening best onder een dekbedje hoor :) maargoed, misschien ben ik te makkelijk haha :)

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik heb vandaag toevallig een peuterbedje besteld met dekbed en een heel dun kussen.
    Tegen de tijd dat zoontje hieronder komt te liggen zal hij ca. 22 à 23 maanden zijn.

Deel Deze Pagina