magnetronsterelisator?

Discussion in 'Zwangerschap' started by bar, Dec 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Wij vroegen ons af of een magnetronsterelisator nou wel nodig is? Ik heb ook gezien dat je van die bepaalde flesjes hebt daar heb je helemaal geen sterelisator voor nodig. die zijn van difrax kent iemand die?

en een flessenwarmer? is dat handig? want je hebt vaak als je een flesje in de magnetron zet dat het snel te heet word.. en bij een flessenwarmer komt ie toch op precies de goede temp eruit?

2. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hebben en een flessenwarmer en een sterillisator.

Welke flesjes je bedoeld weet ik niet ik heb ook de kromme difraxflessen gehad maar die gingen ook gewoon de sterillisator in hoor. Net als zijn spenen. Ik vond het ene ideaal ding 5 min op hoogste stand en alles is schoon en ontsmet.

Een flessenwarmer haaden wij omdat ik BV gaf en je BV het beste kan opwarmen in een flessenwarmer. Ook was het zo dat we wel eens pizza of een ovenschotel enz aten en dan was de oven nog heet, of bezet (wij hebben combi) dus dan is het makkelijk als je het flesje in een flessenwarmer kan gebruiken.

De oma van mijn man had in het bejaardenhuis ook geen magnetron en op vakantie hadden we er ook geen dus ook van de flessenwarmer hebben we veelvuldig gebruik gemaakt.

3. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    en een flessenwarmer is toch beter dan de magnetron?
    Ja ik wil ook bv gaan geven maar wil na een tijdje toch gaan afkolven zodat mijn vriend ook kan voeden

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Borstvoeding nooit in de magnetron opwarmen, dan gaan de essentiële bestanddelen (zoals antistoffen) verloren! Of met een flessenwarmer of au-bain-marie in een pannetje. Om dezeflde reden geldt dat ingevroren borstvoeding in de koelkast ontdooid moet worden en niet bij kamertemperatuur of op een andere manier.

Groetjes Suusje

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik ben blij dat ik die dure dingen van tevoren niet heb gekocht!

Ik zette gewoon de waterkoker aan, goot daarna het hete water in een pannetje, flesje erin zetten en hup! Klaar...

(Nu heb ik flesvoeding en gebruik ik gewoon de magnetron. 15 sec. en klaar is kees.)

Steriliseren, idem dito. Waterkoker aan, giet het in de pan, gas aanzetten en even laten koken. Totaal misschien 7 minuten.

6. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik mocht de magnetronsterelisator niet gebruiken van de kraamzorg. Zij kookten liever uit. Dat doen we nu nog steeds.

Dus wie er eentje van Avent wil overnemen moet me maar even pb-en. Vraag er 15,- voor.

Pim

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Mijnzus gebruikte een magnetronsterilisator. Eerst kookte ze nog uit, maar dat duurde haar t lang.
    Let je er wel op dat difrax flessen kunnenngaan lekken in een flessenwarmer? Wederom mijn zus heeft haar warmer één keer kunnen gebruiken. Toen was'tie stuk.
    Scheelt idd wel als je een combi magnetron hebt zoals wij. Ik denk dat ik dus gewoon andere flessen ga gebruiken.

Share This Page