tintelende benen en armen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwendyke, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwendyke

zwendyke Niet meer actief

hallo,

iedere avond als ik in bed kruip is het juist of er duizenden mieren over mn bene en armen lopen, meer tintelen dan jeuk. is echt gruwelijk, kan er niet meer door slapen, heeft iemand soms een tip?
    Benen omhoog leggen lukt ook niet.

grtj
    wendy

2. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    het klinkt mij een beetje bekend ik heb al sinds ik 12 weken zwanger ben een slapend rechter bovenbeen het begint idd met tintelen en daarna binnen 5 minuten slaapt mijn been. ik heb er ook nog niks voor gevonden loop wel al vanaf die tijd bij de fysio.

succes hoop voor je dat het snel ophoud

liefs roos

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb het ook gehad
    echt zo vreselijk....:x
    Me benen waren dan niet zo erg en kon ik wel hoogleggen.... Op een voedingskussen ging het goed en lagen ze ook lekker...:D
    me armen en handen moes ik spalken dragen...
    haal gewoon skate handschoenen en doe die savonds om je merk dat het dan beter gaat....

gewone spalken is onzin wat daar betaal je je handen aan vol en skate handschoenen hebben het zelfde effect:D
    Me huisarts heeft het mij namelijk aangeraden om skatehandschoenen te kopen...

heel veel suc6 ermee en hoop dat die skate handschoenen helpen

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je armen zou wellicht carpaal tunnel syndroom kunnen zijn, hier heb je een verhoogde kans op tijdens je zwangerschap. ( Ik heb het voor mn zwangerschap gehad, ben aan beide handen geopereerd, raakte daarna zwanger en kreeg toen weer dezelfde klachten ) handen hoog leggen, dus op een kussen naast je. Eventueel je polzen aan de binnenkant koelen met een koud compress. En die skate spalken inderdaad, die krijg je bij carpaal tunnel door je neuroloog aangemeten maar ze zijn hetzelfde als die spalken bij skaten, dat je hand een beetje gebogen staat, dan heeft je pees meer ruimte.

Benen herken ik ook. Ik heb tintelende bovenbenen als ik op mn rug lig of als ik even sta. Schijnt een zenuw in je bekken te zijn die door het gewicht van je baarmoeder bekneld raakt. Enigste tip die ik hierbij heb is op je zij slapen, heel soms helpt het als ik mn voedingskussen als een hoefijzer onder mn benen door leg, dan mn handen op de uiteinden rusten. Als ik dan nog een heeeeel klein beetje scheef draai dus meer op 1 bil als op mn rug, is het soms te doen. Maar het is enorm vervelend!

Deel Deze Pagina