tintelende en slapende handen door vocht vasthouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moesje78, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Sinds een kleine week ga ik steeds meer vocht vasthouden en daardoor heb ik (met name 's nachts) erg last van tintelende en slapende handen. Heel irritant. Ik word er wakker van!

Wie heeft dit ook en is er wat een te doen?

2. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik heb helaas geen tip voor je, heb het zelf ook regelmatig alleen ik slaap ook vaak op mijn handen waardoor ze gaan tintelen (heb ik dan onder mijn kussen :rolleyes: ). Je bloeddruk is wel gewoon goed?

3. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik heb het ook al een paar week, van mijn rechterhand zijn mijn vingertoppen helaaml verdoofd,echt heel vervelend, nu ik zit te typen ook ik voel niet echt wanneer ik de toets in druk zeg maar en dat gaat de hele dag door.
    Me bloeddruk is wel goed dus daar ligt het niet aan.Moet na de bevalling gewoon weer over gaan, ik hoop wel direct want anders weet ik niet hoe ik dat moet doen met die kleine knoopjes enzo!

4. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mijn bloeddruk is eerder aan de lage kant dan te hoog....

ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad en het heeft echt wel een paar maand geduurd voordat het helemaal over is.

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik lees even mee om te zien of er tips komen... mijn rechterhand tintelt en slaapt regelmatig, en 't gaat al optrekken richting elleboog. Om gek van te worden!

6. pippilotte

pippilotte Actief lid

Hallo dames,

Dit is Carpaal Tunnel Syndroom.
    Komt heel vaak voor in de zwangerschap.
    Bij mijn vorige zwangerschap begon het links 5 maanden sz en rechts met 6.
    Ik heb mijn laatste 3 maanden als een ware hel ervaren.
    Niet slapen, geen veters strikken, geen bestek vasthouden etc etc.
    Ik hield vreselijk veel vocht vast dus dat was zeker ook een bijkomstigheid.
    Er is in de zs weinig aan te doen.
    In sommige vroege gevallen kun je een braise krijgen.

Wat je nog kunt proberen is Solydago van VSM.
    Dit is vochtafdrijvend en kan verlichten.

Bij mij verdween de pijn meteen na de bevalling, maar duurde het nog 3 weken voor ik zelf mijn kindje kon aankleden en wassen.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wat ik ook gehoord het wat kan helpen is met van die skieler handschoen aan slapen

Weet niet of het echt werk heb het zelf nog niet hoeven uit proberen

8. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik slaap met een skeelerhandschoen aan om te voorkomen dat ik mijn pols buig in mijn slaap. Als je je pols lang buigt, knelt het nog meer af, komen de zenuwen verder in de verdrukking.
    Ik had al een zwakke plek in mijn pols, peesmantelbeschadiging, de gevolgen van het vochtvasthouden komen daar nog bij. Om te zorgen dat de eerdere klachten niet chronisch verergeren leek me het een goed idee om met de skeelerhandschoen te slapen. Het werkt best goed, wel losje omdoen, niet strak, maar waarschuw je partner dat ie blauwe plekken kan verwachten.....

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb het ook. als ik veel doe (huishouden oa.a) wordt het ook nog veel erger... Zoals mijn Vk zei: veel rusten. Maar als mama in spe wil je natuurlijk wel dat alles op orde is, mocht de kleine komen! Met als gevolg dat ik mijn beker met 2 handjes vast houdt ipv 1 :rolleyes:

10. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    het klinkt mischien raar , maar ik doe yoga / zwangerschapsgym ( niet iedereen ) is hier te spreken over...Maaarrrr

voor vocht vasthouden is er een bepaalde draai en Houding om je afvalstoffen sneller te laten lopen dus ook vocht ...

1
    je gaat plat op de grond liggen trekt je benen op tot je buik tot hoever je dat red je spreidt je armen naast je en laat dan langzaam je beiden benen naar links zakken en tegelijkertijd je hoofd naar rechts je blijft zo 10 Min liggen andere kant precies het zelfde aleen draai je dan je hoofd dus ook de andere kant op. dit ook 10 Min...

je ligt dan in een draai je moet het zien als een soort dweil die je uitwringt...tis geen geweldige houding maar het helpt wel...

2
    Ga op de grond liggen op je zij met je kont tegen de muur draai dan je benen omhoog tegen de muur je benen en voeten steken nu in de lucht op deze manier draai je de bloedsomloop om en ververs je alles ( ook de afvalstoffen lopen zo weg ) dus ook stimuleert het t vocht vasthouden dat deze snelller weg trekt doe dit 15 Min lang...
    het kan zijn dan je benen en voeten gaan tintelen dit is niet slecht of geen slecht teken dit komt doordat t bloed nu inplaats van boven naar benen loopt van beneden naar boven en naar je nieren en etcc...

het kost even tijd mr het helpt wel allemaal ik doe he tom de dag en heb geen last van vocht ...het is het proberen waard we hebben tog niks beters te doen ;)

Suc6

11. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik werd vanochtend wakker en had helemaal geen gevoel meer in mijn rechterhand

12. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoi Moesje,
    Wel fijn dat je in elk geval wel wakker werd... :p

Sorry, grapje ;)
    Wou alleen even zeggen dat ik het wel erg vervelend voor je vind!
    Hoop dat het gauw weer overgaat! :thumup:

X

13. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Daar had ik ook last van in mijn zwangerschap .Is soms erg pijnlijk .
    Ik had erg pijnlijke gewrichten door het vocht .
    Andere mensen die denken dat je dan alleen vocht vasthoudt maar het kan soms behoorlijk pijn doen .

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wat zijn sommige mede-forummers toch grappig ;)

hihi

aan het werk jij! :) :) :) :)

15. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ach ja, wist dat je er vast wel tegen zou kunnen ;)
    En ik bepaal zelf wel wanneer ik werk..hahaha :)

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hihihi! :)

Deel Deze Pagina