Keel&oorpijn en zwanger, wat mag ik nemen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Granta, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Hallo allemaal.

Graag wil ik mijn vraag even hier stellen omdat ik net de pech heb dat ik geen luisterend kan vinden bij de huisarts en verloskundige aangezien deze beide met vakantie zijn en de dokterswacht mag alleen met spoed worden gebeld en dat is dit niet.

Sinds eergister heb ik een hele zere keel en sinds vannacht oorpijn aan de rechterkant. Als ik op internet kijk en op de bijsluiters kijk van bijv. Strepsils of Trachitol dan worden deze afgeraden.

Zijn er hier tips om de zeurende pijn wat te verzachten zonder dat ik daarmee mijn zwangerschap kwaad doe?

Alvast reuze bedankt voor de reacties

2. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Granta,

Heerlijk weer om ziek te worden he?! om je keel te verzachten kan je om te beginnen zuigen op ijsblokjes, of gewoon lekker waterijsjes eten. Heel veel koude dranken drinken en dan met name steeds kleine beetjes om de keel te blijven spoelen. Warme dranken kan je bij keelpijn beter vermijden omdat dat juist verergering van de klachten kan geven. Voor de oorpijn kan je je neus spoelen met een zoutwateroplossing (kopen of zelf maken, proef even of het net zo zout is als tranen) of een neusspray gebruiken met zoutoplossing. Stomen kan ook helpen, maar dat is weer erg warm. Gebruik heet water en een handdoek, eventueel wat kamillethee erin. Etherische olieen als menthol ofzo geven meestal meer irritatie als verlichting, dus ook die niet nemen. Als je je erg beroerd voelt mag je natuurlijk ook paracetamol gebruiken, mits je je aan de dosering houd. Heel veel beterschap

3. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Ontzettend bedankt,

Inmiddels al wat ijsjes weg gesmolten en idd het verzacht even...
    Ik hoop in elk geval voor volgende week weer helemaal beter te zijn, dan wil ik graag volmondig JA kunnen zeggen in het gemeentehuis..tot die tijd maar even ijsjes en niet teveel praten...

Deel Deze Pagina