Hoi meiden, Gisteren plaatste ik een foto van mijn ovutest of die al positieve was. Na het zien van vandaag weet ik dat dat niet zo was. Nu een duidelijke knaller! Zit nu op cd 18. Vorige keer had ik echter maar een cyclus van 24 dagen. Als dat nu weer zo is, is mijn lf veeeel te kort. Kan dit komen door het ontpillen? Vorige keer ook positieve test op cd 17. Kan m'n cyclus nu ook opeens een stuk langer zijn? Wie heeft hier ervaring mee?
Het is nog wat vroeg om er zomaar van uit te gaan dat je nu terug een cyclus gaat hebben van 24 dagen, ik zie dat het je tweede cyclus nog maar is. Afwachten dus Ik zou zeggen, zie mijn banner... Ik gebruik zelf nu voor de 2e maand ovulatietesten. Vorige maand dus kunnen afleiden dat mijn lf 12 dagen is. Maar ja, of dat deze maand het geval is... Dat ga ik heel gauw te weten komen
Heb zelf ook korte cyclussen, dacht bij de eerste hmm uitzonderlijk kort, maar intussen zijn er al 3 cyclussen voorbij die allemaal zo kort zijn. Heb wel de indruk dat mijn eisprong elke cyclus iets vroeger komt. Ronde 2 dacht ik follikel groei gevoeld te hebben tot cd 15. Ronde 3 met ovutest piek gevonden op cd 12, dus ei op cd 13 of 14. Deze ronde zit ik nog maar op cd 4 en de dipsticks zijn besteld. Ik ga ervan uit dat mijn lichaam zich aan het 'herprogrammeren' is, en dat het afwachten is tot het er echt klaar voor is, ook al is dat lastig als je zo'n ongeduldig persoon bent zoals ikzelf
Heel herkenbaar Lady Lien, hier nog zo'n ongeduldig iemand!! Ik haal me meteen ook allemaal dingen in het het hoofd...lf te kort, dus moeilijk zwanger worden etc. Al weet ik dat je daar nu nog helemaal niks over kunt zeggen...
Het is helemaal niet te zeggen dat je deze keer weer op 24 dagen zult zitten en dus een te korte luteale fase hebt. Ik zou rustig afwachten of en wanneer je ongesteld wordt. Dan kun je daarna uitrekenen hoe lang je luteale fase is. Tussen de 10 en 18 dagen valt binnen de normen. Succes!