ik wil beginnen met bv te proberen. Maar heb geen idee of ik het wat vind en heb al 2 flesjes uit babydozen en 6mini zakjes nutrilon in huis. maar ik zit een beetje te denken hoe dat straks zal gaan zonder dat ik teveel dingen aanschaf die niet nodig zijn. als bv lukt hoef ik natuurlijk nog niets te hebben. Maar als ik bv moet afkolven, hoe warm ik bv dan op? Waar stop ik die bv in die in de vriezer gaat? en als het fv krijgt, wat voeding tussen door omdat bv niet op gang komt bijvoorbeeld . Hoe warm ik dat op? Mag dit allemaal even in de magnetron? ik had al begrepen dat manlief overal wel een kolf vandaan kan halen als het ineens nodig is. wie oh wie kan me helpen met hoe zoiets zal gaan?
Borstvoeding heb ik geen verstand van. Want dat heb ik nooit gegeven. Maar flesvoeding kun je gewoon in de magnetron opwarmen ja. Ik zelf gebruik 1/3e deel water uit de quooker en 2/3e koud water. Dit is de perfecte temperatuur.
Borstvoeding kun je beter in een warmer verwarmen. In de magnetron gaan er cellen kapot. Ik vond het wel een handig ding.
Ik ben van plan om BV te proberen en heb wel een flesverwarmer gekocht. Ik begreep dat je BV goed kunt invriezen in van die zakjes waar je ijsklontjes mee maakt. Dan is het ook handig te portioneren.
als bv al vlug niets is dan over op fv. Ben dan van plan om het in magnetron te verwarmen. Cooker heb ik niet. En las ergens iets over gewoon warm water uit de kraan maar vind ik ook niets. dan zou het zonde zijn om een flessenverwarmer te kopen voor misschien maar heel kort of geen gebruik. wat een dilemma's haha
Heb bij de eerste even een flessenwarmer gebruikt, maar dat vond ik nog best lang duren. Een pannetje heet water voldoet ook en gaat een stuk sneller.
Je hoeft echt geen flessenwarmer te kopen! Gewoon wat heet water in een pannetje en daar het flesje in.
ooooh wat een goed idee ook!!! Ik ga de flesjes in het begin ook gewoon koken. Dus ook geen sterilisator nodig. ja ik heb er helemaal een beeld bij! Tnx!
Ik vond de flessenwarmer veels te lang duren (zeker als je een hevig huilende hongerige baby hebt). Ik kook dus liever wat water in een waterkoker, mengen met koud water en voilà. Verhouding weet ik zo niet meer. Snachts een thermos fles met gekookt water mee naar boven. Perfect. En snel!
Ik zou geen warm water uit de kraan gebruiken, dat wordt in principe ook afgeraden om te drinken vanwege bacterien. Dus dat zou ik voor een baby niet willen. Een waterkoker, heb je die? Dat kan natuurlijk prima voor FV. En voor BV werkt zo'n pannetje op het vuur en daar het flesje in.
Maar ( even voor mijn beeld ) je hebt toch flessenwarmers die in 1,5 min warm zijn? Zo lang is dat toch niet? ( ik zit nog in twijfel, hij is zo gehaald als de bv lukt )
Ik heb onze flessenwarmer denk 3x gebruikt. Duurde mij veel te lang voordat de fles eindelijk warm was, heb het daarna gewoon in de magnetron gedaan
Zou ik niet doen. Dat plastic is niet geschikt voor borstvoeding. Daar heb je speciale zakjes voor. Ik bestelde ze bij Amazon.co.uk, van Lansinoh.
Mijn ervaring is dat het erg lang duurt, soms wel een kwartier. Op het dagverblijf waar ik werk, hebben we hem zelfs weggedaan en zetten we de flesjes gewoon in een maatbeker met heet water.
Ik had een warme stand op mijn warmer. Daarmee was een fles in 5 minuten klaar, dan piepte ie. Minder gedoe dan water koken, in een maatbeker doen, en de wekker zetten. Vond ik. Hij kostte een tientje.
ja als de bv lukt en ik ga ook kolven voor als ik niet thuis ben kan ik nog op m'n gemak een flessenwarmer uitzoeken als me het dan wel wat lijkt. Maar tot die tijd,tot ik weet hoe en wat, kan het uit opgewarmd worden met pannetje heet water.