Echtwaar. Daar snap ik dus helemaal niks van. Wees dan gewoon eerlijk. Had je hem al eens gezien of zou dit de 1e keer zijn?
Oo hopelijk reageert ‘ie nog. En anders gewoon langsgaan? Ik bericht dit gelijk voor iedereen. En dit zou de 4e keer zijn. Maar afgelopen week was hij wat stiller. Dat viel mij wel op. Eerst appte hij mij voordat ik kans had om hem te appen. Ik had nog geen argwaan want het kan dat je gewoon wat drukker bent en daardoor wat stiller. Maar op gegeven moment viel het wel echt op. En vorige week had hij 2x afgezegd en dus 2x verplaatst. En maandag weer afgezegd, en hij zou dan gister komen. Maar sinds hij maandag heeft afgezegd heb ik niks meer gehoord. En hij was zo lief. Echt raar.
@Strandbal ook lieve mannen kunnen watjes zijn... wir weet krijg je nog een berichtje dat hij niet verder wenst te daten maar zou daar niet vanuit gaan. waarom en waarover heb je twijfels uitgesproken? Meestal is het uitspreken van een twijfel is vaak het begin van het einde. Ik zou in mn relatie, vroeg of laat nooit een twijfel uitspreken maar het eventuele probleem waar je tegenaan loopt onder handen nemen. Maar goed dan nog had hij zich als fatsoenlijk mens kunnen opstellen en het even afsluiten. Laffe actie van hem. @Evanesco ga er dan gewoon langs vanavond en haal je ketting op. Met apprn krijg je hem niet terug ben ik bang.
Ik ben het niet helemaal met je eens. We hadden best intensief en leuk contact met elkaar. Ik vind juist, we zijn volwassenen en als ik dan het idee heb dat hij mij minder leuk vind, dat ik best kan vragen hoe dat zit. Het draait niet allemaal om de man. Ik heb ook een gevoel. En ik ga niet eindeloos twijfelen of me onzeker voelen. Want ik ben er inmiddels wel achter dat het onzeker voelen niet alleen aan mij ligt.
Mee eens hoor, als je niet eens kunt vragen of hij misschien begint te twijfelen of hij het nog ziet zitten, dan wordt het toch niets. En dan kun je dat maar beter duidelijk hebben, toch? Vervelende situatie trouwens. Het zou nog kunnen dat er wat speelt in zijn leven dat hij niet wil delen en daardoor zich wat terug heeft getrokken. Hopelijk krijg je nog een verklaring, die onzekerheid lijkt me vooral erg lastig.
Nee maar dag zei je niet. Je zei dat je twijfels had over het daten... verder denk ik dat je moet accepteren dat bij daten er altijd wel een verschil is in de mate waarin je elkaar leuk vindt. Je hebt drie dates gehad... misschien was jij al verliefd maar hij nog niet, dat kan en dat is helemaal niet erg. Waarom leg je niet de nadruk op elkaar gewoon leuk leren kennen? Het enige wat er na een bepaald aantal dates toe doet is of je exclusief wil verder daten. Of je noemt het vanaf dan een prille relatie, net wat je wil. Maar echt je zal het nog veel vaker mee gaan maken dat je het idee hebt dat de man jou minder leuk vindt dan jij hem. Geef zo’n man dan ook even tijd om gevoelens te ontwikkelen. Mijn vriend en ik waren beiden niet verliefd, pas na maanden daten dat het er ineens inknalde. We vonden elkaar wel super leuk maar goed dat gevoel moest even groeien. Wij hebben dus met verstand en gevoel voor elkaar gekozen. En dat geeft een hele prettige stabiele basis. Waarin we ook echt alles met elkaar kunnen bespreken.
Ik snap dat soort dingen heus wel. Maar jij weet toch verder niet hoe het contact was? En waarom zou je jezelf aan allemaal regels moeten houden? Als het goed is loopt het allemaal vanzelf. Maar als hij ineens anders doet dan is het toch normaal dat ik daarnaar vraag? Ik snap ook wel dat er na 3 dates geen relatie is oid en dat hoeft ook helemaal niet. Misschien ligt het aan mij, maar jou postst komen op mij wel vaak over alsof je het allemaal vanuit de man moet zien en de man moet pleasen.
Het lastige is dat ik dan oppas moet regelen, en het een half uur rijden is. Weet dat hij vanvond niet thuis is. Heb hem een berichtje gestuurd met de vraag wanner hij kan. Daarna een voorstel voor dit weekend gedaan. Geen reactie. Vanmorgen nog geappt dat ik het prima vind dat hij geen zin heeft om te reageren. Maar dat die ketting me veel waard is. Heel irritant.
Nee ik bekijk het helemaal niet alleen vanuit de man. Ik kijk waar ik zelf van ben weggelopen. En precies die dingen die jij omschrijft zou ik echt jeuk van hebben gekregen en het daten daarom hebben verbroken. Mannen en vrouwen verschillende niet zo veel van wat ze willen. Minder leuke eigenschappen zijn exact hetzelfde. Leuke eigenschappen overigens ook. Ik heb me helemaal suf gedate tot ik een leuke man tegenkwam. En daar ging inderdaad alles vanzelf mee. Daarbij hoefde ik me niet af te vragen of hij mij wel leuk vond en visa versa. Maar ik weet ook zeker dat hij zijn dates ook wel eens tot lichte wanhoop heeft gedreven... Het gaat ook niet om regeltjes. Maar daten werkt eigenlijk alleen wanneer je volledig op je gemak bent met jezelf. Wanneer het niet zo heel veel uitmaakt of de ander je leuk vind of niet. Zo lang hij jou maar leuk vindt om jou zodra er meer dates komen. En zo lang iemand met je doordate kan je er vanuit gaan dat die persoon jou dus leuk vindt om wie je bent. Je maakt het jezelf vooral erg moeilijk om daar over te gaan piekeren. Het levert stres op enz enz. Jij bent leuk zoals je bent. En als je jezelf niet leuk genoeg vindt dan zorg je dat je leuk genoeg wordt. Verder zitten we hier nu eenmaal op een vrouwen forum. Als er hier een man zn date perikelen zou delen dan zou ik exact hetzelfde zeggen. Als hij zn twijfels naar jou had geuit dan had ik ook gezegd ik denk niet dat hij je echt heel serieus wil leren kennen als er zo vroeg al twijfels zijn. Het is nogal een belaadde onderwerp. Iets in dezelfde strekking als je vriend een apjes sturen... Piet we moeten vanavond praten. Jij wil het misschien hebben over een nieuwe keuken maar hij zal gegarandeerd een klote dag hebben. Net als dat jij een apje krijgt strandbal we moeten even praten... jij hebt een stresdag. hij wil misschien Alleeneen nieuwe auto.
Oh dat is wel heel vervelend inderdaad. Hopelijk geeft hij snel antwoord en anders gewoon langsgaan. Of misschien ken je iemand bij hem in de buurt die even langs kan gaan?
Sorry maar we verschillen gewoon van inzicht/mening. Ik denk dat je het te zwaar en moeilijk ziet. Zoals ik zei, jij weet niet hoe het contact was.
Eerlijk, ik zou niet met iemand willen daten die hierom weg zou lopen. Ik ben bijvoorbeeld nogal een onzeker typje (vooral bepaalde dagen in de maand ), dus als er dingen gebeuren waardoor ik me onzeker ga voelen dan ben ik daar eerlijk over, als de ander daar jeuk van krijgt, dan passen we niet bij elkaar. Die website over mannen die jij of iemand anders afentoe linkt, daar krijg ik nou jeuk van . Ik denk dat iedereen in deze dingen anders is en het vooral belangrijk is jezelf te blijven. Ook voor de onzekere types zijn er juiste matches, mijn man en ik zijn al bijna 18 jaar (oh, dat klinkt oud he) bij elkaar nu.
Tja dat is ook zo. En onzeker zijn is niks mis mee en sommige dingen zijn nu eenmaal zo. Ik kan daar zelf heel slecht mee omgaan want het voelt dan al snel claimerig en dat ik de ander aldoor gerust moet stellen. Misschien ook wel omdat ik een relatie heb gehad met iemand die nogal jaloers en onzeker was en me ook dingen is gaan verbieden toen ik nog een stuk jonger was. Dat begon ook zo. Wil niet zeggen dat elke man die wat onzeker is dit ook zou doen maar ik wilde gewoon echt niet meer zo’n relatie. Ik weet van mijzelf ook dat ik verliefd word op foute mannen en dus mijn eigen gevoel hierin niet kan vertrouwen. Die website heeft mij wel geholpen het kaf van het koren te scheiden. Toen ik weer ging daten (veel te vroeg overigens) werd ik ook aldoor afgewezen om suffe dingen. Later is me dat niet vaak meer overkomen.
Prima, is ook niks mis mee. Je moet ook vooral je eigen gevoel volgen. Het zijn jouw dates niet de mijne. Ik weet ook niks meer dan wat jij deelt. En ik had de indruk dat ik hem leuker vond dan hij mij is wel wat anders dan ik heb mn twijfels geuit over het daten met hem. Maar goed laten we het verder gezellig houden...
Dit kan ik me ook wel voorstellen, lijkt me niet leuk en ik denk als je nog jong bent, het je ook wat meer overkomt, alles is nieuw en alarmbellen komen te laat. Als je onzeker bent, dan heb je natuurlijk de neiging dingen te gaan verbieden, maar ja, dat is natuurlijk niet de juiste weg. Dat doe ik ook niet, ik spreek wel soms mijn onzekerheid uit (afentoe heb ik gewoon die bevestiging nodig), maar zal mijn man niet dingen verbieden (nu niet aan de orde, want met 2 kinderen met een beperking komen we sowieso weinig aan andere dingen toe, maar voor de kinderen ging mijn man ook weleens met een vriendin op stap. Ik kan niet zeggen dat ik dat leuk vond, maar wist ook goed dat die onzekerheid mijn ding was en hij mij geen reden gaf daarvoor, dus uitspreken en hem een vervelend gevoel geven deed ik dan ook niet hoor op die momenten. Ik ging overigens ook zelf weleens met vrienden op stap, dus zou erg suf zijn als ik dat ging verbieden ).
Ik kan me je gevoel goed voorstellen @Strandbal ! En wat stom dat hij niks meer heeft laten horen. Voor mij is daten succesvol als degene met wie ik date er hetzelfde in staat als ik. Ik vind het fijn om vaker dan 2 appjes per dag naar elkaar te sturen. Ik vind het fijn als mijn date me spontaan belt, appt of met me af wil spreken. Als een man niet houdt van appen, of bellen of maar 1x per 3 weken af wil spreken is dat prima, maar dan is het niet de man voor mij. Het moet vanzelf gaan. Ik wil me niet afvragen of iemand mij echt leuk genoeg vindt om verder te daten, of hij aan me denkt, of hij het fijn vindt om met me te praten etc. Dat wil ik aan zijn berichtjes en aan zijn acties kunnen merken. Ik ben gewoon mezelf en als een man daarop afknapt dan is dat maar zo! Bij mijn vriend ging alles vanaf moment 1 vanzelf en heb ik geen seconde getwijfeld aan zijn intenties en gevoelens voor mij. Mooi topic dit!
Het is denk ik ook zo dat iedereen een ander rugzakje heeft gevuld met ervaringen uit het verleden. En daar kun je op verschillende manieren mee omgaan. Je kunt ervan leren en een stap dichter komen bij wat je wel wilt. Maar je kunt er ook krampachtig aan vasthouden en daardoor niet openstaan voor iets nieuws. Loslaten van het vertrouwde is best eng. Daarom is weer daten en je openstellen voor iemand soms spannender dan toen je een onbevangen puber was.
Haha, grappig. Ik heb dus wel die bevestiging nodig, maar zou dus gek worden van dagelijks moeten te appen zelf (ligt natuurlijk een beetje aan je leven, soms dan is er gewoon geen ruimte in mijn hoofd voor koetjes rn kalfjes gesprekken). Voor mij zou een concrete volgende date plannen dan prima zijn, ook als het pas over een paar weken is. Zolang hij in het weinige contact maar wel gewoon zegt dat hij me leuk vindt en verder wil daten. Ik houd wel van directheid . Toch leuk die verschillen. Ik lees nog steeds graag mee