Tinder ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lill, 5 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Ja, het kwam vooral van zijn kant. Kon merken dat hij heel erg in zn hoofd zat toen ik er was. Dus gewoon gevraagd of hij er met me over wilde praten. Dit was 1 van de dingen die meespeelden, er was nog wel meer maar dat heeft verder niet veel invloed op de relatie zegmaar.
    Heb hem ook nog wel gevraagd of hij uberhaupt zou willen samenwonen, er even vanuit gaande dat hij qua gezondheid weer de 'oude' zou worden. Was meer iets waar ik nieuwsgierig naar was. Maar dat leek hem wel heel fijn en leuk.
    Ach ja, we zien het wel. Ik zat gister ook niet in mn beste periode van de maand :roflmao: dat heeft ook nog weleens wat invloed op mn rationeel denken.

Maar als dit gevoel blijft ga ik dat zeker wel doen :) dankje voor de tip.

Hoe is het met jou?
    En de rest van de dames?

Huismuisie vindt dit leuk.
  2. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    @Lill het klinkt echt als een mooi en open gesprek met respect voor elkaar. Die onzekerheid herken ik wel. Maar zolang jullie zo open met elkaar kunnen blijven praten hebben jullie een mooie basis.
    Hier gaat het redelijk. Ben ook voor mezelf duidelijk aan het krijgen wat de pijnpunten zijn. En proberen in te schatten of dat dingen zijn die we om kunnen buigen, of dat ik beter afscheid kan nemen en uithuilen en opnieuw beginnen.
    Lichamelijk voel ik me nog steeds gammel... totaal geen eetlust.

Lill vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is er een reden waarom hij het niet ziet zitten? Is er wat voorgevallen in zijn omgeving waardoor hij hij even rust nodig heeft?
    Of iets dat hij even zelf op moet lossen maar wat buiten jullie staat.

vind het echt rot te lezen dat het uiteindelijk zo bergafwaarts is gegaan met jullie relatie.

Ik herken jou gevoel zo enorm van voorgaande relaties die uitgingen. Ook als ik zelf degene was die besloot om weg te gaan had ik soms wel het idee doe ik er goed aan, wordt het ooit beter dan dit? Enz enz...
    Maar eigenlijk weet je het wel wanneer je met zo’n rot gevoel zit. Want zou jij iemand waar je enorm om geeft zo laten hangen? Of zou je dan om tafel gaan en zeggen dat iets je dears zit, dat je het niet leuk vindt en of diegene daar in de toekomst rekening mee wil houden? Maar laat je ondertussen wel blijken hoeveel je van diegene houdt en dat deze zich geen zorgen hoeft te maken dat dit ineens een dealbreaker wordt.

Doe aan het begin van een relatie nooit consessies. Eigenlijk eindigt het altijd kut :(

4. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    @Huismuisie, ik heb wel theorieën waardoor hij minder in zijn vel zit. Maar dat is mijn invulling. Het is na de eerste lockdown langzaam achteruit gegaan. Net alsof hij het wel prettig vind zo alleen en nergens rekening mee te hoeven houden. En dat werkte ook op andere vlakken door in een zekere mate van onveiligheid. Voeg dat samen met dat ik het lastig vind om dingen bespreekbaar te maken en je drijft langzaam uit elkaar.
    En daar heb ik ook zeker mijn aandeel in gehad. Maar waar ik nog mogelijkheden zie, trekt hij zich terug.
    Daarom ga ik nu ook voor mezelf de balans opmaken of hij mij kan geven wat ik nodig heb. En om te kijken of het reëel is om te verwachten dat er dingen veranderen.
    Hij is zo'n stuk minder actief geworden dat onze ritmes gigantisch uit elkaar zijn gaan lopen.
    En net wat je zegt... Ik ben een ster in concessies doen. En wacht veel te lang met dingen aankaarten. Dat is wel een leerpuntje

5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    @cosdy het klinkt alspf jullie even een gesprekje moeten voeren waarin alle kaarten op tafel gegooid moeten worden. Als ik dit zo lees heeft hij zn leefritme ook erg omgegooid? Dat is altijd wel heel lastig ook.
    Maar ik denk wel dat je zelf gewoon even met hem moet gaan zitten en duidelijk maken wat je dwars zit. En als hij daar niks mee wil of niks tegenin te brengen heeft kun je daar dan ook je conclussies uit trekken.
    En ik weet het. Wij hebben heel makkelijk kletsen. Ik snap echt dat het je lichamelijk aantast *digiknuffel*

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier sluit ik me helemaal bij aan. Maar toch blijft het rot als het niet lekker loopt in de relatie en je je daardoor zo beroerd voelt.

7. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Bedankt voor de lieve adviezen en digi knuffels. Ik weet zeker dat er een goed gesprek moet komen. Maar hij heeft nu expliciet gevraagd om afstand, omdat hij tijd nodig heeft. Zelf begin ik ook steeds meer te twijfelen of het nog goed kan komen. Geen contact maakt het steeds moeilijker om elkaar weer terug te vinden. Enige contact nu zijn oppervlakkige appjes, en dan ook nog op mijn initiatief. Soms denk ik laat ik de knoop dan maar doorhakken en definitief stoppen, dan heb ik tenminste duidelijkheid en kan ik gaan verwerken

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je wil dat het goedkomt moet je hier echt mee stoppen. Geef hem even de ruimte en zoek geen contact. Probeer gewoon weer de leuke versie van jezelf te worden en stop daar energie in. Hij kost energie en negatieve ook.
    Dat moet je helemaal niet geven aan een man die niet wil.

Dus echt per direct stoppen met appen. Als het goed komt komt het goed en anders niet. Hoe naar het ook is.

gulden regel in dit soort situaties is vaak dat je een maand zo der contact aan moet houden en de momenten dat hij contact opneemt luchtig, leuk en spontaan houden. Maar wel kort. Jouw leven is ook leuk zonder hem... jij hebt hem toch niet nodig. Hij was absoluut een meerwaarde maar als hij zelf niet wil zie jij ook de meerwaarde niet aan energie in hem steken.

Afijn. Ook een dikke digi knuffel vanuit deze kant. En hou je taai ❤️

NiVa0230 vindt dit leuk.
  9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Huismuisie zegt eigenlijk ook wat ik dacht: afwachten.
    Dat kan er namelijk ook voor zorgen dat hij merkt dat ie je toch gaat missen.
    En probeer die tijd inderdaad dan even voor jezelf te pakken. Leuke dingen doen is in deze tijd natuurlijk lastig en ruk, maar het is wel mooi weer. Lekker naar buiten.
    Maar goed, nou ben ik er wel een beetje 1 in de categorie: als ie afstand wil kan ie afstand krijgen :| en laat dan vervolgens niks meer horen als hij dat ook niet doet.
    Ik snap dat het lastig is, zeker als je hiervoor wel gewoon veel contact had, en je behoefte hebt aan duidelijkheid.

NiVa0230 en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Jullie hebben gelijk hoor. Maar als je zolang geen contact hebt kan dat ook er voor zorgen dat je steeds verder uit elkaar drijft, totdat de afstand onoverbrugbaar is. Maar ik ga het proberen, er van uitgaan dat het toch niet goedkomt en mijn leven weer invullen zonder hem. En weten dat er een hele kleine kans is op een positieve wending. Maar daar niet meer op rekenen

heidiane vindt dit leuk.
  11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Een soort knuppel in het hoenderhok hoor, maar wanneer iemand zo met je omgaat.. dat ben je toch niet waard? Ik lees het natuurlijk met een mega afstand tot de situatie @cosdy , maar echt; neem zelf ook afstand en doe even niets. Kom tot jezelf en benader dit verhaal eens alsof je naar je beste vriendin luistert.
    Stetkte.

NiVa0230, Huismuisie en Lill vinden dit leuk.
  12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Ja dat ben ik ook met je eens, maar je kunt ook niet trekken aan een dood paard.
    Ik denk dat het inderdaad een goede instelling is om het op die manier te proberen. En dst is lastig want je bent natuurlijk niet voor niet samen. Maar als ie nog wat wil mag hij dat wel gaan laten zien.

13. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Helemaal mee eens. Het is lastig om geen contact te hebben, omdat ik dan voor mijn gevoel helemaal de controle verlies. Maar misschien moet ik juist leren loslaten om weer vooruit te kunnen. Op welke manier dan ook.
    En @justme1974 , ik snap wat je zegt en ik ben het grotendeels met je eens. Maar min of meer objectief naar een situatie kijken is toch wezenlijk anders dan zelf in zo'n situatie zijn met de gevoelens en ook bewust zijn van mijn eigen aandeel in het verhaal.
    En nogmaals het is voor mij zo lastig om hierin geen controle te hebben en afhankelijk te zijn van een ander

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    En ik denk dat daar de 'denkfout' zit. Voor zo ver je dat zo kunt noemen. Je bent niet afhankelijk van hem ;)
    En wellicht kom je er wel achter dat als je het meer los kunt laten dat je je eigenlijk beter voelt.
    Nogmaals, ik heb makkelijk praten hoor echt. Maar ik merk wel dat sinds ik een tijdje geleden voor mezelf de knop om heb gezet binnen mn relatie ik me er ook beter onder voel.
    Betekend dat dat ik t nooit stom vind dat hij weinig appt of dat we elkaar niet vaak zien of dat als we elkaar dan zien hij heel moe is en geen energie over heeft voor veel meer dan bankhangen en een simpel filmpje kijken? Nee tuurlijk niet. En thuis zit ik dan soms ook wel even met een rotgevoel. Maar uiteindelijk is dit waar ik voor kies en voor wil gaan.
    Je mindset kan echt veel voor je doen.

NiVa0230, cosdy, heidiane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Afstand creëert ook wel aantrekking. Want dan vraagt hij zich ineens af hoe zou het met Cosdy zijn. Ipv dat hij elke keer een apje krijgt en denk grrr heb je haar weer.

Als je elkaar op social media hebt kan je nog wel een leuke foto van een leuke setting posten. Maar niet veel meer dan je normaal zou doen.

Maar wat vaak wel gebeurt in zo’n periode van rust is dat jij zelf ineens ziet dat je leuker en beter verdient.
    En iemand die even afstand vraagt om de afstand dat is helemaal niet erg. Maar iemand die afstand vraagt om de relatie te overdenken dat is vaak geen goed voorteken. Dus houd daar wel rekening mee, en zet jezelf niet in een al te kwetsbare positie.

justme1974, cosdy en Lill vinden dit leuk.
  16. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Liefdesverdriet... holymoly wat een pijn

cosdy vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik weet niet of ik ergens iets gemist heb. Maar het is echt heel kut inderdaad:(

18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Hoe wat waar? What happened?
    Ik dacht onthouden te hebben dat er niemand was. Of zit ik ernaast?

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    @Lill , ik werd dus echt oorecht helemaal blij en vrolijk van jouw berichtje, die vat precies samen wat ik je niet zo erg tactisch probeerde duidelijk te maken, is het erg hoe kijk jij er tegen aan, wat wil jij en waar ligt voor jou de grens en het klinkt echt alsof je voor jezelf een goede manier hebtgevonden van hoe dingen te zien en hoe er mee om te gaan. Het klinkt als een goed gesprek! Fijn dat jullie ook in het slapen een manier hebben gevonden die werkte van daaruit kun je weer verder kijken.

@cosdy , wat balen deze ontwikkelingen, en ik snap volledig dat je dat niet zo maar los kunt laten, het is zo makkelijk zeggen dan neem ook afstand en stuur niks, maar als je anders in elkaar zit en bent van de compromissen en zorgen voor een ander dan werkt dat niet voor jouw gevoel en hoe hard je ook probeert dan nog heb je constant de neiging om een berichtje te sturen, om te vragen hoe het is of om wat te delen. Wat hier vaak beter werkt is afspreken van oke ik zal niks sturen we gaan even geen contact hebben tot die en die datum en dan appen we even met elkaar hoe het gaat, of bellen of spreken af voor een gesprek. Dat je in ieder geval een moment hebt waarvan je weet dan kunnen we verder kijken, misschien dat dat nog een idee is voor je. En als jouw gevoel zegt dat er nog wat is om voor te vechten en je dat graag wilt dan ga er voor. Ik hou van de insteek ik heb alles geprobeerd en toen werkte het niet dus nu is het klaar en moet ik het los laten, ik kan niks met nog lang zitten met een wat als ik.... misschien dat het dan wel gevoel.... dat maakt loslaten en afsluiten moeilijker. Sterkte er mee.

20. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Ik ben inderdaad lang niet meer hier geweest / mee geschreven soms wel mee gelezen.

Had een man ontmoet en ben er helemaal voor gegaan. Uiteindelijk werkte het niet tussen ons door bepaalde omstandigheden.
    En er nu dus ook achter gekomen dat ik nog heel veel dingen niet verwerkt heb...
    Maar pffff wat kan je je k*t en alleen voelen zeg :(

Deel Deze Pagina