Maak ik me nou terecht zorgen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ranjeewha18, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

even mijn verhaaltje doen....
    4 weken ongeveer geleden, werd ons dotje geschat op een geboorte gewicht van 3388 (netzoals de oudste)
    2 weken geleden, vond (een andere) dat ons Dotje misschien wel te klein is ingewicht! :(

Dus er werd met het ziekenhuis gebeld, voor een groeiecho.. daaruit bleek, dat ons Dotje (ik was toen rond de 36 weken) volgens de NEDERLANDSE norm bij de 10 % hoort ( 10% van alle kindje die geboren worden in nederland.. ) de Dotje lag precies op de onderstelijn.
    Ik moest bloedprikken, en afspraken maken bij de receptie.! en de volgende dag komen voor een CTG-Scan..!

Naja,.. op de CTG-Scan was alles goed... alleen ik moest rekening houden met het feit dat het geen GROOT KIND word..
    Maandag, heb ik een afspraak met de Verloskundige.... die vroeg of ik bedrust had,
    Ik heel snugger... jaa Savonds :), Tja ik loop ook met eenkindje van 19 maanden, die aan het rommelen is met zijn slaaptijden!
    enfin..,
    Ik moest toch wel wat meer rust houden!

VAndaag.. heb ik weer een groei echo gehad, waarop bleek dat het hoofdje en buikje rond de 35/36 weken valt, \:D/
    Maar
    Het beentje van ons Dotje.., die is van 37 weken naar 35 weken gegaan!
    :rolleyes:
    Tja, ik heb het ook niet verzonnen! Maar volgens mij KAN Dat helemaal niet!
    En vanuit die meeting hebben ze dus berekend, dat ik nog maar ietsje achterliep!
    en dat Ons Dotje 2395 gram woog ongeveer... dus 120 gram kwam er ongeveer bij...!

Ik wil graag geloven dat Dotje gegroeid is.. maar van die berekening klopt toch geen snars van?
    Het voelt gewoon niet goed, dat ik in het ziekenhuis loop (beval medisch) en eigelijk lopen we nu met z'n alle in het duister..!
    Naja 1 ding weten we wel.. Het word geen 10 ponder
    Ik weet geen fluit..!

Maak ik me nu terrecht zorgen....? of zeggen jullie.. Ranjeewha18 het zijn de hormonen?

(iedergeval bedankt voor het lezen van mijn boekwerk)

2. Ranjeewha18

...
    Woeps ging iets fouts. wilde wat veranderen...
    Ik heb dyslectie.. MAar ik zie dat er woordenverkeerd zijn.. maar ik wete iegenlijk niet hoe ik het wel geod schrijf :oops:

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Die metingen kloppen nooit, een beentje kan echt niet krimpen hoor!

Je hoeft je echt geen zorgen te maken! Dat weet ik zeker. ;)

4. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Oja mijn echoscopist zei dat ze nooit precies kunnen meten. Alles wat binnen 2 weken te klein/te groot wordt berekend voor de duur van de zwangerschap is in principe gewoon oke. Dus nix aan de hand! ;)

5. Ranjeewha18

Ooh.. okay..
    Ja ik wist wel dat ze het nooit zeker kunnen weten..!

Maar toch.. voel ik me niet goed daaronder...! het voelt gewoon niet zo goed

6. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Kan je morgen niet bellen om nog eens te bespreken? Als ze in het ziekenhuis niets zeiden dan zal het wel goed zijn joh!

7. Ranjeewha18

:) hahah dankje wle dat je zo lekker nuchter bent.. dat heb ik volgens mij wel een beetje nodig :)

Ik ben ontzettend onzeker, omdat ik in 2 weken al ongeveer 5 keer in het ziekenhuis ben geweest!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.066
    3.859
    113
    Bij een vriendin hadden ze gezegd dat ze een soort reuzenbaby zou krijgen, hij was wel iets groter dan gemiddeld, maar niet veel, 8 pond. Ze heeft alleen aardig wat slapeloze nachten gehad van het idee dat ze van een reus zou gaan bevallen.
    Met 38 weken moest ik naar het ziekenhuis, omdat ik mijn dochtertje niet genoeg voelde bewegen. Er werd een echo gemaakt en daaruit kwam dat ze 4 weken achter liep in de groei. Wij schrikken. Bleek die vrouw niet echt heel handig hierin te zijn en een oud apparaat te hebben. Moesten we een half uur wachten voor een echo bij een echoscopiste met meer ervaring en een beter apparaat. Alles bleek gelukkig helemaal te kloppen.

Dus maak je niet teveel zorgen. Vaak makkelijker gezegd dan gedaan ;) .

9. Niet meer actief

Hey meid, niet teveel zorgen maken hoor.
    Het ligt er met het meten maar net aan waar ze beginnen en eindigen, dit is zo'n precies werkje dat ze een marge aanhouden van 15%!

Tegen mijn zus werd gezegd dat ze hoopten dat haar dochtertje bij 40 weken 5 pond was, omdat ze zo klein was bij de meting met 35 weken en ze was dus erg bezorgd.
    Mijn nichtje is met 40 weken geboren en woog 8 pond. Pin je dus niet teveel vast op deze metingen..

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt aan de metingen, dus maak je niet druk: daar gaat regelmatig wat fout! Je kent mijn verhaal inmiddels uit een ander topic en kennissen van ons kregen een tweeling: zou eentje 5 pond zijn en eentje 6 pond. De ene bleek 4 pond te wegen en de ander 8 pond. Tja...
    Je gaat toch sowieso al in het ziekenhuis bevallen, dus dan ben je op de goede plek als er toch iets niet OK is, maar ik zou het voorlopig maar houden bij echoscopisten die net een milimeter te veel of te weinig hebben gemeten...

11. Ranjeewha18

Ik maak me dus gewoon een beetje veel zorgen :)
    Nou iedergeval bedankt !

je geen zorgen maken is inderdaad lastiger dan je verwacht whaha

Deel Deze Pagina