Tinder ervaringen

Discussion in 'De lounge' started by Lill, Jul 5, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113

Maar heb je dan niet het gevoel dat je toch een beetje op de kosten moet letten? Als een date van tevoren tegen mij zou zeggen ah joh ik betaal alles, dan zou ik me toch niet vrij genoeg voelen om alles maar te kiezen wat ik wil. Want ik wil ook niet overkomen als iemand die daar dan gebruik van maakt en dan alleen maar dure dingen neemt.

DQueen likes this.
  2. DQueen

DQueen Niet meer actief

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, ik snap ook wel dat als die 20 euro verschil voor jou veel geld is je hiervoor kiest. Was echt pure interesse en of je niet bang bent dat de man dan weer afknapt omdat hier sommige vrouwen dat ook doen op die manier van splitten.

Lill likes this.
  3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Zou ik inderdaad ook denken! Waar je met daten wel allemaal niet over na moet denken he?!
    Maar aan de andere kant als dat is gezegt en hij besteld bijv. een surf en turf dan zou ik denk ik niet automatisch de hamburger kiezen omdat het anders te duur word.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Waarom ga je niet gewoon uit van splitten? Dat vond ik altijd meer dan gewoon.
    Als de rekening kwam pakte ik ook mn portemonnee. Zorgde altijd dat ik iets van 100 euro cash mee had in wat kleinere briefjes en dan kan ik altijd wel soort van de helft betalen plus wat fooi.

Ik zou echt compleet afhaken op iemand die op voorhand al zou laten weten. En zelfs dan had ik uit fatsoen bij de rekening mn portemonnee nog gepakt.

Het enige dat ik wel lief zou vinden is als een man je op date vraagt en daarbij zegt ik trakteer deze keer :)

5. DQueen

DQueen Niet meer actief

Jij bedoelt dus als het niet besproken is van te voren er niet naar vragen want dan ga je automatisch uit van splitten (50/50?) tenzij er al word gezegt dat je word getrakteert?
    Dat komt mij ook over op het meest gangbare. Zo doe ik het namelijk ook met vrienden en klinkt logisch om die regel ook voor dates te hanteren.

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    #666 Huismuisie, Aug 19, 2019
    Last edited: Aug 19, 2019
    Tenzij een man echt weinig te besteden heeft is het splitten van de rekening eigenlijk al een teken (op onze leeftijd) dat er geen vervolg komt...
    Het betalen van de rekening op de eerste date is galant en laat zien dat een man bereid is te investeren.
    Daarom wilde ik op die eerste dates ook eigenlijk nooit wat gaan eten. Want als de man de rekening dan nam dan was het niet zo veel geld als ik hem erna toch niet meer wilde zien. Wat eigenlijk altijd gebeurde.
    En daarbij een avondje oppas kost mij ook al snel 40 euro. Snap dat dat mijn verantwoording ook is maar ik date (hoe schrijf je dit in vredesnaam in de verleden tijd) eigenlijk alleen met mannen die zich over de opvang van hun jonge kind geen zorgen hoefde te maken. Die hadden co-ouderschap of geen kinderen.

Lill and DQueen like this.
  7. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113

Nee klopt maar ik zou me wel opgelaten voelen als ik het van tevoren weet.
    Want als ik dat niet afgesproken heb ga ik gewoon uit van wat ik zelf te besteden heb. Maar straks zit je daar en bestel je lekker wat je wil en blijkt dat ‘ie een bepaald budget meegenomen te hebben.

DQueen and Huismuisie like this.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja absoluut. Het gaat toch om een leuke avond niet om wie de rekening betaald.
    Bovendien zal een man toch eerder geneigd zijn te betalen voor iemand waar hij een leuke date mee heeft gehad dan iemand die hij vreselijk vindt. Maar dat weet je op voorhand niet.

Dus ga er gewoon vanuit dat je jouw deel van de rekening betaald en als de man je dan toch wil trakteren is dat lief.

Maar ben jij nu helemaal uit elkaar met je man?

Strandbal likes this.
  9. DQueen

DQueen Niet meer actief

ook logisch!!

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

nee hoor (nog) niet definitief. We wonen niet bij elkaar nu. En of het goedkomt is de vraag. Uit zelfbescherming ga ik van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja snap ik, is niet leuk :(

DQueen likes this.
  12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Sterkte! Hopelijk komen jullie er samen op een goede manier uit.

DQueen likes this.
  13. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,659
    1,419
    113
    Geweldig om mee te lezen dit topic maar ik vraag mij wel af is het niet vreselijk ongemakkelijk om op tinder te zitten en dat dan bekenden jouw foto langs zien komen en denken ooh kijk die is op zoek naar.... alleen dat zou voor mij al een mega drempel zijn, hoe ervaren jullie dat? En zie je vaak bekenden langs komen?
    Sws vraag ik mij af hoe start je zo'n gesprek ik zou niet weten wat ik moest bespreken met een wildvreemde :$.

14. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,659
    1,419
    113
    Bah wat een nare onzekere situatie voor je, sterkte er mee en hoop dat jullie eruit komen

DQueen likes this.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Haha alsof het zo’n schande is dat je een vriend zoekt ;) nee hoor die mensen like je en is het hey jij ook hier...

Gewoon nieuwsgierig zijn naar de ander? En heel veel gesprekken lopen voor geen meter. Maar heel soms heb je wel een klik met iemand op de app. En dan heel soms heb je ook nog eens een klik in jet echt.

16. Philou

Philou Fanatiek lid

Apr 20, 2019
    1,923
    5,839
    113
    Wat naar @DQueen :(. Hopelijk komen jullie eruit. Sterkte!

17. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female
    Oh, dat gevoel heb ik ook niet :) maar gezien je ernaar vroeg wil ik het dan best uitleggen.
    Ach weet je. Als hij op me af wil knappen doet hij het toch wel. Ik ben niet iemand die na 1 date verliefd word. Dus als ik er niks meer van hoor, jammer maar helaas. Liever na de 1e dan na de 5e date ;)

18. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female
    Date-te?
    Geen idee hoor :roflmao:

Huismuisie likes this.
  19. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female
    Wat rot :( hopelijk komt t nog goed (als dat is wat jullie beiden willen)

20. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female
    Haha ik zie wel eens bekenden. Maar aan de andere kant, misschien is het voor hun wel net zo awkward ;) tinder is haast net zoiets als Facebook wat dat aan gaat. Iedereen kent het en (bijna) alle singles hebben het wel eens geprobeerd. Ik kreeg op een gegeven moment een appje van de vader van A. : goh, dat ik jou nu op tinder tegen moet komen. Blabla.
    Heb alleen maar teruggekaatst: tsja, je kunt me alleen tegen komen als je zelf ook op zoek bent.
    Ik heb ook weleens oud klasgenoten of stapmaatjes van vroeger geswiped puur en alleen omdat ik dacht; goh zou hij mij ook nog kennen. Vaak heb je dan ff een leuk praatje en dat is het dan weer.
    En gesprekken gaan vanzelf.. of niet, n dan weet je ook genoeg ;)

Huismuisie likes this.

Share This Page