jaaa de griep :-(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sweetlakecity, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    Oke...ik heb de griep.
    En nu?
    Ik slik homeopatische middelen...
    is het nu niet meer dan rusten?
    Uitzieken?
    Ik heb geen koorts...krijg ik trouwens bijna nooit.
    Iemand tips?
    Voel me namelijk zo zielig en ik wil wel snel weer aan het werk. Er ligt genoeg te wachten. :rolleyes:
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Zonder koorts is het geen echte griep maar een ander virus ;)

    Je kan inderdaad niks anders doen dan uitzieken, goed blijven eten en drinken (proberen) en voldoende vitamines eten!

    Beterschap

    Je uk merkt er w.s. niks van hoor.

    Elmo
     
  3. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ooo ik heb dus nooit de griep dan?
    Hahahaaaa...want ik heb nooit echt koorts, alleen warmte aanvallen.
    Nouja eruit zieken maar.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Nooit koorts maar wel warmte-aanvallen? Kan het zijn dat jouw eigen temp wat lager ligt dan gemiddeld? Als ik aan anderen namelijk noem dat ik op 37.2 zit, zegt niemand dat ik koorts heb, terwijl ik dan toch echt .9 graden boven m'n eigen temp zit... en dus wel degelijk verhoging heb. Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook pas roep dat ik koorts heb als het boven de 37.5 uitkomt, maar OK.

    Maarrehm, zolang je gen erge koorts hebt, merkt die kleine er niets van. Ziek goed uit, ga deze week nog even niet aan de slag, (dat werk wacht echt wel), zorg dat je eerst helemaal fit bent, voordat je weer aan de slag gaat. Je eerste zorg is nu namelijk wel een gezond lijf voor je kleintje, half opgeknapt zijn en weer aan het werk, betekent dat je straks zo weer ziek bent... Daar heeft niemand wat aan.
    Bovendien, even financieel gezien: je baas heeft liever dat je iets langer achtereen ziek bent, dan twee keer kort achter elkaar: in het laatste geval moet hij namelijk 2 keer de eerste 2 dagen zelf betalen....
     
  5. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ja ik heb een lagere temp dan normaal. Dat klopt.
    Bij het bijhouden van mijn temp kwam ik daar toen achter.
    gelukkig...durfde het niet neer te zetten. Denk soms wel dat ik de enige koudbloedig persoon ben. Hihi
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mijn temp ligt ook lager ;)

    Maar veel mensen denken bij een virus dat ze griep hebben. Van griep ben je vaak echt zeker 2 wk goed ziek.

    Maakt verder niks uit hoor!
    Je bent inderdaad ziek en moet dit goed uitzieken!

    Beterschap
     
  7. Niet meer actief

    @ Elmo:
    Koorts is een gevolg van een infectie in het lichaam door een bacterie en/of virus.
    Bij griep is niet ALTIJD sprake van een infectie in het lichaam, bij griep heb je dus ook niet standaard koorts!

    Griep is afkomstig van het influenzavirus en binnen dat virus bestaan verschillende typen. Je afweersysteem wordt bij de strijd tegen dat griepvirus zwaar belast. Dit KAN een bijkomende besmetting door bijv. bacterien tot gevolg hebben.. DAARVAN komt de koorts...
     
  8. Niet meer actief

    @ TS:
    Uitzieken is echt eigenlijk de enige remedie tegen griep opzichzelf.. Zorg voor voldoende (nacht)rust, warmte en ontspanning. Mocht je er koorts bij krijgen is het belangrijk om voldoende te drinken en in bed te blijven Neem de tijd om rustig uit te zieken! Als je te snel weer begint met werken, kunnen de ziekteverschijnselen terugkomen. Geneesmiddelen zijn niet nodig. Rust is het beste medicijn. Of je moet er een bacteriele infectie (bijv, keelontsteking/oorontsteking o.i.d.) bij krijgen, ga dan even langs je huisarts..

    In ieder geval zeker nu geen andere pijnstillers nemen dan Paracetamol!

    Ziek lekker uit :)
     
  9. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik denk dat je gewoon een koudje op hebt gelopen en niet dat je griep hebt ;) Mensen maken wel vaker die fout maar dat ter zijde.

    Mijn huisarts adviseerde mij om paracetamol te slikken en goed uit te zieken. Dan kan het helemaal geen kwaad. Je moet alleen wat waakzamer zijn wat betreft ontstekingen en dergelijke. Dus goed opletten of je symptomen niet erger worden.
     
  10. Niet meer actief

    En waar baseer je dat op MerleQ..? Dat ze wel gewoon een koudje zal hebben..? Ik lees er nl. niks over terug in dr berichten van de TS wat voor symptomen ze heeft etc
     
  11. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik heb ook geen reden om aan te nemen dat ze wel de griep heeft. Misschien dat ze het wel heeft, maar 9 van de 10 keer hebben mensen gewoon iets anders dan "de griep". Rustig maar.
     
  12. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Maakt het trouwens wat uit hoe het genoemd wordt? Feit is gewoon dat ze ziek is, moet uitzieken en in de gaten moet houden of het niet erger wordt. En dat het in principe helemaal geen kwaad kan.
     
  13. Niet meer actief

    "Rustig maar" Hahaha nou sorry hoor maar ik ben rustig?

    Aangezien ze zelf aangeeft dat ze griep heeft, zal ze dat ook wel hebben toch? Vandaar mijn reactie.. Rustig maar ;)
     
  14. Niet meer actief

    En je hebt geen reden om aan te nemen dat ze wel de griep heeft?

    Volgens mij is haar eerste zin:

    "Oke.. ik heb de griep"

    Neem aan dat ze weet waar ze het over heeft..

    En JAAA ik ben rustig hoor ;) hahaha jeetje
     
  15. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ja een andere griep dan deze heb ik nooit gehad. Dat zou dus betekenen dat ik nooit de griep heb gehad?
    Maar oke...
    ik loop bij een homeopaat en die haalde er ook de griep voor mij uit. Nu met wat homeopatische middelen speciaal voor mij afgestemd moet ik snel beter worden.
    Paracetamol helpt momenteel niet. Echt balen.
    Ik hoorde van zwangere en zwanger geweest vrouwen die ik ken deze symptomen of wel erger in combinatie met spugen en wel koorts ook te hebben gehad en die zeiden ook. Uitzieken.
    Dus...ik weet nu genoeg.
    Niets aan te doen dus en lekker sinasappels persen. ;)
     
  16. Niet meer actief

    Juist :) beterschap!
     
  17. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Denk dat iemand zelf wel weet of hij/zij griep heeft?
    Of zijn er ineens doktoren opgestaan hiero? *grijnz*
    Chrissie, lekker uitzieken meis, griep is nietleuk en zeker niet als je zwanger bent!
    Rustig aan doen!
    BETERSCHAP!
     
  18. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha idd Mamakitty!

    Als ik een ontsteking heb, heb ik ook heel zelden koorts maar er zit echt een ontsteking dus ook dat zegt niets terwijl je vlgs artsen altijd koorts heb bij een ontsteking ;)

    Griep kun je op verschillende manieren hebben, mijn eigen temp. is ook altijd 35.
    Als ik me rot voel is die 37.
    Volgens artsen is dit geen koorts, voor mijn gevoel wel want heb ook warm en kou aanvallen ;)
     
  19. Niet meer actief

    Heeeeeey ik herken jou verhaal in het NIET en GEEN koorts hebben!

    Mijn jongste dochter heeft ook nooit geen koorts.
    Als ze ziek is kan ik dat merken aan moeilijk eten, hangen en pijn in haar buik.
    Je denkt dan ach een klein virusje...
    De laatste keer had ze een flinke longontsteking ZONDER koorts! De dokter had dit niet eerder meegemaakt en was zeer verbaasd.
     

Deel Deze Pagina