Tinder ervaringen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 12 mrt 2021.

  1. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Het siert je dat je zoveel rekening met hem houdt. Maar het lijkt daarmee ook dat de bal bij hem ligt als het gaat om doorgaan met elkaar of niet. Richt alle vragen eens puur opjezelf.

    Dus; joh, ik heb soms gewoon heel erg mn twijfels over in hoeverre je nu wel een relatie wilt hebben en kunt gebruiken in je leven...

    Maak van " je" eens ik. Want dat is de enige vraag die er is. Wil jij dit allemaal nog? Ongeacht wat hij wil. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen deel. Ziek of niet..

    Denk aan jezelf, kies voor jezelf. Wat wil jij? Wat kun jij? Hoe ziet de ideale relatie er voor jou uit en gaat het lukken in deze situatie?
     
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Ja, daar ben ik in mijn hoofd nu heel erg mee bezig. Ik ben echt heel gek op hem en wat hij zegt: de momenten samen zijn heel erg fijn.
    Maar eigenlijk heb ik een beetje genoeg van dat het initiatief steeds bij mij ligt. Het lijkt wel alsof hij dus geen behoefte voelt om elkaar te zien. En als ik daar letterlijk naar vraag krijg ik een antwoord als: ja ik ben daar niet zo mee bezig want ik ben druk met andere dingen.
    Ja, ik ook. Ik heb een kind en een nieuwe baan, een paard en nog andere zaken. Maar ik maak ook tijd vrij om je wel te willen zien, hem missen doe ik al eigenlijk niet meer. Zo snel raak je eraan gewend.
    Hij zegt wel dat ie van me houdt, zich tot me aangetrokken voelt enz enz.
    Maar nergens hoor ik; ik wil bij je zijn.

    En net wat je zegt, ik betwijfel of ik op deze manier er genoeg uit haal. Ik wil iemand om 'samen' mee te zijn.
    Niet iemand die casual in en uit stapt wanneer het hem past.
    (Oke dit klinkt allemaal heel negatief, ik denk niet dat dit iets is wat hij bewust doet. Maar dat dit gewoon hoort bij wie hij is en hoe hij denkt/voelt. Hij doet niks 'fout'. Ik krijg alleen ook niet echt het gevoel dat hij dit wil in zn leven.
    Ik denk dat als ik stop met actief mijn energie hier in steken, het gewoon doodbloed)
     
  3. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    @Lill , ik snap je heel goed. Dat zijn precies de dingen waar het bij mij ook op stuk gelopen is. Het gevoel dat de ander geen ruimte in zijn leven wil of kan maken. Waardoor het lijkt of alle energie van jouw kant komt. En je moet "bedelen" om aandacht. Op een gegeven moment wegen de fijne momenten niet meer op tegen de frustraties.
    Je zult voor jezelf duidelijk moeten krijgen wat jij van een relatie verwacht. Onafhankelijk van wat hij wil.
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Hebben vandaag nog een heel gesprek erover gehad.
    Voor hem komt het vooral neer op zijn energie nodig hebben om het tegen Lyme op te nemen. Zo ziet hij het.
    We hebben volgend weekend nog een weekend weg gepland staan. Dat hadden we al afgesproken en daar heeft hij ook wel zin in zegt hij. Ik zie hem ook wel met zichzelf in gevecht zijn.
    Maar voor mijn gevoel is dit wel een beetje einde oefening/aflopende zaak. Ik wil het nog even laten bezinken en geen overhaaste dingen doen, maar het verdriet dat ik op dit moment voel over de situatie is nauwelijks kleiner dan het verdriet dat ik zal voelen als ik besluit ermee te stoppen.
     
  5. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    Ik snap je. Veel sterkte met het op een rijtje zetten van alles en de uiteindelijke beslissing
     
    Lill vindt dit leuk.
  6. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Ik vind het oprecht verdrietig om te lezen Lill. Het ís ook verdrietig dat bij hem kennelijk zo weinig energie en initiatief ligt, dat het hem blijkbaar niet lukt zich met jou te verbinden. En jij doet zo je best. En alles wat jij bij hem ziet, zal ook kloppen. Maar hij ziet jou niet. En dat verdien je niet. Voor mezelf gekozen zou ik het weekend weg niet met zijn gegaan. Ik zou alleen gaan of met een vriendin. Voelen, denken en beslissen hoe verder. Je bent het zo waard.

    @cosdy had jij niet een date gisteren? Hoe was het?
     
    Lill vindt dit leuk.
  7. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Ik snap wat je zegt hoor. Maar ik weet ook dat als ik dat doe er niks meer te redden is. Dan sluit ik me af en is het al gebeurd. Moet daar sowieso een beetje voor oppassen want dat gebeurd nu ook al een beetje. De zelfbescherming.
    Denk dat ik dat weekend nog doe om bevestiging of juist niet te krijgen.
    Als ik daar ben met hem en hij is nog steeds alleen maar bezig met zichzelf en zn ziekte enz. Dan kan ik het afsluiten en is het klaar.
    Als dit gesprek misschien toch iets bij hem getriggert heeft waarvan hij zegt: ik wil dit niet verliezen en ik wil die verbinding toch opzoeken dan is dat het moment om het te gaan doen.

    Hij gaf gister wel aan dat ik zn beste vriend ben, dat ie van me houdt en me niet kwijt wil raken. En dat is wederzijds, maar dat betekend niet per se dat dat een (liefdes)relatie hoeft te zijn.


    Goed. Genoeg dit topic in beslag genomen met mijn gezeur.
    @cosdy ja, hoe was je date? :)
     
  8. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    Mijn date was super. Een onverwacht kadootje om iemand te vinden waarmee het op zoveel vlakken klikt.
    Het voelt zo bizar vertrouwd, dat ik af en toe het gevoel heb dat het een candid camera grap is...
    Het voelt goed en ik word er blij van. En het is gewoon heel fijn dat het wederzijds is.
    We hebben Breda onveilig gemaakt met een speurtocht, veel gelachen en ook serieus gepraat.
     
    Kindje3, pardoes, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Kijk. Dat zijn de leukere berichten :)
     
    cosdy vindt dit leuk.
  10. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.318
    916
    113
    @cosdy , dat klinkt super zeg, wat fijn dat het zo gezellig was, en wat bizar soms hoe snel je leven kan veranderen en dingen er compleet anders uitzien dan je een maand geleden had gedacht en dat op een positieve manier, heerlijk van genieten.

    @Lill , aah wat een vervelende berichtjes om te lezen, je doet zo je best en hebt al zoveel dingen waatvan je zegt ik pas mijn beeld aan en kan leven met... en als je dan het gevoel hebt dat het vanuit hem grappig is maar je niet onmisbaar bent zoals je zelf graag wilt is dat erg lastig. Ik hoop dat jullie een goed gesprek met elkaar kunnen hebben en het opgelost wordt, ik weet uit ervaring dat terug naar alleen beste vriend lastig voelt, veel succes en ik hoop op een goede afloop voor je.
     
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    We zullen zien hoe het gaat. Vandaag even kort samen geweest om een plannetje te maken voor t weekend en de boodschappen die we moeten halen enzo. En dat was wel heel gezellig en vertrouwd.
    Ik heb zondag avond even de ogen uit mn hoofd gejankt en nu ben ik er wel soort van overheen. Blijft het zo, prima maar dan wil ik niet meer het gevoel hebben dat ik de enige ben die haar best ervoor doet. En gaan we uit elkaar dan is dat ook prima.
    Ben er nu wat gevoelloos in. Uitgehuild denk ik :roflmao:
     
  12. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    @pardoes , dit is inderdaad een onverwachte leuke wending. We zijn allebei (nog) niet verliefd. Maar we vinden het wel leuk met elkaar. Voorlopig genieten we van de tijd samen. En hopelijk ontstaat hier iets moois En blijvends uit. En anders hebben we gewoon een leuke tijd samen.
     
    Lill en Spoetnik vinden dit leuk.
  13. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    Ik herken het wel.... soort van lamgeslagen. En moe van het alsmaar in je eentje aan die kar trekken
     
  14. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Wauw dat is nog eens een goed bericht
     
  15. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Een goede jankparty lucht altijd op! :$
    Hopelijk is het weekendje weg wel leuk en gezellig. En komt er snel duidelijkheid....
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Mja. Merk dat ik t moeilijk vind om nu niet alles te gaan over analyseren.
    Zo van 'oh maar hij stuurt geen kus emoticon meer als ie me weltrusten wenst'.
    Mgoed. Heb me ook wel voorgenomen om van het weekend even recht op de man af te vragen of hij liever terug zou gaan naar een vriendschap.
    Niet dat ik dan zo die knop om kan zetten en alles weer word zoals daarvoor, weet eerlijk gezegd niet of dat zou kunnen.. en merk ook dat die vraag nu echt in mn brein brand zegmaar. Maar ik wil het nu echt ff laten rusten. Ook voor mezelf. Want het beinvloed ook mn humeur en daar heb ik gewoon geen zin in.


    Sorry voor al mn gezeur in dit topic hoor :oops:
    Leuk hoor @cosdy ben benieuwd waar dit heen gaat.
     
  17. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    @Lill , ik vind het geen gezeur hoor. Herken het heel erg van hoe het voor mij was bij het einde van mijn vorige relatie. Je merkt dat er dingen zijn die stroef lopen. Je wil voor jezelf duidelijk krijgen wat er aan de hand is. En volgens mij zijn wij daarin redelijk vergelijkbaar. Alles overdenken en moeilijk uit je hoofd komen.
    Ik hoop dat het schrijven hier je helpt om dingen op een rijtje te zetten. En misschien ook om het een beetje los te kunnen laten.

    Ik ben ook benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen bij deze poging. We staan er allebei heel reëel in. Vinden praten belangrijk. Zijn niet verliefd. Maar er is een gevoel van graag bij elkaar willen zijn, elkaar leuk vinden en gewoon op je gemak zijn bij de ander.
    Dit voelt voor mij heel erg fijn. Ik hoef me niet zonodig te verliezen in een hevige verliefdheid. Ik bouw liever aan een stabiele basis met een helder hoofd. Het is allemaal al lastig genoeg.
     
    Lill vindt dit leuk.
  18. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Is toch geen gezeur... daar zijn we toch ook voor! .
    Ik zou zelf ook duidelijkheid willen en nodig hebben.
     
    cosdy vindt dit leuk.
  19. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Je kunt het beter hier ventileren dan inslikken toch? Het is geen gezeur. Je worstelt gewoon enorm met " hoe nu verder". Dat mag hier ook.

    @cosdy leuk dat het zo geslaagd was! Lekker van genieten.
     
    Lill vindt dit leuk.
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Lill misschien is nu de tijd gekomen wat meer op ie strepen te gaan staan. Hem toch wat minder ruimte te geven. Want hij lijkt eigenlijk alleen maar lastiger te worden. Iemand hoeft niet met woorden te laten zien of hij een relatie wil maar vooral met daden.

    Ik merk dat ik soms ook wat te ver doorsla in rekening houden met. En dat ik daar soms een beetje klaar mee ben. (Niet met de relatie hoor, maar niet zo miepen) Schijnbaar straalde ik het uit want we hebben gezellig pasen gevierd en vriend heeft zelfs met zoon eieren gezocht en verstopt.
    Een doos speelgoed mee en het kom maar een uurtje langs werd oh je moet nu echt gaan want de avondklok. (In wat andere bewoording)

    Heeft jou vriend het idee dat hij zn liefde voor jou wel laat zien? Het kan dat hij een hele andere manier van uiten heeft. Ik lees wel eens iets over de 5 talen vd liefde. Daar moet ik ook eens induiken. Schijnt interessant te zijn.
     
    Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina