Ervaringen bij astma allergieën gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mybrand2018, 14 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hallo

Ik heb een zoontje van 3.5 die eigenlijk al vanaf de geboorte kno problemen heeft vocht achter het trommelvies

Nou is het zo dat zijn amandelen keel en neus eruit zijn en zijn buisjes zijn nu 3 maanden geleden vervangen nu alweer verstopt krijgt binnenkort nieuwe

In begin september heeft die in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking erna eenmaal thuis leek het iets beter te gaan maar nu gaat het weer bergafwaarts continue hoesten slijm verkouden niezen

Op mijn verzoek een allergie test gedaan kwam uit katten en huissotfmijt

Nu sinds deze week begonnen met puffertje ventolin wats verlichting geeft en een kuur

Nu is het zo dat wij sinds april een kitten hebben aangeschaft maar nu blijkt hij dus allergies te zijn

Alleen heb ik pas 2 nov een afspraak bij de longarts staan en heb ik inmiddels al de matras kussen en dekens voorzien van een speciale hoes en tapijt uit woonkamer weg gehaald

Boven heben wij tapijt en trap ook hij slaapt beneden met ons hebben we tegels

Doe elke dag stofzuigen en dweilen

Alleen nu ben ik van plan de kat een 2 weken bij iemand onder te brengen om te kijken of hij daar zo op reageerd of toch iets anders is. Om nou zomaar het beestje weg te doen we zijn erg gehecht ana haar vooral me dochter

Iemand ervaringen of tips hiermee

Ik hoor het graag

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Heeft hij een donzen dekbed en kussen of synthetisch (synthetisch kan je wassen en dons is bij huisstofmijtall echt niet handig)?
    Knuffels in zijn bed?
    Kat komt niet in de slaapkamer? (zou haar zoveel mogelijk buiten houden)
    Niet stofzuigen met je zoontje in dezelfde kamer.

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb zelf astma en onze kinderen hoesten ook erg veel. Ik gebruik tegenwoordig essentiële oliën die heel veel doen. Sowieso thijmolie ‘s nachts in een diffuser, verlicht het hoesten enorm! Als je dat interessant vindt heb ik nog wel wat tips in die richting. Wij hebben in huis nergens tapijt, alleen rolgordijnen en proberen de luchtvochtigheid zo laag mogelijk te houden (extra denken om ventileren en geen was binnen te drogen hangen). Als hij echt op huisdieren zo reageert is t beter als je geen huisdieren hebt. Ik heb daar zelf echt extreem last van en dat is geen pretje.

4. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja ik heb een deken van jolein een kabel deken hij slaapt niet zonder die. Ik probeer die om 2 dagen te wassen op 60 graden .en geen knuffels heeft hij

Aangezien hij de hele dag thuis is is stofzuigen zonder hem best lastig heb wel eentje speciaal met een filter van miele ook voor huisdieren haren

En ja de kat gaat als goed is deze week uit logeren wil kijken hoe zijn klachten gaan verminderen of juist niet

We wonen nog niet zo lang hier en hebben net nieuw taptij boven en op trap .maar als moet dan word het vervangen door laminaat

En was droog ik alleen met droger die staat in de keuken en dan buiten ophangen

Wat voor soort apraat om de lucht te bevochtigen is aan te raden dan ?

5. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Als je laatste vraag voor mij bedoeld was, ik heb een diffuser van doterra, ook de oliën van hun. Je kunt diffusers volgens mij ook wel bij Blokker krijgen. Het gaat erom dat je pure oliën gebruikt, daar kan je echt heel veel baat bij hebben. Ik gebruik een speciale ademhalingssamenstelling die ik vaak combineer met thijm. Die eerste gebruik ik ook in een roller, dat smeer ik dan op mijn borst. Het helpt heel goed om vrijer te ademen. Je zou eens op de website kunnen kijken van doterra.

6. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113

Ga ik zeker even doen bedankt

Heb nu de kat 2 dagen al uit logeren en merk nu al dat het hoesten weg blijft

Weet niet of dat zo snel gaat met de klachten of dat het ergens anders aan ligt

7. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Dat kan echt zo snel gaan ja. Ik heb het ook erg met huisstofmijt, vanochtend ergens op bezoek waar ze van die stoffen stoelen hebben. Dan zit binnen tien minuten mijn neus dicht en heb ik medicatie bij de hand. Ook bij huisdieren gaat het zo, de klachten blijven meestal zeker een dag hangen.
    Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om afscheid te moeten nemen van een huisdier (mijn ouders hebben vroeger een ander baasje voor onze hond en mijn grote vriend vanwege mijn klachten), maar op deze manier help je je kind enorm.

8. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja klopt de poes is van onze dochter die is 10 die is er heel erg aangehecht ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat dit nu even voor tijdelijk is maar het best zo kan zijn dat ze niet meer terug kan komen .daar is ze best heel verdrietig om

We hebben haar nu vanaf april...

Ze is nu bij een fmaillie lid maar die heeft een hond die zou alleen als het goed gaat tussen de 2 haar wel willen hebben dan kan ze haar ook nog bezoeken. Maar mocht het niet gaan dan moet ik verder kijken

Deel Deze Pagina