cyclus na het verwijderen van het spiraaltje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lieneke, Apr 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieneke

lieneke Lid

Apr 4, 2007
    14
    0
    0
    hoi,

ik ben nieuw op het forum en deze site sprak mij enorm aan omdat je vragen kan stellen aan een deskundige.
    ik heb eergisteren mijn spiraaltje laten verwijderen.
    nu is mijn vraag hoe het dan zit met mijn cyclus?
    begint deze nu het spiraaltje er niet meer zit? of krijg je tijdens het gebruik ook een eisprong en loopt die cyclus nu gewoon verder?
    (toen ik het spiraaltje had, kreeg ik eigenlijk mijn regels niet meer, dus had toen ook niet echt het 'cyclus'-gevoel)

ik had deze vragen natuurlijk ook aan de gynaecoloog kunnen stellen, maar ik was zo nerveus op dat moment, en moest ook nog bloed laten trekken, dat ik enkele vragen vergeten ben te stellen.

zou graag een idee hebben wanneer ik het vruchtbaarst zou zijn, zolang ik nog geen ovulatietesten heb kunnen halen.

alvast hartelijk bedankt,

vriendelijke groeten, lieneke

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lieneke,

In principe start je cycles gelijk weer nadat je spiraaltje is verwijderd soms kan het even duren voordat je weer een mesntruatie hebt. Ik wil je daarom ook aanraden eerste een menstruatie aftewachten. Dan weet je je eerste dag van je menstruatie en weet je ook dat je ong 14 dagen later je eisprong hebt.

Groetjes imke

Share This Page