Ben ik teveel aangekomen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by demi123, Apr 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik ben nu 24 weken zwanger en 6,5 kilo aangekomen... Maak me een beetje zorgen dat dit teveel is. Ik eet nog steeds hetzelfde als voor de zwangerschap en snoep af en toe ook nog heerlijk! Het lijkt wel of het nu gewoon veel sneller aanzet.
    Wat vinden jullie van de kilo's tot nu toe?

Groetjes Demi

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Valt reuze mee hoor.
    Het is normaal om in je zwangerschap tussen de 12 en de 15 kilo aan te komen. Placenta, vruchtwater, baby, borsten en eventuel vocht wat je vast houd zorgen daar voor.
    En na de 20 weken gaat t wat sneller want dan groeit de baby niet alleen...hij krijgt ook wat spek op de billen :)
    En je gaat vocht vast houden als je dat al niet deed.

3. Bride

Bride Actief lid

Apr 16, 2008
    168
    0
    0
    Lieve schat, ik kan je erust stellen ik ben ik mijn zwangerschap 28 KG! aangekomen :confused: en ik was 60 kg toen ik zwanger raakte dus niet dik ofzo...
    ik had ook z;n ernorme buik dat mensen bij 5 mnd al vroegen wanneer ik nou was uitgeteld omdat ik volgens hun op knappen stond :) :)

ik at ook gewoon en niet vet ofzo maar ik hield vocht vast had heel veel vruchtwater en mijn kleine prinses was (maar) 6 POND dus waarom ik zo dik werd geen idee, maar het is gewoon per vrouw verschillend en ik heb alleen van die mooie strepen op mijn buik maar dat kan ook als je maar 5 kg aankomt dusssss je bent echt niet teveel aangekomen hoor :)

4. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    is echt prima 6,5 kilo volgens mij. Als je gewoon normaal eet heb je het verder niet in de hand hoeveel je gaat aankomen

5. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Nou ik ben een beetje gerustgesteld hihi. Ik moet me ook maar niet te druk maken inderdaad het gaat er vast ook wel weer af allemaal.
    Het komt denk ik ook omdat ik voor de zwangerschap net 15 kilo kwijt was en dan ben je snel bang dat dat voor niks is geweest...

Groetjes Demi

6. sabine81

sabine81 Lid

Feb 11, 2008
    34
    0
    0
    Valt echt mee hoor meid, ik zou me er ook niet al te druk om maken want hoe je het went of keert, je komt aan qua gewicht. De een wel iets meer dan de ander maar ach, het hoort erbij. Ik kan me wel voorstellen dat je je er iets drukker om maakt omdat je net zoveel kg. kwijt bent....

7. angel23

angel23 Actief lid

Nov 21, 2007
    214
    1
    0
    nou dat is niet zo veel ik was met met 24 weken 9 kilo en nu 12 kilo aangekomen en ben erg slank van mezelf, nu nog steeds het zit alleen aan me buik

8. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Hahaha ik was 27 kilo aangekomen! (tis er weer af gelukkig) Mar 6,5 kilo lijkt me perfect!

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij zat ik op net zoiets... hoewel het van week 24 tot week 28 wel ineens doorging naar 10 kilo! Nu zit ik op 11... En gelukkig alles op mn buik. Ik denk dat je dat ook een beetje als graadmeter moet houden. En trouwens als het niet zo is, en het zit op andere plekken, tja, als je normaal eet kun je er weinig aan doen.

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Demi,

wij zitten vrijwel op hetzelfde schema :D : ik ben 25 weken en nu zo'n 7 kilo aangekomen. Ze zeggen dat het vanaf 20 weken ongeveer met een halve kilo per week erbij komt, dus ik maak me er geen zorgen over, want tot nu toe doe ik inderdaad netjes wat 'ze' zeggen. Ik werd al vanaf het begin zwaarder, dus het gaat op zich nog netjes geleidelijk aan. Met nog zo'n 15 weken voor de boeg komt er nog zo'n 7 a 8 kilo bij, wat +15 in totaal maakt. Iets boven de 'gemiddelde' of 'aanbevolen' 12 of 13, maar het scheelt niet veel.

Veel van het gewicht is zwangerschaps-gerelateerd (vruchtwater, extra bloed, borstweefsel, kindje natuurlijk), maar ook een deel is opslag van extra vet, wat je nodig hebt om straks de borstvoeding goed voedzaam te maken.

Ik vóél me in ieder geval helemaal niet dik, terwijl ik me voor de zwangerschap echt niet meer lekker in m'n vel voelde zitten als ik 5 kilo minder woog dan ik nu weeg.

Ik probeer gezond te eten (en met mate lekker te snoepen ;) ), en me er verder niet druk om te maken. M'n lichaam weet hopelijk het best wat het aan het doen is!

Groetjes, Chantico

11. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Goh als ik het allemaal zo hoor valt het allemaal reuze mee. Ik dacht echt dat ik al veel was aangekomen. Zat me al helemaal te bedenken dat ik de rest van de zwangerschap beter niet meer kon snoepen :( Maar dat valt dan gelukkig mee :D

Vanavond op verjaardag dus dan zal er ook wel weer een gebakje bij komen
    ;)

Ik heb trouwens ook het idee dat het allemaal op mijn buik zit, en misschien een beetje op mijn billen maar dat vind ik niet erg had nooit zoveel kont haha.
    Voel me gelukkig niet heel dik ofzo hoor ben trots op mijn mooie buik :D

Liefs Demi

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meid,

Ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor.....6.5 kilo is helemaal niet zo veel. Ik ben nu al 3 kilo aangekomen (ik ben wel gestopt met roken) het is gewoon bij iedereen verschillend!

:D

13. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    ik ben 27w en 12 kilo aangekomen :)

14. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

Dec 6, 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    het valt wel mee.

ik ben al 9 kilo aangekomen.

15. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Meid, maak je geen zorgen!

Ik was 28 kilo aangekomen en ben er nu (na 2 mnd) al weer 20 kwijt... :D

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Vanmorgen gewogen... 10 kg aangekomen....

17. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Hey Funny,

Fijn om te lezen dat je nog wel op het forum actief bent ;) Alles goed gegaan met de echo?
    Denk dat het te veel is...je draagt een tweeling en dan zal het denk ik toch wat sneller gaan.

Mijn nicht is net zover van 1 kindje en was 7 kilo aangekomen, volgende vk geen probleem.

Mocht je twijfelen zou ik het even aan je vk vragen de volgende keer.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Zelfde hier, maar dan met nog een kilootje aan chocola erbij :)

Demi, gaat prima zo hoor en ik vind ook niet dat je te veel aankomt.

19. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    ik ben nu 27 weken zwanger en zo'n 10 kg aangekomen, voordat ik zwanger raakte woog ik 60 kg.

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Oh sorry ik zie nu staan dat ik denk dat het te veel is, maar ik bedoel juist dat het NIET te veel is! :oops:

Share This Page