laat hier je rare eetgewoontes achter, hihi

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dobslots, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik ben benieuwd wat jullie goestingetjes zijn,
    Laat hier maar je rare eetgewoontes achter!

Mijn favorieten:
    Wentelteefjes met tonijn ... mmmmmm
    Haring met tomatensap ...

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmm tot nu toe nog niks raars....

bij de eerste zwangerschap: als ik glassex op een keukenpapiertje zag en rook wilde ik het opeten ook wc papier wilde ik opeten. moest echt uit mn buurt blijven.
    en heel stiekem...ssstttt niet doorvertellen heb ik een keer een servettje opgegeten. echt te stom voor woorden en snap er nu nog steeds niks van.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ahaha grappig....

om heel eerlijk te zeggen ken ik niet echt zeggen van oooh dit wil ik het liefs of dit moet ik nu gewoon hebben....

ben gek op komkommers en tomaatjes en meloen maar dat heb ik al bijna me hele leven en ben nu wel meer gek op water drinken maar kan ook liggen aan weer dus durf niet te zeggen..

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Lennylen, dat is echt heel apart zeg, wel komisch :D

Bij mij is het vooral zo geweest dat ik dingen juist niet meer at.

Geen gekookte aardappelen meer.
    Geen vlees meer zoals schnitzel en kipfilet.
    Geen groente meer.
    Helemaal geen prakkie meer tegen het eind aan.

Wat dus resulteert in heel veel aardappelsalade, soep, brood, heb een hele tostieperiode gehad omdat ik niks meer lekker vond.
    Zat opeens volop aan de puntjes met suiker en opeens boterhammen met chocopastan (gatverrrrr) en ga zo maar door.

En momenteel kan je elk stukje fruit neer zetten en het is weg, kiwi's, ananas, nectarines en ow ja mijn ik wil de hele dag vanillevla periode hihi.

Maar geen gekke combi's geloof ik.

5. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tomaten, alles waar maar tomaat in zit, van de sap tot de soep, gewoon zonder niks, door de sla, de saus. Het maakt allemaal niet uit als het maar tomaat is.

Lennylenn, té grappig! echt, dit vind ik de allerbeste rare eetgewoonte!

6. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Geen echte rare dingen hier.Maar wel dat ik midden in de nacht wakker word en echt zo beroerd voel van de honger...Van de week om 4 uur snachts een restje rijst en hete kip gegeten.Hoe erg maar wat smaakte dat toch lekker en knapte er helemaal van op.Vervolgens om 7 uur er uit en dan gewoon weer honger hebben.Pff waar gaat dat heen..

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Lennylyn: Volgens mij had je toen dan een vitamine tekort. Ik had ergens in zo'n zwangerschapsblad gelezen dat als je dat soort rare eetgewoontes krijgt je een tekort hebt aan een bepaalde vitamine.
    Ik zal het even opzoeken voor je!

Hier niet echt vreemde dingen, alleen heb ik wel enorme zin in Erwtensoep!!

8. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Die tomatenperiode had ik bij mijn vorige twee kindjes tomatensoep, sap, worstjes in tomatensaus, bolletjes in tomatensaus, lasagne, pizza bologaise, maar 't liefst mocht zelf elke dag spaghetti zijn. Raar, hé?
    Nu is het vooral tomatensap met een beetje selderij zout. Mmmm

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dit heb ik van een site: (In google Pica intypen)

Pica: De soms verbazende (en nauwelijks te controleren) neiging om niet-etenswaar op te eten.
    Doktoren hebben al wel beschreven dat mensen klei, haar, bordkrijt, lijm, zelfs sigarettenas opeten en recent beschreef Medscape een vrouw die uit nervositeit op pantys kouwde (zoveel dat er een grote klont in haar maag bleek te zitten). Bij artsen wordt de intense honger naar non-food produkten wel pica genoemd. Het komt voor bij mensen met een tekort aan ijzer maar het kan ook voorkomen bij zwangerschap, bij kinderen en mensen met een geestesaandoening. In een aantal gevallen speelt ook stress een rol.
    Overigens, de genoemde dame bleek ijzertekort te hebben en nu zij met ijzersuppletie en een stress-coping programma behandeld is, zouden de 'klachten' zijn verdwenen.
    Het heeft dus een naam. Ik moet denken aan een verhaal dat mijn moeder me ooit verteld heeft...over haar buurvrouw in het ziekenhuis toen ze zwanger was van mij.
    Dat zwangere vrouwen ineens hele rare eetgewoontes hebben wist ik wel. Mijn moeder had, toen ze zwanger was van mij, een "craving" had voor spekkies.
    Haar buurvrouw pakte het iets extremer aan. Zij maakte om de haverklap haar aanrecht schoon met Jif (toen nog zonder bleek) en likte dat dan op.
    Ook heeft ze (toen ze zwanger was van mijn broer) naast een vrouw gelegen die modder at. Nooit geweten dat het een (tijdelijke) ziekte is.

10. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    5 uur het snachts wakker worden en ontzettende zin hebben in een marsijsje.. Gebeurd me nu al 3 nachten achter elkaar.. Owja als het ijsje op is een ijskoud glas water achter aan... Mhhhh

11. Carinda

Carinda Actief lid

26 mei 2007
    118
    0
    0
    Hier geen rare dingen....wel (net als vorige keer) veel zin in punddingbroodjes!!! Maar dan wel de goede natuurlijk, van die ene bakker..... en nee niet die hier om de hoek zit helaas..... en advocaatijs!!! mmmmm nog even en dan kan er weer een scheutje advocaat overheen!!!

12. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Buiten het feit dat ik nu een glas drinkontbijt zit leeg te drinken met een halve kilo druiven heb ik geen rare eetgewoonte.

Rsbd vindt dit leuk.
  13. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb dus al weken suuuuuuper trek in een appelkruimeltaart...met echte slagroom...nog steds niet aan toe gegeven,...en als k in de supermarkt oid sta...zie k ze wel liggen...maar dan vinnik t weer te duur om te halen hahahh

ohja ik lustte geen cola....nu snak ik er naar!

14. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    IJSBLOKJES Heerlijk!!!!!!

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ja klopt..kwam ik later ook achter. wist het toen niet en wilde het ook aan niemand vertellen. het is een ijzer tekort

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik had alles met appels, appeltaart, appelmoes, appelflappen, appels, appelbollen etc... zo lang er maar appel in zat.

17. luuus

luuus Niet meer actief

ik heb ineens mega trek in pistache ijs terwijl ik dat voor mijn zwangerschap noooit at

18. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ik ben alleen maa bolussen gaan eten. Zo lekker!
    Verder wil ik nog wel redelijk vaak om 12 uur 's nachts stiekem nog even de frituurpan aanknallen :D

19. matsje

matsje Lid

20 jun 2010
    70
    0
    0
    verzorgende IG

dit heb ik ook inderdaad.
    heerlijk die elstar appels, kan de hele dag wel dooreten, heerlijk.
    appelflappen moeten beslist bij die ene warme bakker wegkomen, owww sowww lekker.
    en ik heb als ik warm eet echt zoiets van.. kom op dooreten(kokhalsneiging) en na 2 uurtjes heb ik dan alweer honger, tegen het misselijk aan.
    hebben jullie dit ook gehad?

groetjes

20. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    fruit en heeeeel veeeel komkommers!
    Vannacht om 1 uur wakker geworden, heb gewoon een komkommer op staan eten *schaam*:)

Deel Deze Pagina