Heeft iemand hier ervaring met tintelende handen en armen sinds de zwangerschap? Als ik op m'n zij in bed lig, krijg ik een slapend arm (de arm waar ik op lig). Voordat ik zwanger was, had ik daar geen last van... En als ik op m'n rug lig en ik heb met beide handen mijn mobiele telefoon of ereader vast (mijn armen zijn dan meer dan 90 graden gebogen) knelt er ook iets waardoor m'n handen tintelen. Heeft dit iets te maken met een verandering van je bloedvaten of bloedsomloop misschien?
Klinkt meer alsof er dan een zenuw bekneld zit? Daar kun je slapende armen van krijgen. Als je er echt last van hebt of blijft houden zou ik eens naar een arts gaan?
jep hier ook last van....komt door het vocht wat je vasthoud en dat knelt de boel weer af. Is een zwangerschapskwaaltje
@Drieka ik zal het inderdaad in de gaten houden en als het niet minder wordt even naar de huisarts of vk voor advies... @Pixie voor het vasthouden van vocht is het denk ik nog te vroeg, ik ben nu 16 weken zwanger en heb deze klacht al weken... Maar ik zal het in m'n achterhoofd houden, wie weet heb je toch gelijk.
ik heb het ook voor het eerst en toen deed ik een test zwanger... nog nooit geweest en nog nooit een tintelende arm...heb het nu nog steeds dus lijkt wel een kwaaltje bij mij.. ik lees het vaker...bij een zwangerschap
@Diaantje, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Zo te zien ben je pas net zwanger, dus ik neem aan dat je nog niets hebt ondernomen richting verloskundige of huisarts? En gefeliciteerd trouwens, na zo lang wachten en na behandeling eindelijk zwanger! Geniet ervan!
Kan door wat vocht vasthouden komen en door een veranderde bloedsomloop...echter ben je daar dan wel erg vroeg mee in de zwangerschap. Klinkt ook niet heel typisch als CTS. Ik heb er zelf ook wel last van hoor, gaat vanzelf wel weer weg
purpblebee... nee want ik las dat get erbij kan horen... maar tis indd wel erg vroeg maar vond het zo typisch nog nooit zwanger geweest en dit nognooit gehad en toevallig kreeg ik dit week voor verwachten menstruatie en heb het nu nog...maar zal maandag wel even vragen of het erbij kan horen zo vroeg...
ik heb bij allebei mn vorige zwangerschappen hier last van gehad, is inderdaad vocht dat je vasthoudt wat dan je bloedsomloop afknelt. ik heb hier in de laatste weken veel last van gehad, en kreeg een spalkje, dit hielp het 'open' te houden. voornamelijk voor snachts maar ook heb ik het wel eens overdag gedragen bij last (niet heel handig haha)
@Diaantje ik ben benieuwd, heb je maandag een afspraak bij de verloskundige? @Maartje ik ken het inderdaad ook van mijn zus, zij had het de laatste weken van haar eerste zwangerschap ook met vocht vasthouden. Maar in mijn geval kan het haast geen vocht zijn, ik heb namelijk ondergewicht en bij vocht vasthouden worden polsen en enkels toch dikker? Ik zie daar nog geen verschil...