hallo zwangere. Kom ik maandag bij de huisarts omdat ik al 12 dagen geen ontlasting heb gehad vanwege een spastische darm en nu ook de zwangerschap.Door alles wat ik al geprobeerd heb klysma`s speciale zakjes voor ontlasting te krijgen hielp er niets.De dokter stuurt me gelijk door naar het ziekenhuis en zegt er al bij dat de kans groot is dat ik moet blijven.Kom ik dus in het ziekenhuis wordt ik eerst nagekeken kreeg ik een infuus prikje voor als het nodig zo zijn en voor als ze er bloed uit moesten halen .even later komt de internist om te bepalen of ik moet blijven en ik moest ook blijven.Ik was er al op voorbereid maar tog was het niet leuk om te horen dat ik moest blijven.Ik kreeg in het ziekenhuis hoogopgaande klysma`s.Na 3 dagen die klysma`s te hebben gekregen had ik nog geen resultaat alleen slijm wat er uit komt.Op woensdag avond kreeg ik ineens zware krampen en harde buiken en steken.En riep gelijk de zuster over wat het kon zijn.Ze zegt blijf maar rustig liggen dan bel ik de geneagoloog.Even later komt ze terug en moet ik langs de afdeling komen omdat ze tog willen controleren of alles wel goed gaat met de kleine .Ik kreeg een normale echo een inwendige echo en ze gingen nog voelen met hun vinger voor een opening in me baarmoedermond(ontsluiting)Bij de echo zag alles er goed uit het hartje klopte goed en de kleine bewoog ook heel goed(dat merkte ik wel) .De inwendige echo zag er ook redelijk goed uit maar voor de zekerheid wilde ze tog ook nog voelen aan de baarmoeder.Ze deed haar handschoenen aan en er gel op en ik moest gaan ontspannen(lukte haast niet) zodat zei met 1 vinger kon voelen of er een opening zat.En ja hoor er zat 1 vingertopje ontsluiting Ik helemaal in paniek want ze zei dat het nog groter kon worden of dat het zo bleef.Ik moest de volgende ochtend weer trg voor controle en het zag er hetzelfde uit.Ze zeiden kom nu maandag maar trg dan kijken we nog een x of het hetzelfde is gebleven.Nou gelukkig mocht ik donderdag avond met bezoekuur naar huis en dedag daarna ging ik thuis naar de wc weer een voordeel.Nou ik zat al een beetje te stressen voor maandag.En eindelijk kwam de dag aan.10.15 had ik een afspraak nou het duurde wel even voordat ik naar binnen kon want er waren nog mensen voor me en het liep iets uit dus nog langer wachten.Eindelijk aan de beurt.Kreeg ik weer een inwendige echo om te kijken wat nu de lengte was van de baarmoedermond het was gelukkig nog hetzelfde gebleven.Het kan altijd nog groter worden maar tot nu toe ziet alles er goed uit.Weer een beetje ademhalen. Het zat allemaal niet mee was een gestreste week. Nu nog moe en nog steeds niet lekker. Maar ben blij dat alles goed gaat met de kleine want dat is onze grootste zorg.