Zwangerschapsvergiftiging bij 20 weken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by chantal, Aug 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal

chantal Bekend lid

Jun 26, 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Ik heb gisteren mijn urine naar de huisarts gebracht omdat ik dacht dat ik blaasontsteking had.Dit was dus niet het geval wel vertelde de dokter assistente dat ik eiwitten 2+ in mijn urine had en dat ik door de verloskundige gezien moest worden ook ivm bloeddruk meten.Ik heb dit meteen gedaan maar mijn verloskundige zei dat het er geen zwangerschapsvergifting voorkwam zo vroeg in de zwangerschap!Wel vroeg ze naar mijn bloedruk die ik dus niet weet want de laatste controlle is meer als 3 weken geleden.Ik voel me gewoon al met al niet zo lekker en heb daar bij last van benauwdheid.Denken jullie ook dat ik gerust kan zijn dat dit klachten zijn die gewoon bij deze zwangerschap horen.
    Groetjes Chantal

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Ik heb zelf in mijn werk nog nooit iemand meegemaakt die zw.vergifteging had in deze termijn van de zwangerschap maar tja ik weet niet of het dan ook niet mogelijk is..... Zo rond de 30 weken is de eerste die me te binnen schiet (werk zelf in een huisartsenpraktijk waar ze nog verloskunde doen)...

Ik zou wel gerust zijn als de verloskundige zegt dat het niet mogelijk is. En als je bloeddruk goed is, is dit natuurlijk het belangrijkste teken dat het goed zit!!!!

Hou wel goed in de gaten of je geen bandgevoel krijgt rondom je buik, wazig zien, sterretjes zien, algeheel niet lekker voelen.... Dat zijn de tekenen van zw.vergifteging en HELPP.

Succes!

3. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf gelukkig geen ervaring met zwangerschapsvergiftiging, ook niemand in omgeving.
    Maar ook al zegt de vk dat met 20 wk dit niet op kan spelen, ik zou toch pas gerust zijn als mijn bloeddruk gemeten zou worden.
    Je hoeft maar net de 1e te zijn die het wel heeft denk ik dan zo...

Ik ben normaal gesproken wel heel nuchter en kan alles goed relativeren. Maar omdat dit allemaal zo snel en heftig kan verlopen zou ik hier wel genoeg aandacht aan besteden.
    Als laatste controle 3wk geleden is geweest moet je binnenkort toch zowiezo terug voor controle bij de vk? En anders zou ik gewoon ff de huisartstenpraktijk binnen lopen en vragen of zij even je bloeddruk willen meten. Is gauw genoeg gedaan.

Let je wel goed op of je die bovenstaande sypmtomen niet hebt of krijgt?!

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gewoonlijk komt het niet voor zo vroeg, maar ik heb bij mijn vorige zwangerschap heel lang in het zh gelegen, en het komt wel degelijk voor.
    Alleen is het niet veel.
    Meid laat je goed nakijken en geregeld je bloeddruk controleren, beter een keer te veel dan te weinig.
    Vriendin van mij is bevallen uiteindelijk met 25 weken en HELLP.
    Hoop voor je dat het meevalt, maar let aub wel op jezelf en hoe je je voelt.
    Wil je niet bang maken hoor!

5. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zelf heb ik het ook aan mijn verloskundige eerder gevraagd. Ik had namelijk weer erg vaak last van hoofdpijnen en nog wat andere kwalen. En aangezien dat ook een teken van zwangerschapsvergiftiging kan zijn...

De antwoord van mijn verloskundige was ook dat het echt bijna nooit voorkomt dat het zo vroeg optreed. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen niet zo vroeg.

Maar meid....ik hoop het niet voor je (en duim ook dat het niet zo is) maar je kan natuurlijk altijd zo'n uitzondering zijn!! hou je eigen goed in de gaten en inderdaad...beter iets te vaak iets laten controleren dan te weinig!!

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    Een vriendin van mij had een zwangerschapsvergiftiging toen ze 27 weken zwanger was en dat was volgens haar gyn een heel grote uitzondering. Kleintje is toen ook gehaald en is er heel goed doorgekomen.
    Dus ik denk wel dat je verloskundige gelijk heeft hoor.

Share This Page