Hoogslaper

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chocolat, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ongetwijfeld zijn er hier ook moeders waarvan de kinderen slapen in een hoogslaper.
    Wat zijn de voordelen/nadelen??

Mijn dochter (7 jaar) wil graag een hoogslaper want dan heeft ze meer ruimte in haar kamer om te spelen. (mama hoort: dan heb ik meer plek om rommel te maken, aangezien zij altijd overal speelgoed heeft liggen)

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Het voordeel vond ik de ruimte er onder. Mijn zoon had er 1 toen hij 3 was volgens mij, en zijn speelgoedkast stond eronder, dus meer ruimte om lekker te spelen.
    Het grote nadeel vond ik het opmaken en verschonen van het bed. Wat een gedoe.
    We hebben de hoogslaper nog wel in de opslag staan, als we verbouwd hebben en ze nieuwe kamers hebben zou er 1 in de hoogslaper mogen, maar dan gaan ze wel hun eigen bed verschonen ;)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben de hoogslaper van Ikea - dat is met recht een HOOG slaper. Nadeel: Je kunt niet zomaar in bed een verhaaltje lezen of op het randje even je kind kroelen + verschonen is een werk! Opdekken doen we maar half - of niet. Je ziet het toch niet ;) .
    Wij hebben een opstapje naast het bed staan waarop we staan om haar voor het slapen een kus te geven.

Voordeel: Dochter heeft een hele kleine kamer; nu heeft ze een flink bureau om aan te werken, maar ook om aan te lezen (niet gepland, maar gebeurd dus veel!), verhaaltjes en muziek te luisteren. Ook de extra kast die er in zit vind ik erg fijn.
    De lades eronder vooral haar bureauspullen zijn lekker groot. Ik vind het echt een fijn bed. Juist eigenlijk ook vanwege die hoogte; de ruimte eronder is daardoor voor langere tijd geschikt.

Maaaaaar; als ik ook maar dénk dat ze buikgriep heeft ofzo; of na 1 x spugen in bed, gaat ze op een matje naast ons bed op de grond slapen, want ik blijf niet dat bed verschonen als ze ziek is ;) . Daarvoor is het te onpraktisch.

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Zij wil ook een hoogslaper waar hij bureau onder kan staan. EN ja als ze ziek is wordt het de logeerbed.

5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben ook de hoogslaper van de Ikea met bureaublad eronder. Ik vind hem prima. Opmaken gaat ook goed, en bij voorlezen kruip ik er gewoon bij.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.744
    113
    De oudste drie hebben allemaal een hoogslaper. Eén van beterbed en twee van de ikea. Alle drie met bureau eronder en een ladekastje voor bureauspulletjes.

Ik zie er niet zo veel nadelen aan. Verschonen is idd een ding, maar mijn oudste twee moeten sinds ik zwanger was, meehelpen met hun bed verschonen. Hoeslakens van de matras en er weer op kunnen ze alle drie zelf. De oudste twee helpen elkaar dan weer met het dekbed en dat doe ik dan met de jongste samen. Beddekken hoeven ze van mij niet, dus dat scheelt ook weer voor ons allemaal :D (Dat doe ik zelf ook nooit, sla alleen het bed open om lekker te luchten)

En boekje lezen met de jongste doen we op twee stoeltjes op haar kamer. Maakt ons niet uit of dat op de rand van haar bed is of niet. Anders zou ik dat gewoon verplaatsen naar ons bed. En soms kruip ik erbij.

Het enige nadeel is als ze ziek zijn, denk ik. En vooral misselijk en spugen. Maar is gelukkig nog nooit misgegaan. Bij misselijkheid zet ik een lage bak gewoon in hun bed en als ze echt heel ziek zouden zijn, zou ik de matras op de grond leggen.

Deel Deze Pagina