hoi ik heb al 2 of 3 weken bijna geen slaap, ik lig op het bed en ik wordt om 3 uurtje wakker, daar wordt ik niet goed van. heeft het te maken met zwangerschap?
het is inderdaad een zwangerschapskwaaltje. Ik heb er al sinds ongeveer week 20 enorme last van mijn vk gaf als tip: gooi je ritme om. als je 's avonds normaal leest, ga dan een wandeling maken of juist andersom, als je normaal een warme douche neemt, neem dan een koude. Helpt bij mij wel iets maar niet heel veel, lig nog vaak genoeg wakker. En als je wakker wordt, ga er dan even uit, glas melk drinken ofzo want anders ga je je alleen maar frustreren en wordt het nog moelijker om in slaap te komen. we zullen het er maar op houden dat het wennen is voor de baby komt
Ik heb dat ook. Ik kan voornamleijk niet inslapen. Ik heb het al een keer licht zien worden. Nu heb ik problemen met het verliezen van bloed buiten de baarmoeder en hebben ze me ontspanners gegeven en met die dingen slaap ik ook beter, maar die kan ik vast niet de hele tijd houden. Liefs, Helene
Ik heb er ook last van, ik val wel in slaap maar word dan vaak wakker om naar de WC te gaan en dan val ik niet weer in slaap. Heel irritant maar helaas heel normaal!
Hoi hoi Ik denk dat het de natuur is die ons klaar maakt voor het moederschap straks ook regelmatig je bed uit voor baby Heb er ook last van:x licht slapen snel wakker veel plassen s morgens niet op willen staan ach ja het hoord er ook weer bij, groetjes patricia
Duidelijk zwangerschapskwaaltje . Wacht maar als je beeb er is, dan verlang je terug naar deze tijd. Zeker de eerste tijd wordt je kindje vaak wakker omdat ze tot een week of zes niet echt een goed dag/nacht ritme hebben. Ik las laatst dat een kindje de moeder tussen de 450 en 750 uur slaap kost het eerste jaar (papa blijft toch vaker liggen). Dus dames: probeer ieder uurtje te pakken wat je kan pakken!
ohw ja, heel herkenbaar en wat het nog vevelender maakt is dat je de komende 4 jaar nog steeds weinig slaapt zult hebben: baby's en sommige laatbloeiers voor nachtvoedingen (zeker met BV) peuters met nachtmerries en die niet uitslapen en kleuters met nachtmerries en die ook niet uitslapen ziekte van de kinderen en dan heb je even rust tot de puberteit want dan lig je in bed zorgen te maken om je puber die op stap is.............. ouderschap is zwaar hahahaha
Ik heb het ook, ik slaap van mezelf altijd al vrij licht, nu is het nog erger sinds een week of 2-3, heb het gevoel om de 5 minuten wakker te worden, soms lig ik uren sterren te kijken, en over vanalles te denken. Dan val ik tegen de ochtend weer in slaap en wil er dan niet meer uit natuurlijk! En veel dromen, waardoor ik ook steds heel verward wakker word. Ook vaak plassen maar dat is altijd al zo bij mij geweest. Ik doe vaak smiddags een extra slaapje nu, tja moet het toch compenseren.
Wat een herkenning! De laatste weken slaap ik zo beroerd. Na het wakker worden en plassen slaap ik gewoon niet meer in. Ga er op dit moment ongeveer twee keer per nacht uit en dat kost me iedere keer tussen de 1-2.5 uur slaap... Ik ben ondertussen zo moe.... Nooit er aan gedacht dat dit door zwanger zijn kon komen 8) Maarruh, ik zie dat jullie allemaal veel verder zijn dan ik: vanaf 20 weken. Kan je hier al zo vroeg last van hebben? Of is het misschien toch geen zwangerschapskwaaltje....