jeuk, overal jeuk!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wiety, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wiety

Wiety Lid

19 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

sinds een week heb ik echt enorme jeuk op mijn buik en borsten. (ben nu 23 weken) Ik denk dat het met de groei te maken heeft.. prima, maar hoe kom ik er vanaf? Olie smeren helpt niet en ik heb echt de neiging steeds te krabben.

Wie heeft er raad?

Groetjes Wiety

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb nu buikbalsem van de Etos ofzo. Dat is wat verkoelend en helpt ook tegen de jeuk. Het schijnt ook van je hormonen te komen... Talkpoeder helpt ook, maar dat vind ik weer een beetje viezig stuifspul. Maar alles wat verkoeld helpt in principe (een beetje) tegen de jeuk!

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb het ook, maar dan over m'n hele lijf. Na het douchen smeer ik m'n hele lijf in met bodylotion. Ik had ook zo'n tube buikcreme van de etos, maar zat toen ook nog eens gelijk onder de uitslag. Dus ik hou het gewoon bij m'n eigen bodylotion. Niet te heet douchen wil ook wel eens helpen en ik doe het zelf alleen om de dag. In de winter dan, want zomers kan het wel elke dag, omdat het dan veel minder jeukt. Het heeft waarschijnlijk ook een beetje met de kou te maken.

4. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Ik had ook veel last van jeuk op mijn lijf.
    Ik sta nu elke dag onder de douche met een scrubhandschoen en doucheschuim. Na het douchen smeer ik mijn lijf in met een bodylotion, geen butter, olie of ander mamaproducten want deze zijn vaak te dik en/ofsluiten de porien vaak af.
    Voor mij werkt dit heel goed en tot opheden ben ik jeuk vrij.

5. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hier ook sinds enkele weken terrible jeuk, alleen op de buik! Snap er niks van. Bij mij verzacht t als ik m dan vooral na douchen ff bloot houdt. Verder nog niks gevonden wat helpt ;)

6. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook, en de drogist adviseerde toen aloë vera-gel. Dat heeft mij enorm geholpen, was ook lekker fris op de huid.
    Sterkte ermee!

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    bij mij helpt het vooral om mijn buik te ontbloten
    wat thuis natuurlijk prima kan, maar ik niet overal zou doen hihihhi
    gelukkig heb ik het alleen op mijn buik

8. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het vooral op mijn rug en benen heel erg. Heeeel de nacht.. mijn man wordt er vooral gek van haha.

9. Wiety

Wiety Lid

19 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat een reacties! super zeg..
    die Aloe vera ga ik denk ik eens proberen. Ik douche namelijk sowieso niet te heet en ook niet elke dag. Ik smeer m'n buik wel 1 of 2 keer per dag in met bodylotion of olie.
    Toevallig had ik die van de etos. Heeft een beetje geholpen, maar nu jeuken mijn buik en borsten weer. gelukkig heb ik verder nergens jeuk.
    morgen moet ik bij de verloskundige zijn. misschien weet zij er nog iets op. ik zal het dan zeker even laten weten.

bedankt iedereen!
    Groetjes Wiety

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb het ook, en mijn verloskundige raadde mentholgel aan. Vaak helpt aftersun ook, zit ook het verkoelende van menthol in.

Het werkt waanzinnig! beter dan welke crème ook! Het brand best een beetje als je het opsmeert, zeker als je al flink hebt lopen krabben van te voren. Maar na 5 minuten is dat echt weg en alle jeuk weg! Dan kun je weer heerlijk slapen!

11. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ik heb vooral jeuk op mijn rug, heb er nooit echt wat tegen gedaan, mijn vriend krabt me meestal ff lekker en dan is het weg, ik heb het vooral als ik ga slapen hihihi

mijn buik en borsten jeukten vooral met groeien, ik heb een mamaolie of gewone massage olie daarop gedaan en dat werkte goed, hoop alleen dat ik n u voorlopig ff uitgegroeid ben

12. Wiety

Wiety Lid

19 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

ik was vandaag bij de verloskundige en zij raadde mij ook iets van talkpoeder of menthol aan. Ze zei dat het beste was om iets neutraals te smeren, zoals vaseline ofzo.
    Als de jeuk erger werd moest ik maar even naar de huisarts gaan, dan zou het op verminderde lever werking kunnen duiden. Ze dacht zelf eigenlijk ook aan de hormonen.
    Bij de drogist (da) hadden ze van vaseline body gel met aloe vera. Ik heb deze gelijk geprobeerd (2u geleden) en ik moet zeggen dat ik nu al 2 uur jeuk vrij ben! dus dat is een aanrader!!

groetjes Wiety

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik heb mijn schoonmoeder ook even gevraagd, die is natuurgeneeskundige
    die raad aan om goudsbloemzalf op vaseline basis te gebruiken
    bio oil zou ook kunnen helpen want daar zit ook goudsbloem in