Timing vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoyceSt, 19 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceSt

JoyceSt Lid

19 nov 2020
    7
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar wil nu toch ook graag een vraagje stellen.

Mijn man en ik hebben niet zo'n hoog libido. Bovendien is het voor mij omwille van mijn ziekte ook niet zo evident om vaak seks te hebben.

Mijn vraag gaat dus over de timing bij het zwanger worden. Je hoort vaak dat je het om de twee dagen moet doen om zwanger te worden.

Mijn cyclus is klokvast. Ik kan tot op de dag na zeggen wanneer mijn eisprong valt en wanneer ik ga menstrueren.

Het zaad van mijn man is onderzocht geweest en hij moest toen zich 4-5 dagen onthouden. Volgens de arts is dat nodig omdat sperma pas na die tijd de beste kwaliteit en hoeveelheid heeft, wat bij mijn man ook het geval was. Het staal was excellent.

OK, nu mijn redenering. Als hij 5 dagen voor mijn eisprong aan onthouding doet, en we hebben dan 1 keertje seks op de dag van mijn eisprong, is het dan theoretisch niet zo dat ik dan evenveel kans heb om zwanger te worden als iemand die het elke 2 dagen doet zonder te weten wanneer haar eisprong is? Dus met andere woorden, heb je eigenlijk aan 1 keertje ook niet genoeg? Of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

2. LeentjeWolkje

LeentjeWolkje Actief lid

22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Wat je schrijft klopt. Dat van die om de twee dagen is enkel interessant als je niet weet wanneer je eisprong valt. Gebruik je bijvoorbeeld ovulatietesten of weet je zelf exact wanneer dat moment is, dan volstaan een paar dagen onthouding en één keertje geplande seks om zwanger te worden. Succes!

3. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik zou dan de dag voor de verwachte eisprong seks hebben. Dan heeft het zaad al een kleine voorsprong. En word het eitje direct bevrucht nadat deze gesprongen is.

4. RLSD

RLSD Niet meer actief

Dit zou ik dan inderdaad ook doen :) Succes!

5. nickyhartje

14 feb 2017
    88
    53
    18
    Het is een misverstand dat je veel moet vrijen om zwanger te raken. Als je het goed kunt timen, is 1 keertje per cyclus meer dan voldoende.

Ik zou het dan ook doen zoals je aangeeft, een vijftal dagen op voorhand even 'sparen', dat geeft de beste spermakwaliteit, en dan het zo timen dat je seks hebt de dag voor je eisprong.

Ik kan me inbeelden dat als het niet zo fijn is voor jou om seks te hebben, dit een prima methode kan zijn.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.318
    8.819
    113
    Vrouw
    Ik zou het dan idd ook zo doen. De dag voor je eisprong.

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Vraagje nog, hoe weet je zeker dat het klopt wanneer je eisprong is? Heb je dat ook bevestigd met bijv. een ovulatietest?
    Ik heb zelf nooit een eisprong gevoeld maar had vroeger wel altijd een cyclus van exact 28 dagen. Toch bleek later dat het toch net wat anders werkte en ik vermoedelijk op dag 12/13 mijn eisprong had ipv 14, wat ik uit de 'theorie' altijd begreep. Heel wat jaren later was mijn cyclus veel korter, 22/23 dagen en omdat ik uit de theorie begreep dat je altijd 14 dagen na de eisprong ongesteld wordt, zou ik dus op dag 8/9 een eisprong moeten hebben. Maar met ovulatietesten bleek dat dit op dag 12 was en bleek ik dus een korte luteale fase te hebben. Deze kan korter en langer zijn dan de 14 die vaak aangenomen wordt.
    Ik zou dus, in het geval je door omstandigheden graag op één keer gemeenschap wil blijven, echt zeker weten wanneer je eisprong is en ovulatietesten gebruiken. Misschien gebruik je die al wel hoor, of heb je daarmee je gevoel van een eisprong al eerder kloppend weten te testen. Maar zo niet, dan zou ik dat graag als tip mee willen geven. Het zou zonde zijn als het lang niet lukt omdat je bijv. toch net te laat bent of iets dergelijks.

8. JoyceSt

JoyceSt Lid

19 nov 2020
    7
    5
    3
    Vrouw
    Uiteraard :)

Dank aan iedereen voor de antwoorden! Dan had ik het toch bij het rechte eind :)

9. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    1x is genoeg. ;)

10. MammaSannie1987

MammaSannie1987 Actief lid

14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Geloof me 1 x is genoeg haha ik had deze maand een vroege eisprong in de ochtend van dag 11, positieve ovulatie test op dag 10 en tempstijging op dag 12
    Ik heb 1 keer sex gehad in de avond op dag 10, na positieve test enger is raak in ronde 1 voor mij. Hebben verder alleen op dag 7 sex gehad ervoor

Deel Deze Pagina