Hoi, Ik heb een vraagje over voedingsbh's. Ik heb een flinke cupmaat (G cup). Ik vind het al erg moeilijk om normaal een fijne goed passende bh te vinden. Ik lees een beetje wisselende berichten over wanneer het verstandig is om een voedingsbh te kopen, kan je dit nu het beste voor je bevalling doen of erna? Ik zie het zelf niet echt zitten om met de hechtingen nog in mn *%$# de stad af te stropen voor een goed zittende bh, haha. Ik zou natuurlijk ook mega veel bh's kunnen bestellen rond die tijd via het internet. Hoe pakken jullie dit aan meer ervaren mamma's? Ik ben nu 20 weken zwanger.
Ik heb bij 36 weken een voedingsbh gekocht, maar dat was meer omdat mijn eigen bhs toen niet meer fijn zaten. Knelde erg onder me borsten omdat me buik daar zat. Had er een rode striem staan. ik heb er 1 gekocht en kijk na de bevalling of ik dezelfde bij koop of niet. Punt is als borstvoeding niet lukt je met die bhs zit. En goedkoop is het niet vind ik.
Ik heb deze week 2 goedkope voedingsbhs gekocht. Na de bevalling als het allemaal op gang is en goed loopt ga ik naar andere/mooiere. Er wordt inderdaad geadviseerd om in de laatste maand pas de voedingsbhs te kopen.
Ik wacht lekker tot na de bevalling, mijn maat is namelijk nog niet veranderd, lijkt me dat dat nog wel gaat gebeuren. Maar ik heb een kleinere maat dan jij en dus ook minder ondersteuning nodig. In jouw maat is het allemaal alleen ook een stuk duurder, dus zou denk ik dan toch even wachten tot je de juiste maat weet. Is wel erg zonde van het geld anders.. Eventueel wel vast wat stevige/ondersteunende tops halen die je dan in de tussentijd icm gewone beha's kunt dragen.
Ik had voor de bevalling een zwangerschapsBH, die ook voedingsklepjes had. En ik had een 'sleeping bra', om als ik bh-loos was de zoogcompressen op z'n plaats te houden. Echte voedingsBH heb ik pas week of twee na de bevalling (keizersnede) gekocht. Toen was de grote stuwing weg en had ik een beetje idee van mijn maat.
Ik had voor de bevalling een zwangerschapsBH, die ook voedingsklepjes had. En ik had een 'sleeping bra', om als ik bh-loos was de zoogcompressen op z'n plaats te houden. Echte voedingsBH heb ik pas week of twee na de bevalling (keizersnede) gekocht. Toen was de grote stuwing weg en had ik een beetje idee van mijn maat.
Ik had voor de bevalling 1 goedkopere voedingsbh gekocht. Na de bevalling heb ik na een week of 2 toen de stuwing voorbij was nog 2 bh's bijgekocht, deze wat duurder. Ik vond het bij nader inzien wel errug fijn dat ik er al eentje in huis had, zonder was echt lastig geworden. De eerste 3 dagen heb ik nog geen bh gedragen, lag toch alleen maar in bed en het was niet nodig. Daarna begon de stuwing en begon alles te lekken en dan is het toch wel fijn als je een voedingsbh hebt. Het kan wel eventjes zonder, maar dan moet je je bij het voeden steeds helemaal uitkleden. En als je kindje elke 2 uur wil drinken is dat nogal een gedoe. Koop trouwens een beetje rekbare voedingsbh, vaak groei je na de bevalling nog 1 cupmaat, maar niet altijd.
Ik zou het voor de bevalling kopen. Ik heb het met een week of 36 gedaan. Na de bevalling stond mijn hoofd daar echt niet naar!!! Was blij dat ik toen gewoon alles in huis had. Me man kon ik daar nou ook niet echt voor op uit sturen.... Ik heb wel advies gevraagd in een speciaalzaak.
Bedankt voor jullie tips! De bh's in maat G-H zijn inderdaad erg duur, en komen nogal nou qua pasvorm, dus ik probeer het nu zo lang mogelijk uit te zingen met de bh's die ik al had, maar ik merk wel dat mijn borsten er steeds meer uit gaan puilen. Ook verlies ik sinds een paar dagen een klein beetje melk s nachts, dus ik denk niet dat ik dit uitzing tot het einde van de zwangerschap. In ieder geval een goede tip om op het einde van de zwangerschap voor een voedingsbh te gaan kijken en een beetje een ruime te kiezen.
Ik zou het na bevalling doe ik zat in een E eind van mijn zwangerschap, nu een F. Ik geef onze man borstvoeding en als mijn borsten vol zijn is een F ook eigenlijk te klein.
Nee eigenlijk niet, is dat fijn? En zijn meegroeibh's per definitie iets heel anders dan voedingsbh's? Of heb je ze ook 2 in 1 zeg maar?