Wat een stilte hier, hoe is het dames? Hier gaat het op zich goed, maar merk dat ik zelf erg veel moeite heb met het voorgenomen stapje terug. Ben hierin heel erg zwart-wit en denk: eventjes helemaal niet. Maar hij wil dit weekend wat leuks gaan doen samen, omdat zijn kinderen er ook steeds naar vragen. In zekere zin is het nog steeds een (flinke) stap terug, want het is dan 1 activiteit en daarna gaan we weer uit elkaar (dat is iig wel mijn voornemen, vermoed dat de kinderen dat anders gaan zien). Maar ik merk dat ik bij mezelf zo'n gevoel heb van: ja maar zolang dit niet is 'opgelost' er niet een soort plan van aanpak is ofzo, dan veranderd er toch niks en blijven ze dit gevoel houden. Maar misschien ben ik dan te strak en te moeilijk, kan soms dingen lastiger op hun beloop laten, uit angst dat het 'fout' gaat. Wil gewoon niet dat die kinderen met zo'n gevoel zitten. We hebben natuurlijk wel de planning om dit met alle kinderen te gaan oppakken, maar daar is ook nog niet echt een concreet plan of idee voor. Daarnaast heb ik vd week met een vriendinnetje een gesprek gehad over bepaalde situaties rondom hem en zijn ex (zij heeft ze nu ook een keer samen gezien/ervaren) en merk dat dat toch ook nog wel sterk in mijn hoofd zit en wat rommelt. Al met al, niks ernstigs hoor. Ben nog steeds heel gek met hem en zijn kids, maar gewoon (veel) stof tot nadenken.
@Lill lastig dat je er zo mee zit. Hopelijk komt er snel wat meer duidelijkheid in hoe jullie dit het beste kunnen aanpakken. Hier alles z'n gangetje. Deze week elke dag in de lekkage woning aan de slag geweest. Heel veel weg gegooid, bijna alles wat ik meeneem staat in de schuur. Volgende week komt er weer iemand om een aanhanger vol naar de stort te brengen. En dan moeten de wasmachine, koelkast en fornuis nog naar de schuur en de vloer eruit halen en dan is alles leeg.
@Lill, maar dat snap ik wel dat dit dan even lastig aanvoelt omdat er eigenlijk niks veranderd is en je dan heel snel weer met zijn allen in dezelfde valkuilen terecht komt, dus ik denk niet dat dit heel zwart wit denken is maar gewoon logisch nadenken, jullie zullen samen wat dingen op moet pakken en duidelijk maken, maar dat kun je natuurlijk ook doen zonder gesprek, zorg van te voren dat dingen duidelijk zijn van wie zit waar? En wie kan met wie? Afhankelijk van wat jullie gaan doen, waardoor je misschiendoor samen van te voren duidelijk te zijn over verwachtingen en over bepaalde dingen wel een heel goed resultaat al gaat krijgen. En hmmm niet teveel piekeren over de ex hoor, makkelijker gezegd dan gedaan trouwens m ze zijn niet voor niks uit elkaar en hun dynamiek zal altijd anders zijn dan willekeurige vrienden/kennissen door hun verleden samen maar juist die dynamiek zorgt er ook voor dat ze nooit meer bij elkaar zullen komen omdat ze weten dat dat niet werkt. @Mim89, fijn dat het bijna leeg is, en echt klaar maar het voelt inderdaad dat vreemd dat je in de bouwvak zelfs nog het laminaat enzo moet verwijderen, nog even en je moet ook gaten dicht plamuren en muren wit maken...... nog geen bericht van een ander plekje dus? @hier, ach ik kan nog wel een keer roepen hoe gelukkig ik ben met hem maar ik weet niet of mensen daar op zitten te wachten, ik was gisteren met iemand in gesprek en zei mijn vriend zei...en daarna dacht ik ooooooo ik noemde hem mijn vriend, voelde ergens toch als een grens over dat ik dat zei zonder dat ik dat al hardop uit heb gesproken richting hem . Maar zo voelt hij wel dus ach komt vast goed, hij zou waarschijnlijk er om moeten lachen dat ik mij er druk om maak dat ik dat zei .
Hihi, nou misschien wordt het tijd om dat met hem te gaan bespreken dan hahah. Ik gok zo maar dat hij er precies hetzelfde in staat hoor. En we gaan waarschijnlijk naar het zwembad, dus met wat geluk is dat dan niet zo aan de orde omdat we echt wat gaan doen. Maar we gaan het wel zien. En ik ben op zich ook niet bang dat ze weer iets voor elkaar zouden voelen ofzo hoor, maar je kunt gewoon merken dat ze lang samen zijn geweest (logisch). en ik vind soms dat zij nog erg veel de dienst uitmaakt, ivm herkenbaarheid zal ik geen specifieke voorbeelden plaatsen hier. Kan evt wel via pb. En ergens heb ik daar wel begrip voor, maar dat maakt het soms niet minder lastig. En zij zal ook ongetwijfeld dingen hebben die voor haar heel lastig zijn, dat wil ik echt niet wegmaken. Ik probeer ook heel begripvol te zijn, en heel veel te accepteren. Maar ja, het is een bepaalde dynamiek tussen hun.. zoals je zegt. Mijn vriendin zei letterlijk: als jullie met zijn allen op een verjaardag zouden zijn dan zou ik denken dat zij nog 'bij elkaar horen'. omdat ze zo op elkaar afgestemd zijn. En ik kan dat verstandelijk prima beredeneren en bedenken waarom dat zo is en waarom dat logisch is en waarom ik dat los moet/kan laten. Maar gevoelsmatig is het soms een pijnpunt. Zeker als iemand anders ook benadrukt wat ik al heb gezien. Maar goed, ik weet ook wel dat ik gewoon een piekeraar ben. Ik heb het ook 'nodig' om veel over dingen na te denken. Zoals ik laatst op instagram zag: I am still going to do it, I just need to overthink/panic first... it's part of my proces Jullie nog dates in het vooruitzicht?
@Lill, ik ben wel benieuwd naar voorbeelden. Hier gaat het zijn gangetje. Blijf maar kwakkelen met verkoudheid. In februari heb ik een bijzondere date. Maar vanwege mogelijke herkenbaarheid ga ik dit niet openbaar neerzetten
@Lill @pardoes de 2 kamers waar de enorme lekkages zijn en de gang boven hoef ik niks uit te halen, daar mogen de vloeren blijven liggen en de kasten blijven staan. Op mijn slaapkamer is geen lekkage geweest en die vloer ligt er nog niet super lang dus die neem ik mee, daar heb ik ook nog een paar dichte pakken van die ik nooit heb kunnen leggen ivm de lekkages. In principe moet ik op de beneden verdieping alles eruit halen, maar ik ga de laminaat vloer laten liggen en eerst kijken wat de verhuurder zegt met de laatste inspectie. Kan goed zijn dat ze niet eens komen kijken. Afgelopen woensdag was een ontstoppingsbedrijf er. Die gingen kijken bij de bovenburen. Hij trok bij de mensen schuin boven mij laminaat omhoog: zeiknat. De muur in de woonkamer bij hun is tot een halve meter hoog gewoon nat. En die hebben niks gemerkt Hoe dan. Ze denken nu dus iig dat het van hun balkon afkomt en via hun bij mij eruit komt. Maar ik geloof het niet zo. En idd helaas nog geen nieuws over een ander huis. Wacht ook nog op antwoord op de schadeclaim die ik heb ingediend.
Nee, ik ga niet op tv. Maar het is een redelijk ongebruikelijk verhaal. Verder niet echt relatie vooruitzichten, maar gewoon wel heel leuk contact
Pff. Ik ben echt niet goed in heftige discussies/ruzie hebben binnen een relatie. En ik weet verstandelijk ook wel dat het erbij hoort en normaal is. Je kunt het niet altijd eens zijn. Tis ook wel uitgepraat uiteindelijk. Maar dat rotgevoel blijft altijd zo lang hangen.
Dat klinkt niet fijn @Lill. Goed dat het wel uitgepraat is. Maar inderdaad het gevoel wat er bij komt blijft vaak langer hangen
Ik ben gewoon heel erg conflictvermijdend. Dus ik heb ook nooit geleerd dat dat mag en kan. Alleen dat je het uit de weg moet gaan. Mgoed. Komt wel weer goed uiteindelijk Jullie nog wilde weekendplannen?
@Mim89, aha op die manier ik dacht al hoe is het mogelijk dat je dan ook nog zo'n zooi leeg moet halen, maar gelukkig valt dat mee. En ben benieuwd of je wta hoort op je schadeclaim, hier zegt de woningbouw dat zij alleen verantwoordelijk zijn voor het oplossen vd lekkage en dat je de vervolgschade bij je eigen inboedel moet claimen, vorig jaar lek dak gehad, en kreeg het gelijk er bij gemeld. En bizar vreemd verhaal zeg van je bovenburen, @Lill, ruzie is zo rot, ondanks dat het uit gepraat wordt blijft dat stukje onzekerheid even knagen, zeker als je nooit hebt geleerd om op een effectieve en goede manier ruzie te maken. Gaan jullie nu vandaag samen zwemmen? En het komt heus goed, het is zelfs gezond om zo nu en dan het niet met elkaar eens te zijn, anders is er 1 iemand die zich constant aanpast en dat is op de lange termijn ook niet gezond. @cosdy, dat klinkt leuk, ik ben nu eigenlijk wel heel erg benieuwd wat je gaat doen, in der geval veel plezier! @hier, ik ga met vriendinnen op pad, spannend genoeg? Hahaha, dat stond sws al gepland maar er is ook iemand ziek dus ik denk dat onze afspraak morgen niet door zal gaan, helaas. Nouja als hij weer beter is volgende week kunnen we hopelijk een moment vinden.
@pardoes ja dat zeiden ze hier ook de eerste keer. Ben ik niet mee akkoord gegaan. Toen heeft de beheerder geregeld dat het vanuit hun opnieuw geschilderd zou worden. Maarja toen bleek dat het helemaal niet opgelost was. Toen ik naar de tijdelijke woning ging werd er gezegd stuur maar door wat voor schade je aan meubels etc hebt, dan zullen we daar 'uit coulance' naar kijken. Maar de schadeclaim gaat verder dan alleen de schade aan meubels etc. Ook voor de 5 jaar volle huur betalen terwijl ik maar de helft van mijn woning kon gebruiken etc. En alle lichamelijke klachten die het heeft veroorzaakt etc. @Lill zo rot ruzie... Bij mij blijft dat ook altijd hangen ookal is het uitgepraat. Kan er ook echt niet tegen. In het verleden ging ik dan altijd juist nog meer trekken aan die ander om het meteen uit te praten waardoor het vaak alleen maar erger werd. Maar dat komt doordat mijn vader is gestorven terwijl we ruzie hadden en ik het nooit heb kunnen uitpraten met hem.
Ah wat leuk, wat gaan jullie doen @pardoes ? Nee zwemmen is morgen gelukkig. Dus heb nog ff een dagje om mezelf weer recht te trekken. Ik weet ook niet waarom dat soort dingen zo heftig voor me zijn, heb altijd t idee dak meteen mn hele relatie om zeep heb geholpen. Ik was dus vroeger altijd degene die zich altijd aanpaste @Mim89 ik ben ook wel benieuwd of je er nog wat van hoort. Ik heb toen met lekkage ook heel lang gesteggel gehad omdat bij mij van binnen ook van alles beschadigd was wat niet had hoeven gebeuren als zij in 1x de oorzaak hadden gevonden (was een bedrijf dat zei dat de hele pui eruit moest en dat kon alleen als het niet regende en boven de 8 graden was... was toen hardje winter). Dus bleef steeds meer schade komen terwijl het uiteindelijk 1 dakpan was die niet goed lag omdat de panlat was geknapt. En dat heeft dan 4 maand moeten duren. Uiteindelijk na heel veel dreigen en gezeur hebben ze het hierbinnen ook opgelost en weer toonbaar gemaakt. Maar tis nog steeds geen gezicht.. behang laat daar nog steeds los. En ja wel herkenbaar. Ik heb nu ook nog heel erg de neiging om te gaan trekken. Zo van zijn we wel echt weer oke enz. Maar ik weet dat dat het alleen maar weer oprakelt en erger maakt. Dus ik doe het niet en kook maar even in mn eigen sop gaar. Dit ligt bij mij.
@Lill de beheerder heeft gezegd dat ze 'bereid zijn mij zeer royaal tegemoet te komen'. Dus we gaan het zien. Krijg iig sws verhuiskosten.
Das wel het minste. En dat zijn vaak ook nog wel flinke bedragen. Wij moesten ooit weg vanwege sloop en kregen bijna 6000 euro.
Is een wettelijk vastgesteld bedrag. Gaat ieder jaar omhoog. Ik krijg meer dan €7000. Toen ik in mijn tijdelijke woning kwam zei de woonconsulent 'uit coulance geven we je verhuiskosten'. Nou daar heeft ie een hele mail op terug gekregen dat ze dat gewoon wettelijk verplicht zijn. Vorige week de beheerder gesproken over de schadeclaim en die zei dat ze er mee bezig zijn dus ik wacht nog even af.
Zwemmen is eigenlijk heel erg goed en gezellig verlopen. Wel wat bijsturen hier en daar maar dat is normaal Gelukkig lijkt alles nu na de 'ruzie' ook weer gewoon zoals voorheen komende week kunnen we elkaar in elk geval niet zien, pas vrijdag weer. Maarja, dat is wat het is. Kan ik me even focussen op mijn nieuwe projectje rondom beter gaan eten en me inlezen en recepten doorkijken Hoe was jullie weekend?