Tinder ervaringen (deel 3)

Discussie in 'De lounge' gestart door Knalrood, 12 sep 2024.

1. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.276
    8.723
    113
    Vrouw
    @Lill ik had het idd ergens wel verwacht, maar toch was het wel ff schrikken. Maar nu weet ik het idd wel en kan ik me daarop gaan richten.
    Ohh puppy's kijken wat leuk! Weten jullie al wat voor ras jullie willen?

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    @Knalrood, hopelijk gaat dat goed bevallen, het zal voor de kinderen zeker even wennen zijn, maar als jullie als volwassenen hier positief instaan dan komt dat vast en zeker goed. Wel balen zeg dat je het nu weer moet verzetten met S, maar gelukkig is die daarin begripvol.

@Lill, wat leuk zeg deze stappen zetten samen, en verliefd op een puppy snap ik volledig, zijn er foto's van puppy? En lijkt mij een mooi praktischebeslissing qua auto, fijn dat het zo kan op die manier.
    Je klinkt nog steeds erg gelukkig.
    En dank je, ik ben zelf nog steeds erg gelukkig, het voelt gewoon zo vertrouwd samen, geen stress, geen gedoe, geen onzekerheid, gewoon het vertrouwen in elkaar en gewoon dingen rustig bespreken.

@Mim89, fijn dat het traject nu zo gaat lopen, en juist de verklevingen zou wel deels misschien verklaren waarom de vorige keren niet succesvol waren. En fijn dat je zelf blij bent met de overstap, zwolle staat ook gewoon goed bekend wat dat betreft.

@vlindermoeder, en toch klinkt het echt wel positief alles bij elkaar en klinkt hij als een goede man, dus mijn gevoel zegt echt dat je gewoon niet gewend bent hoe dingen gaan en dat dit voor jou vreemd voelt omdat je de adrenaline rush mist die een toxisch persoon mee brengt, omdat dat vertrouwt was, maar als jij blijft doen wat je altijd deed dan krijg je wat je altijd kreeg. Dus misschien is dit juist erg positief want het is anders, verloopt anders dus wie weet met een andere afloop.

@brownielover, hoe is het gegaan? En het is gewoon kut, tuurlijk is het dat, maar dat gevoel dat slijt wel, nu maar eerst focussen oo jezelf,

Lill en Mim89 vinden dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.276
    8.723
    113
    Vrouw
    @pardoes ja denk wel dat dat de oorzaak is. Terwijl Eindhoven zegt nee heeft er niks mee te maken o_O

pardoes vindt dit leuk.
  4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    @pardoes dank je wel voor de lieve woorden.

Denk dat ik misschien toch ook stiekem voorzichtig ben omdat mijn omgeving zo negatief reageert op het feit dat die niet 100 procent Nederlands is. Vind dat wel moeilijk. Maar ja misschien als ze hem ooit ontmoeten en zien dat die lief is en mij gelukkig maakt dat ze hun woorden terug nemen.

pardoes vindt dit leuk.
  5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    @vlindermoeder, tja mijn familie vond/vind er ook wat van dat mijn vriend 8 jaar jonger is dan ik, nadat ze hem hadden ontmoet zeiden ze jou zou niet zeggen dat hij jonger is dan jij. Mensen vinden zo snel wat en oordelen zo snel, ik denk dat je je daar niet teveel van aan moet trekken. Zoek gewoon rustig op jouw tempo je weg en wie weet hoe dingen gaan groeien en lopen. Vergeet niet dat het tot nu toe allemaal eigenlijk slecht nieuws was wat op je pad kwam, iemand die robin hood speelt, iemand met vage familiebanden en rare appjes, de buurman met de nodige problemen enzovoort, en dit klinkt anders, je zit niet in een lovebombing en rush maar ontdekt elkaar op een rustige manier, maakt tijd voor elkaar, je voelt je duidelijk veilig, dus in mijn oren klinkt dit als hoe dingen horen te gaan.

@Mim89, tuurlijk zeggen ze dat, het is ook niet onomstotelijk te bewijzen natuurlijk en als ze het wel toegeven dan zijn ze bang voor een klacht, maar ik denk dat het goed is dat er nu verder is gekeken en hopelijk met een positieve afloop. Heb je al een datum voor je volgende afspraak?

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.276
    8.723
    113
    Vrouw
    @pardoes nee nog niet. Ga morgen even bellen.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Even een update vanuit hier. Ik lees jullie berichten wel hoor maar mijn hoofd staat er niet naar om overal op te reageren dus sorry daarvoor..

Ik heb Y een brief geschreven en daar antwoorde hij op dat ie het jammer vond dat ik niet persoonlijk langskwam en dat ie me daar echt tijd voor had willen geven. Hij is idd actief gegaan op de datingsite en heeft op alle mogelijke manieren afleiding gezocht omdat hij zich door mij in de steek gelaten voelde.

Heeft het gevoel dat we nooit 100% hebben kunnen werken aan onze relatie omdat ik niet altijd openlijk mijn gevoel en gedachtes deelde maar vaak aannames deed/twijfelde. Dit is een leerproces voor mijzelf. Hij zei dat ie van me hield en ik zei daarop dit had ik graag eerder gehoord.. Dat was die met me eens.

Ik vroeg of hij dacht ooit in mijn leven te kunnen passen en hij zei daar hebben we het nooit concreet over gehad maar ik ben bij je gebleven dus de kinderen waren geen nogo. Ik wist alleen hoe zij erin stonden mbt de scheiding daarom had het geen haast. Ik heb aangegeven dat ik niet meer aan zijn tempo kon voldoen (na 8mnd nog niemand ontmoeten) daar haakte ie verder niet op in, behalve dat dat nu even is hoe hij als persoon is.

Hij vind me een mooi persoon en het is voor hem erg pijnlijk hoe het is gegaan. Wil graag bevriend blijven, ik kan dat niet. Wetende dat hij weer date en dan daarover iets aanhoren is mij echt te pijnlijk. Ben er behoorlijk door van slag en verwijt mezelf een beetje dat ik nooit die gesprekken aan ben gegaan over waar ik mee zat. Een dure les.. ook voor hem want hij gaf aan dat als hij wist hoe ik erover dacht met zn verjaardagskado dat hij nooit was gegaan. En over kerst dat hij niets had mogen zeggen omdat ie op dat moment enorm slecht in zn vel zat. Al met al veel miscommunicatie/gebrek aan communicatie. Heb de hele ochtend lopen huilen op mijn werk, bleh

Door zn woorden zit hij nu even hoog op een trede maar als ik van een afstandje kijk weet ik ook waarom ik twijfelde. Dingen horen vanzelf te gaan, ik hoor me vrij te voelen in wat ik denk of voel en dat voelde ik niet altijd. Ik durfde geen zak chips naast hem open te trekken bv omdat hij altijd zo gezond was qua leven. Ik hield van andere muziek, activiteiten. En dat geeft niet maar al met al waren we geen 100% match denk ik. Ik heb me heel veel aan hem aangepast dus in dat opzicht is dit goed maar het is echt enorm pijnlijk en ik ben echt intens verdrietig. Ik heb hier meer last van dan mijn scheiding qua verdriet.o_O Misschien was ik meer 'verliefd' op het idee dat iemand mij zag staan, me liefde en aandacht gaf dan dat ik hield van hem als persoon. Nu klinkt dat gek want als persoon hield ik echt wel van hem maar ik denk dat er meer om heen zat. Zo.. heel verhaal weer.

pardoes vindt dit leuk.
  8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Je kiest liefde voor jezelf he niet voor je familie.
    Uiteindelijk als jij gelukkig bent zullen anderen dat ook voor je zijn. (99% van de gevallen)

pardoes en vlindermoeder vinden dit leuk.
  9. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Krijg je nog hulp lieverd. Het klinkt heel vol in je hoofd.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ja ik heb vandaag therapie gehad, evaluatie. Krijg nu 2 nieuwe soorten therapie die elkaar wekelijks gaan opvolgen..

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    @brownielover, een heel verhaal, en ik snap dat het je hoog zit. Maar even advocaat van de duivel... het is wel erg toevallig dat op het moment dat jij er een punt achter zet ineens alles kan en hij alles zegt wat jij al die tijd wilde horen, dat was al een aantal keer vaker het geval de afgelopen maanden, dus voor mij geeft dat lichtelijk kriebels, want hoezo kan het nu ineens wel? Het voelt echt alsof hij daardoor denkt dat je wel weer terug komt en dan heeft hij je weer waar hij je hebben wil en neemt weer afstand, ik zie al een tijdje dat aantrekken en afstoten spelletje. Dus ik denk dat het nu even pijnlijk is, maar ook dat je conclusie helemaal niet verkeerd is, het was geen echte liefde maar een gevoel dat hij jou gaf dat maakte dat jij je geliefd voelde. Wil niet zeggen dat je niks om hem gaf, maar het feit dat je wat alarmbellen had zegt wel genoeg. En binnen een relatie moet je gewoon jezelf kunnen zijn, dus ook gewoon die zak chips open kunnen trekken. Beetje rekening houden met elkaar is logisch, maar je moet wel jezelf kunnen zijn.
    Hopelijk heb je wat aan je therapie en kun je daar het goed van je af praten.

@Mim89, had je nog gebeld vandaag?

12. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Fijn dat je daar goed mee doorgaat!

@hier Weekend van 7 dec hebben we weer een leuke date! Ik zou met mijn moeder naar moulin rouge gaan, maar mijn moeder heeft een paar dagen daarvoor een operatie, dus ze is waarschijnlijk niet fit genoeg. Dus nu ga ik met hem. Eerst eten en dan naar de show. Zin in. Kijk er al zo lang naar uit.

brownielover vindt dit leuk.
  13. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.276
    8.723
    113
    Vrouw
    @brownielover ik sluit me aan bij wat pardoes zegt. Heel toevallig dat het nu allemaal wel had gekund nadat je het hebt uitgemaakt. Ik las al vaker dat 'aantrekken/afstoten' ook in je verhalen de afgelopen tijd. Denk aan jezelf ❤️

@pardoes heb een berichtje gestuurd (kan via een app en reageren altijd snel; zò fijn!). Ik sta op de planningslijst voor afspraken in Januari en daar zijn ze nu mee bezig. Krijg de afspraak gemaild zodra die is ingepland.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik snap heel goed wat je zegt. Ik benoemde ook naar hem dat ik vond dat hij teveel naar externe factoren zocht waarom het niet werkte ipv bin zichzelf. Hij zei ook; ik had vaker moeten (door)vragen hoe het met jou ging of wat er in je omging. Helemaal ook omdat ik een enorme overdenker ben en een binnen vetter ook wel.

Verder heb ik niet het idee dat ie me terug wil hoor. Ik heb gezegd spijt te hebben van bepaalde keuzes uit mijzelf en het er emotioneel gezien echt heel moeilijk mee te hebben en het jammer te vinden dat het zo gelopen is. Maar meer dan ik wil vrienden blijven, ik gun je het beste, je bent altijd welkom en zit in m'n hart zat er niet in.

Ik denk dan bin mezelf, als je écht van me hield zoals je zegt.. dan zou je na dit gesprek een 'echt' gesprek met me aan willen gaan waarin we kijken waar we tekort schoten en of daar iets in te redden viel. Enige wat ik extra kreeg was dat ik de keus heb gemaakt en eigenlijk moet leren leven met die consequentie. Geen letterlijke woorden maar daar kwam het op neer.

Dus nee hoe jammer.. pijnlijk en k.t. ook.. het is goed zo (zeg ik nu even heel sterk). Heb hem van social media afgegooid en twijfel of ik z'n nummer en whatsapp berichten ook verwijder.:rolleyes:

15. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Gewoon verwijderen meid, anders op een zwak moment app je toch weer. Dus echt overal. Ook uit je bel lijst

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Oh nee daar ben ik echt te koppig voor. Hoe meer tijd er verstrijkt hoe hoger die drempel ook wordt (ook tegen hem gezegd, hij zei ik zal jou niets meer sturen uit respect maar als je wil mag je mij altijd contacten) dus aangegeven dat die drempel na verloop van tijd te hoog wordt en ik dat niet zie gebeuren. K wacht nog eventjes een paar dagen denk ik. Heb hem wel gearchiveerd dus kan niks zomaar zien.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Ik ben tegenwoordig ook team verwijderen, al vond ik dat zelf ook mega lastig maar anders zit je toch nog makkelijk telkens te kijken in het archief en van ooh hij is online en waarom en met wie zou hij kletsen en merkte dat als ik de boel echt weg gooide het meer cold turkey aanpak het veel sneller weg gezet kon worden ipv dat het blijft etteren en " de verleiding" er ligt om toch even te kijken. Dus ik zou ook zeggen verwijder het gewoon drastisch en geef het een plekje.

18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.894
    113
    Vrouw
    Ik was bezig een soortgelijk bericht te typen, en toen zag ik dat jij dat al had gedaan. ik kan me alleen maar aansluiten bij wat jij zegt.

brownielover en pardoes vinden dit leuk.
  19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    De patronen zijn op afstand zo makkelijk te herkennen maar als je er zelf middenin zit dan zie je het niet en merk je alleen de onzekerheid en pijn op en de kriebels van ergens klopt er iets niet. We zijn allemaal wel eens in die valkuil getrapt. Al doende leert men.

Lill, brownielover en Mim89 vinden dit leuk.
  20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik herken de patronen inderdaad niet of nauwelijks. Soms herken ik iets maar niet zo duidelijk als bij X toendertijd.

Zoals jullie benoemen het aantrekken afstoten herken ik dus vrij moeilijk omdat dat zich bij X heel anders uitte.

Deel Deze Pagina