Hoi Hoi, Bij de twaalf weken echo die ik heb gehad, bleek al dat de placenta tegen de buikwand lag. Afgelopen woensdag heb ik de 20 weken echo gehad, en daar lag de placenta nog steeds. Hij lag wel hoog, dat stond ook op het rapport. Maar kan een placenta alsnog gaan zakken? Of blijft de placenta nu zitten waar hij zit? Mijn oma heeft met 8 maanden een doodgeboren kindje gekregen omdat de placenta eerst kwam, dus daar ben ik wat angstig om. Ook bleek nog dat haar beentjes iets korter waren dan de rest van het lichaampje. Het hoofdje was bijvoorbeeld 21 weken, en de beentjes 20 weken. Die vrouw zei dat het vaak te verklaren was omdat de ouders misschien niet zo lang waren. Ik ben inderdaad maar 1.63 maar mijn vriend haast 2 meter. Zegt dit ook wat dat ze korte beentjes heeft? of haal ik me nu weer iets doms in het hoofd? Dat brengt mij op nog een vraag, in mijn album zijn de foto's ook te zien van de 20 weken echo. Daarop is ook te zien dat ze hele dikke heupjes en kuitjes heeft. Zegt dit ook wat, of wordt ze gewoon een lekker dikkertje als haar moeder? . Misschien stel ik wat domme vragen, maar ben een heel klein beetje bezorgt. (heel klein beetje maar hoor ) alvast bedankt groetjes jannie
Hoi Jannie, geen domme vragen hoor, maar ik kan je in alles geruststellen. Een placenta kan niet zakken, alleen omhoog groeien, dus geen zorgen maken over dat het naar beneden kan 'vallen'. Wat er bij je oma is gebeurt, gebeurt echt weinig hoor en berust meestal op dikke pech. Maar een placenta aan de voorzijde komt bij wel de helft van de zwangere vrouwen voor. En de beenlengte is een van de meest onbetrouwbare metinge bij een echo en we hechten er de minste waarde aan. Ook omdat dit voor de bevalling helemaal niets uitmaakt. En inderdaad heeft het enen kindje dikkere en angere benen dan de ander. En het kan ook weer bijtrekken in de zwangerschoa. DUs het is gewoon afwachten, laat je kindje zich maar lekker ontwikkelen. Groetjes Brigitte
Bedankt voor het antwoord, dat heeft me goed gerustgesteld Het wordt misschien vaker gezegd, maar toppie dat iedereen op deze manier hun vragen kan stellen. groetjes jannie