Ik draag mijn jongste van 5 weken best veel in de draagdoek, vooral binnen. Hij slaapt er super goed in, en wil ook wel wat vaker met hem naar buiten met de doek. Ik heb een elastische draagdoek van boba. Opzich is die al lekker warm, het zijn drie lagen stof over elkaar natuurlijk voor de kleine. Maar wat doe je hem dan aan? binnen doe ik hem meestal alleen zijn romper aan als hij er in zit, maar dat is buiten natuurlijk te koud. doe je je baby dan een jasje aan in de doek? of doe je je baby onder je eigen jas. of knoop je de doek over je jas? dicht kan ie anders immers niet meer.
Baby nooit onder je eigen jas. Ik deed ze altijd hetzelfde aan wat ik aan had, en de draagdoek telde ik dan als de voorgeschreven extra laag. En dan in de herfst het liefst een lekkere dikke trui ipv jasje. Knopen en kraagjes en capuchons zitten alleen maar in de weg.
Laatst nog een topic over geopend. Gewoon een lekker groot dik vest over jullie beiden heen, en dan naar buiten. Je hebt ook speciale draagtruien en -jassen. Vind ik zelf fijner dan voor elk kort stukje dat ik buiten ben baby weer om te moeten kleden.
Als het straks kouder wordt zou ik de normale kleertjes aan doen in de doek. Ik draag met een geweven doek en heb haar nu een dun jasje aan, straks een iets dikker vestje. Mijn jassen passen niet over haar heen aangezien in nu voornamelijk rugdraag.