Ik word gek van het brandende maagzuur! En ik slaap er onderhand ook zeer slecht en weinig door. Ik heb Antagel met daarnaast Rennies die ik afwissel met Regla en Gaviscon. Sinds vandaag toch maar gestart met Omeprazol, met goedkeuring van de verloskundige. Wie gebruikt dit nog meer en kan het echt geen kwaad? Lees er namelijk verschillende adviezen over op internet.
Kun je gewoon veilig gebruiken. Zelfs daarmee lag ik bij de eerste op t laatst niet meer plat. Zat bijna recht op in bed om te slapen.
Hier gebruik ik ook Omeprazol.1x daags 40 mg. Ik ben blij dat ik het mag nemen .Ik zat van te voren echt rechtop in bed en nog stond het zuur me in de keel
Hier gebruik ik het ook op advies gyn. Nu 1x daags 20, waarmee ik het wel redelijk red, mag evt ophogen naar 2x 20 of 1x 40 Mg.
Kan het zijn dat je van Omeprazol heel moe kunt worden?? Gisteren gestart en wat fijn, het helpt!! Maar wat ben ik (nu) moe!! Pppfffff
Ik gebruik t al jaren! Normaal 20mg maar vanaf week of 18 was dat te weinig en mocht ik iom arts 40mg gaan gebruiken.. soms nog wel last maar vaak is het dan mijn eigen schuld door bv te laat nog (veel) te eten.. verder ben ik blij dat t bestaan Sinds ik her gebruik zweet ik wel meer.. maar dat is bekende bijwerking
Ik wil het ook heel graag bij mijn HA aankaarten, gebruik al sinds het begin rennies, sinds een week of 5 overgegaan op (voornamelijk) antagel, maar ik heb zodra ik ga liggen binnen een uur het zuur achter in mijn keel staan, is niet leuk meer... Vaak 3x per nacht eruit om wéér antagel in te nemen wordt nogal vermoeiend... Liefs,
Ik heb het ook gebruikt eerste maanden vanwege het vele overgeven en de laatste maanden vanwege de verschrikkelijke maagzuur. Ik had 20 mg
Vanaf week 16 heb ik last van maagzuur kwam af en toe omhoog maar het was te doen. Eerst lukte het met rennies toen overgestapt op gaviscon vloeibaar wat ook zeker hielp. Vanaf week 34 is het een drama en toen antagel enz geprobeerd maar niks hielp meer. Elke nacht zat ik rechtop in bed en kon ik rennend naar de wc omdat ik er zo van moest overgeven! Het maakte niet uit wat ik at of dronk want binnen 5 min kwam het weer naar boven. Heb het deze week bij de VK en HA aangekaart en kreeg omeprazol 40mg voorgeschreven. Sinds gisteren heb ik het in huis en ben er effe vanaf. Ik moet nog maar een paar weken maar kon gewoon niet meer.
Ik heb sinds vandaag ook omeprazol (losecosan). Voorgeschreven door de huisarts, maar ik moest het wel zelf betalen? 13 euro voor 14 tabletjes, ik vind het nogal duur... Maar goed, als het maar helpt. Ik ben benieuwd!
Klopt, maagzuurremmers/medicijnen worden sinds 2 (?) jaar niet meer vergoed. Helaas, maar als het helpt, ben je allang blij, toch? Hier afgelopen maandag overleg gehad met HA, slik nu ook 40 mg, voor het slapen gaan, en sinds dinsdag nergens meer last van! Ook overdag geen klachten meer, heb de antagel al bijna een week niet aangeraakt. Dit had ik veel eerder moeten doen, zo fijn!! Liefs,
Heb het sinds vorige week en wat een opluchting zeg had ik vele weken eerder moeten nemen. Kan gewoon weer slapen en drinken wat ik wil zonder me druk te maken of er weer een zuuraanval aankomt.
Geen idee of het vergoed wordt maar moet het gebruiken voor een evt maagzweer. Heb door het voorschrijven van een ander medicijn inmiddels wel helemaal uit kunnen laten zoeken dat het veilig is met een zwangerschap
Ik heb ook de hele zwangerschap al last van maagzuur. Ik gebruik ranitidine op advies van HA. Niet dagelijks en wissel t ook af met rennies en graviscon.
Ik was dus begonnen met Omeprazol 20 mg maar merkte dat ik weer meer last kreeg van mijn melkeiwit- intolerantie en dat ik melkproducten weer minder goed kon verdragen. Ben toen weer gestopt maar het maagzuur kwam in alle hevigheid terug. Toen de lage dosering van Kruidvat gaan gebruiken (10 Mg) maar dit deed bijna niks. Nu sinds 5 dagen toch maar weer begonnen met 20 mg Omeprazol (neem het nu 's avonds) en net voor het slapen gaan nog Antagel. Maar merk dus wel verbetering met de Omeprazol en dat kon ik met alleen Antagel icm Rennies niet zeggen. Allemaal sterkte!