Wat betreft wat ik wil is er geen conflic, ik wil hem en ik wil met hem verder. Als het gemiddeld een week duurt.... Nou zaterdag ruim een week misschien moet ik hem dan maar een ultimatium stellen . Al is er natuurlijk niets zo veranderlijk als de mens.
Ik zit er meer mee dat ik het hele afspreken niet echt kan plaatsen. Hij zegt t 1 en dan vervolgens me toch willen zien. Merk dat ik daar wat van in de war raak. Verstandelijk weet ik dat ik het misschien beter zo kan laten, maar gevoel wil hem nog een kans geven. Maar geen idee waar ik moet beginnen. Ik laat hem sowieso beginnen met contact zoeken.
Ik ben dit echt zo met je eens. Maar sommige rode vlaggen moet je niet negeren. Iemand die volledig in paniek raakt op een van de eerste dates en zowat je auto uitrent... Dat moet je niet willen. Ik vind onze maatschappij ongeduldig. We willen geen dag of uur onbenut laten en schijnbaar komt het niet in mensen op dat terwijl je de ander misschien even laat nadenken jij zelf ook andere dingen kan doen. Wij hebben ook zo’n punt gehad. Pas na 1,5 jaar. Het had niet direct met mij te maken maar ik was wel even teveel met alles wat hij aan zn hoofd had. Voor die tijd had ik altijd het idee dat hij er niet helemaal voor ging. Na die 1,5 maand dat we elkaar niet hebben gezien en nauwelijks gesproken was het ineens goed. En heb ik nooit meer getwijfeld aan zijn gevoel voor mij. Dat geeft rust. Je weet wat je aan elkaar hebt en het is goed. Of je elkaar nu 6x per week ziet of 2 weken niet.
Als jij hem die kans wil geven zou ik het wel doen. Zijn gedrag is wel wat extreem maar goed misschien komt hij met een plausible uitleg en valt het allemaal op zijn plaats. Het stop zetten kan altijd nog.
Uitgesproken ultimatums zijn het vervelendste wat je kan doen en werken meestal averechts. Wacht tot zaterdag. Zet het van je af en kijk dan verder. Zoek dus even geen contact en als hij al apt reageer na een paar uur. Laat hem echt even in zn sop gaat koken. Hij is degene die gek doet. En het belangrijkste... bedenk je goed waarom je met hem verder wil. Je kent hem nagenoeg niet en hij doet hele gekke dingen... Wil je hem redden? Hem laten zien dat een relatie leuk kan zijn en hij zich bij jou geen zorgen hoeft te maken? Deze man is (en dat is niet lullig bedoeld en op basis van wat jij schrijft) rijp voor een goede psycholoog. Denk aan je kinderen... Geen sociaal leven, niet weten wat hij met zn gevoelens aanmoet en ontevreden over wat hij bereikt heeft in zn leven. Plus dat hij nu al heel duidelijk aangeeft moeite te hebben met het contrast. En hij is nog niet over zn ex heen... En natuurlijk hoop ik voor je dat alles goedkomt maar die kans is groter dat als je dit doorzet je er straks een extra kind bij hebt. Die een blok aan je been zal zijn. Dan wel zich ontpopt tot een stalker...
Jep precies dat. Ik ga hem ook niet woordelijk een ultimatum geven. Maar wel mezelf en in hoe lang ik blijft wachten en hoe ik op hem ga reageren. En ja hij mag ook best voelen hoe het is om te hangen en niet te weten waar je aan toen bent.
Ja inderdaad. Wil zelf geen contact opnemen maar ben ergens ook "bang" dat ik dan niks meer hoor. Maar van de andere kant weet ik dan ook gelijk wat ik ermee moet. Denk als ik nu wat laat horen dat dat voor hem alleen benauwend is.
Sorry, stille meelezer breekt even in . Dit stuk gaat toch over de date van @Isa2019 , niet die van @ZsaZsa ?
Oh... nu zie ik het. Lekker verwarrend allemaal... @ZsaZsa ik snap dat jij weet dat je met hem verder wil. En hoop ook oprecht dat jullie samen eruit komen. Want het klink als een leuk en fijn begin. Dat iemand twijfelt kan en daar moet in het begin denk ik ook ruimte voor zijn. Kan me niet voorstellen dat hij nooit meer wat laat horen. En verder wat @Zoe123 in haar post schreef.
Ik ben ook bang bij mijn vlam dat ik niets hoor als ik geen contact opneem. Maar goed als hij dat niet doet. Of niet reageert als er wel contact wordt opgenomen zegt dan ook genoeg. Soms is iets willen alleen niet genoeg. En soms is die eerste stap de moeilijkste. En ja wie hem dan zet... het gaat erom dat het uiteindelijk gebeurt.
Gewoon even afwachten en anders het weekend zelf een berichtje sturen of hem gewoon ouderwets bellen. ❤️
Gelukkig is het al bijna weekend . En inderdaad bellen kan ook. Ik ga nog even bedenken of ik een simpel appje doe of hem bel.
Uit het niets heeft ie me net geblokkeerd op de app. Snap er geen zak van. We hebben niet eens gesprek vooraf gehad
Er komt maar een woord in me op: Kleuter. Ik heb het met je te doen. Wat een miskukel is dit. Maar goed beter nu dan over 6 weken. Pobeer het maar gewoon te verwerken. Jij hebt je best gedaan en hij heeft het grondig verpest. Probeer het ook zo te zien... probeer ernaar te kijken dat jij zo’n man niet in je leven wil, niet nodig hebt en kan missen als kiespijn. En echt jij hebt niks verkeerd gedaan, dit is pech hebben. En laat het ook vooral toekomstige relaties niet in de weg zitten! ❤️
Dit. Een berichtje sturen "hoop dat alles goed gaat met je", daar is niets mis mee. Daarmee geef je aan dat hij in je gedachten is. Niet meer en niet minder.