Tinder ervaringen (deel 3)

Discussion in 'De lounge' started by Knalrood, Sep 12, 2024.

1. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,219
    6,893
    113
    Female
    Als ik dit lees lijkt me dat ook beter voor zover ik erover kan/mag oordelen. Heb zelf ook meerdere relaties gehad waarin ik me (onbewust) heel erg veel heb aangepast. Uiteindelijk gaat dat wrikken. En qua raakvlakken. Ja. Het kan te overkomen zijn, maar mijn vriend en zijn ex hadden dat ook. Qua tv smaak niks gemeen, qua hobbies niks gemeen. En op gegeven moment hadden ze gewoon niks meer te bespreken behalve als t over de kinderen ging.
    Als ik dit zo lees is het geen onversgandige keuze.

Mim89 and cosdy like this.
  2. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Het hoge woord is er inmiddels uit.
    Hij was het met me eens.
    Wat opvalt is, en dat deed ie de vorige keren met m'n getwijfel ook. Een beetje vingerwijzen.. dat ik wel rigoureuze keuzes maak maar als ik benoem waar ik mee zit met een klein stukje aandeel van hem (heb het vooral bij mezelf gelaten) gaat ie daar niet op in.
    Hij vroeg zich nog af of ik wel zo'n keus kon maken als ik ziek was omdat je je dan al slechter voelt en of het wel representatief was..

Voel me er wel een beetje rot onder en heb ook nog z'n huissleutel bedenk ik mij.

Lill and vlindermoeder like this.
  3. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    @brownielover, tja dat stukje wat betreft niet weten of je wat met iemand met kinderen wilt was voor mij natuurlijk vanaf het begin een dealbreker, en ik snap dat dat gaat wringen, na 8 maand wil je wel een keer een stap vooruit zetten en je geluk delen met je omgeving. Ik ben het wel met @Lill eens dat het misschien alles bij elkaar voor nu de beste keus is. En zou nu eerst zorgen dat je weer zelf lekker in je vel zit en het hele daten gewoon even laten voor wat het is, het levert je nu alleen maar meer stress en gedoe op.
    En ik snap je keuze wel, het is niet goed om jezelf telkens aan te moeten passen, of dat gevoel te hebben. Een relatie moet gelijkwaardig zijn en je moet beide kunnen zijn wie je bent.

@Lill, iets raakvlakken is wel handig inderdaad, mijn vriend heeft een hele specifieke hobby en ik vind het leuk om hem daar enthousiast mee bezig te zien en over te horen vertellen of om eens mee te gaan maar dat is niet iets waar ik ooit zo extreem in mee zou kunnen gaan en dat is gewoon oke, we kunnen er over praten, en hij vind het leuk mij er uitleg over te geven, ook al is het honderd keer hetzelfde omdat ik het echt niet opsla omdat het echt iets heel specifieks is, maar gelukkig hebben we ook genoeg gezamenlijke raakvlakken en hobby's. Maar het is altijd zokn mooie middenweg zoeken, tussen gezamenlijke dingen en je eigen ding doen.

Lill likes this.
  4. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Klopt dat met kinderen had misschien vanaf het begin al duidelijk geweest moeten zijn. En misschien is het een aanname, hij heeft het nooit hardop uitgesproken. Maar zijn reacties heb ik natuurlijk meermaals gezien en gehoord in diverse situaties waarop ik wel een bepaald beeld heb..

Hij appte later nog terug en hij is toch niet zo amused. Hij wilde ook niet bellen en zat met verwarring en emoties.. en ik gaf aan hoe kut ook, dit wel het beste voor ons beiden is. Maar ik mocht niet voor hem denken of spreken.:oops: Ik krijg daar kriebels van ik wil dan eigenlijk alles eruit flappen maar ik laat het. Hij wenste me succes met alles dus ik zal over een week of wat even vragen wat ie met z'n sleutel wil.. eerst maar even laten bezinken.

pardoes likes this.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,263
    8,712
    113
    Female
    @brownielover eerlijk? Ik snap je heel goed dat je twijfels hebt. Hij weet neem ik aan vanaf het begin dat jij kinderen hebt. Toch blijft ie zeggen dat ie niet weet of ie een serieuze relatie kan hebben met iemand met kids. Euh tja maat na 8 maanden mag je dat onderhand wel weten toch? En ook wat betreft je cadeau; vind het best een rot actie dat ie weet dat jij dit zo gepland hebt en dan met die opmerking komt. Hij weet echt wel dat jij dan zegt oh ja dan doen we wel zonder overnachting. Iemand die echt alleen aan zichzelf denkt kan ik echt niet tegen. Ik mag (en jij denk ik ook) soms echt wel iets meer 'egoïstisch' zijn. Maar het is toch een kleine moeite om iets voor een ander te doen als die ander daar blij van wordt? Vraag jezelf eens af: wat heeft hij in al die maanden ècht voor jou gedaan?

@vlindermoeder dankjewel ❤️

6. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,905
    2,067
    113
    @brownielover ik snap jouw twijfels heel goed, en ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Het is logisch dat het nu even rot voelt, je had toch op meer gehoopt.
    @ Mim89 morgen de operatie, spannend. En wanneer hoor je wat de planning/voortgang is van de rest van het traject?
    @justme1974 hoe is het met jou? Heb je nog contact gehad met die vriend? Heb je het voor jezelf goed kunnen afsluiten?
    @pardoes en @Lill, blijf lekker updaten met jullie mooie love stores. Echt fijn om die te lezen

Hier gaat het wisselend. De medicijnen lijken te gaan werken, maar ik moet heel erg oppassen dat ik dan niet zwaar over mijn grenzen ga. En dat is nog best moeilijk. Actief daten doe ik niet, heb wel iemand met wie ik af en toe afspreek.
    En ik ga volgend jaar naar een concert. Bizar dat je al bijna een jaar vooraf de tickets moet kopen

pardoes likes this.
  7. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    @cosdy, dat is ook een leuk vooruitzicht natuurlijk, maar inderdaad bizar dat het zo lang van te voren al geregeld moet, waar ga je heen?
    Wat super fijndat de medicatie aan begint te slaan, dat grenzen bewaken is dan wel echt een dingetje inderdaad, dat merk ik zelfs hier na 18 jaar ziek zijn nig zo nu en dan.
    En even niet actief daten is soms zo fijn! En dank je :oops:, ik vraag mij zelf echt nog regelmatig af hoe dan? Het loopt gewoon zo goed tussen ons en ook alles er om heen lijkt gewoon vanzelfsprekend op zijn plek te vallen.

@Mim89, hopelijk niet teveel last van zenuwen al.

@browielover, het is klaar en goed op deze manier zou ik zo denken. Dus sluit het af want iedereen is eensgezind dat het beter is zo hier, en een groep vrouwen die dezelfde mening hebben is vrij uniek :roflmao:

NiVa0230 and cosdy like this.
  8. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Haha het is inderdaad vrij uniek dat iedereen het (hiermee) eens is.
    Vriendinnen ook hoor unaniem staan ze er hetzelfde in. Maar het doet wel pijn zeg.. ben de hele ochtend en gisteravond aan het huilen.

Keek foto's terug van vakantie.. onze dingen die we zouden doen in onze gezamenlijke agenda.. was het dan echt zo slecht en erg?
    En dan denk ik aan vrijdag dat we weg zouden gaan voor z'n verjaardag.. en dat ik er al tegenop zag hoe we dat met avondeten zouden doen omdat hij niet langs een fastfood keten wil rijden..dan denk ik nee het is goed. Maar pijn doet het, ben echt wel verdrietig.

9. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,409
    764
    113
    Sterkte met deze beslissing zal ook zeker geen gemakkelijke beslissing zijn geweest. Maar volg je gevoel.
    Sommige dingen die jij schrijft wat hij zegt krullen echt mijn tenen van hoor.

10. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Zeker niet makkelijk.. je bouwt toch iets op naast gevoel. Heb de hele ochtend lopen huilen:oops:

Ik ga maandag heen als hij naar z'n werk is om z'n sleutel terug te geven en m'n spullen te pakken. Hem zien is te confronterend.. heb ook een brief geschreven waarin ik benoem hoe o.a. kerst en zijn reactie op mijn verjaardagskado (met die vrienden) voelde en hij vaak mijn twijfels spiegelde naar mijzelf.
    Dat ik hem niks verwijt maar geen ruimte voelde dit te delen en dat een deel (voor mezelf opkomen) bij mij ligt. Hem bedank voor de tijd samen en Hem het beste wens.

Gatver ik was al ellendig maar voel me nu helemaaaaaaaal kak zeg..

11. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Ik snap je gevoelens helemaal, zoals ik al vaker gezegd heb, je lijkt op mij als ik je verhalen lees.
    Ik handel ook zoals jij zou doen. Herken de twijfels en de sterke gevoelens op en af.

Dit was alleen geen 'echte' liefde (denk ik, al voelt t wel zo) maar trauma-bonding (Google maar eens).
    Ik herken het bij mezelf ook, als ik terug kijk naar m'n verleden ook bij m'n exen.

Ik baal bijv op dit moment van mezelf dat ik zoveel theorie ken en zelfs herken, maar in de praktijk er elke x tegen aan loop.

Sterkte, ik weet dat t pijn doet :(

12. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Klopt dat heb je inderdaad al eens benoemd.
    En ik herken dus ook wat jij schrijft.. ik lees veel en kan mijzelf praktisch diagnosticeren :roflmao:alleen dóe er maar eens iets mee. Dat is zo verdomd moeilijk! So I feel you too.❤️

Uiteindelijk zullen we hier vast sterker en wijzer uitkomen.

Lill likes this.
  13. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,593
    1,048
    113
    Hier
    Ik doe vaak bij een break up een lijstje maken van positieve en negatieve dingen.
    Want na een tijdje verdwijnt de boosheid en denk ik altijd, ach zo erg was het niet. Dan pak ik het lijstje erbij en denk ik, oja zo zat het:roflmao::roflmao:.

Ik vergeef mensen zonder dat ze sorry zeggen:cool:.

Maar heel veel sterkte en uiteindelijk ga je er sterker uitkomen. Je kunt het

Lill likes this.
  14. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Ja heb ik idd ook. Die coping meganisme zit zo diep en is zo sterk dat je snel weer voor t oude vertrouwde valt, zonder dat het goed voor je is.
    In de theorie klinkt het te zot voor woorden, in de praktijk handel je er naar. Om gek van te worden.

Het 'erge' ervan is, is dat je het ook alleen maar kan oefenen in relatie-situaties. Dus single blijven is ook niet de oplossing (dacht ik even haha).

15. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,263
    8,712
    113
    Female
    @pardoes nee valt reuze mee haha. Ben het helaas wel gewend :rolleyes: Morgenochtend zullen de zenuwen er wel een beetje zijn.
    Om half 6 rijden we aan :o:

@brownielover dat verdriet mag er ook zeker zijn. Wees lief voor jezelf ❤️

pardoes likes this.
  16. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Jaa klopt!!
    Je moet ook echt daten en relaties aangaan om patronen te herkennen en doorbreken. Word er al moe van bij het idee.:roflmao:

@Mim89 lief dankje meis. Jij alvast succes komende week X

Lill and Mim89 like this.
  17. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,219
    6,893
    113
    Female
    Absoluut hoor :) net als ik met mn paard. Zal nooit vriend zn hobby worden maar hij gaat graag mee naar stal :) zelfde met hem met sleutelen aan dingen. Hij mag me er alles over vertellen en soms vind ik het leuk om te helpen maar zo niet is dat ook prima.
    Idd een goeie balans tussen je eigen ding hebben en samen dingen delen is belangrijk.

Wat je zegt over dat met kinderen ben ik het mee eens. Dat was sowieso een dealbreaker geweest voor me.

18. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,219
    6,893
    113
    Female
    Succes morgen ❤️

Mim89 likes this.
  19. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019