vraagje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajj, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajj

mamajj Niet meer actief

evn een vraagje over de wonderolie...

van de week heb ik wonderolie geslikt (gatver wat smerig);)..
    dit omdat ik de zwangerschap meer dan zat ben door veel ongemakken.. maargoed het heeft niets meer gedaan dan vreselijk poepen en continue harde buiken..
    nou heb ik wel eens gelezen dat je kindje er van in het vruchtwater kan poepen.. er zijn hier verschillende meningen over... en heb toen toch besloten het te proberen.
    maar ik dacht vandaag.. wat nou als het kindje er van heeft gepoept in het vruchtwater... en je lichaam is er nog niet aan toe om te bevallen ( net als mijn geval) .. hoe kom je er dan achter? ik heb hier niet genoeg over nagedacht eerlijk gezegd...:x

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het idee achter de wonderolie is ook dat het zodanig op je darmen gaat werken dat je er erge last van krijgt, wat vervolgens de weeën opwekt. Je komt er overigens pas achter of je kindje in het vruchtwater heeft gepoept als je vliezen breken.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

je zult het inderdaad pas weten als je vliezen breken.

als het wel zo is zal je naar het ziekenhuis moeten.

4. mamajj

mamajj Niet meer actief

oke en mocht dat gebeurt zijn... is dat nu ook al gevaarlijk voor het kindje? Of pas het moment dat het zelf buiten de baarmoeder moet gaan ademen?

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmm ik zou het niet weten..ik denk dat het nu dan ook wel gevaarlijk zou zijn voor je baby als hij/zij erin gepoept heeft. mischien kun je het aan je vk. vragen en de volgende keer maar beter even goed lezen wat voor een gevolgen dat soort middeltjes kunnen hebben.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

Als een baby in het vruchtwater poept, is dat een teken dat hij het op een bepaald moment niet naar zijn zin heeft gehad. Als het vruchtwater wel gekleurd is, maar het is gewoon dun als water, dan heeft de baby al een poosje terug in het vruchtwater gepoept. Als het vruchtwater gekleurd is en het is een dikke drap, dan heeft de baby net in het vruchtwater gepoept en is dat een teken dat hij het op dit moment niet zo naar zijn zin heeft.
    In principe is meconiumhoudend vruchtwater een reden om naar het ziekenhuis te gaan. Je baby geeft aan het niet zo naar zijn zin te hebben en dit is een reden om hem extra goed in de gaten te houden. In het ziekenhuis zal de conditie van de baby in de gaten gehouden worden door constant een CTG te draaien (zie hoofdstuk: "Hartfilmpje"). Gelukkig valt het CTG in de meeste gevallen mee en kan een normale bevalling worden nagestreefd.
    Het meconiumhoudende vruchtwater is gevaarlijk als de baby dat in zijn longen zou krijgen, het is dus belangrijk dat het mondje van de baby wordt schoongemaakt, voordat hij voor de eerste keer gaat ademen. Het schoonmaken van de mond- en keelholte gebeurt door hem uit te zuigen zodra het hoofdje geboren is. De baby gaat immers pas ademen als het lijfje geboren is. Om het mondje te kunnen uitzuigen moet je na de geboorte van het hoofdje even blijven zuchten. De arts zal dan het mondje en keeltje uitzuigen en vervolgens mag je verder persen om de rest van de baby geboren te laten worden.
    In veel ziekenhuizen moet de baby na de geboorte 24 uur ter observatie blijven. De baby mag gewoon bij jou op de kamer blijven, maar men wil de kleine goed observeren om zeker te weten dat er geen meconium in de longen is gekomen.

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mijn oudeste dochter had ook in het vruchtwater gepoept, maar is niet uitgezogen en hoefde ook geen 24 uur te blijven... dus dit gebeurd zeker niet overal!

8. mamajj

mamajj Niet meer actief

oke heel erg bedankt voor de reacties.. ik ga denk de vk even inlichten vandaag!

Deel Deze Pagina