hoeveel kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door slingding, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    vraag hoeveel kleding hebben jullie voor de bevalling gekocht, want voor mijn idee is het aantal wat er op het standaard lijstje staat 2x maat 50 - 2x maat 56 - 1x maat 62 zo weinig want wat als je geen maatje 50 of 56 krijgt dan moet je zeer snel wassen ofwinkelen als je maar 2 pakjes heb. hebben jullie toch meer gekocht? en hoeveel dan.
    Dus de grote vraag is hoeveel kleerdjes (pakjes) hebben jullie voor de bevalling gekocht en welke maten dan

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo'n lijstje is een leuke start maar volgens mij ook veel te weinig. Sowieso kan ik me niet beperken tot maar een paar setjes aangezien ik alles zo leuk vind. Misschien heb ik dus wel te veel gekocht :D

Hier is ongeveer mijn lijstje:

rompers 50/56 6 stuks
    rompers 62/68 9 stuks
    truitjes 56 3
    truitjes 62 8
    broekje 56 5
    broekje 62 7
    vestje 56 1
    vestje 62 5
    spencer 62 2
    bodywarmer 62 1
    boxpakje/pyjama 56 4
    boxpakje/pyjama 62 5
    winterjas 56 1
    winterjas 62 2

Verder nog een flink aantal sokjes en mutsjes een een set met wantjes en een shawl.

Zoals je ziet heb ik meer in maat 62 dan in 56. Denk dat ze nogal kort doen met 56 en dat je 62 al best snel kunt aantrekken (mouwtjes/pijpjes oprollen). Verder verwacht ik geen kleine baby. Ligt nu al voor op de groei. Zelf was ik ook een grote baby. Mocht de kleine eerder komen of toch wat kleiner uitvallen dan kan ik altijd nog wat 56 kopen.

Enne...stiekem heb ik ook al wat in 68 en 74 gekocht :oops:

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve,
    Maar soms is zelfs maatje 50 bij sommige te groot, ben je dan niet bang dat al je kleren te groot zijn en straks te warme kleren hebt. (seizoenen)

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Maat 50 is meestal voor 0 tot 1 maand. Vind dat nogal kort. Maar mocht tegen het eind van m'n zwangerschap blijken dat het toch een klein kindje wordt dan koop er dan wel iets bij. Maat 56 is meestal voor 1 tot 2 maanden. En 62 voor 2 tot 4 maanden. Dat is in mijn geval dus van februari t/m april. Koud genoeg voor winterkleertjes. Verder zit er bij maat 62 ook wel wat voorjaarsspul. In maat 68 en 74 heb ik voorjaars en zomerkleding.

5. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Mijn dochtertje is 4 1/2 week te vroeg geboren met 2815 gram en past nu 56 en ze is morgen alweer 3 maanden (en ongeveer 5 kilo). Sommige dingen van Prenatal maat 56 zijn zelfs nog te groot..
    Dus ik zou wel een beetje uitkijken, voor als je kindje zich misschien ook te vroeg aankondigd. Je weet het nooit natuurlijk ;)

Ik had namelijk ook een rokje en shirtje bij H&M ooit eens gekocht maat 62, maar denk niet dat ze die nog aan kan straks. Of we moeten een mooie nazomer krijgen.

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben er me wel bewust van dat dat kan gebeuren. Maar om uit voorzorg vast veel kleine maatjes te gaan kopen vind ik een beetje te ver gaan. De meeste kindjes worden toch ongeveer op tijd geboren. En mocht die kleine toch van plan zijn om eerder te komen dan is er snel genoeg iets gekocht. Toch?

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    miranda, wat had jij dan gekocht van te voren hoeveel? en welke maat, en wat.

8. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb van maatje 50/56 een heleboel omdat ik die van mijn zus heb geleend.

Verder heb ik 1 setje 62 en een pakje 40 en 44, dit zo weinig voor noodgevallen. Je weet maar nooit.

Verder heb ik zelf al het een en ander gekregen van maatje 50-56 dus daar zal ik wel genoeg aan hebben.

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nog een andere tip: kijk niet alleen naar het maatlabeltje, maar ook naar het kledingstuk zelf. Ik heb bijvoorbeeld allemaal rompertjes gekregen in maat 50/56, maar dat is minstens maat 62!! Als je denkt dat je dan genoeg kleine maatjes hebt, heb je alsnog een probleem... :D

10. Niet meer actief

ik weet niet meer wat ik gekocht had.. maar ik ga het nu weer allemaal gebruiken voor nummer 2, dus ik heb veel van maat 56! Astrid kon dit erg lang aan. Ze is nu bijna 16 maanden en zit nu pas 74

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik had dit zo'n beetje allemaal gekocht :oops:

rompers maat 50/56 12 stuks
    rompers maat 62/68 18 stuks :oops:
    truitjes maat 50 2 stuks, na de bevalling nog 3 bijgekocht
    truitjes maat 56 6 stuks, na de bevalling nog 2 bijgekregen
    broekjes maat 56/62/68 10 stuks

Ik heb bijna alle kleertjes wel nodig en idd 2 pakjes van beide maten is idd wat weinig dan moet je idd wat erg snel wassen.

O ja dit heeft niks met kleertjes te maken, op die uitzetlijsten staat vaak dat je maar 2 aankleedkussenhoezen nodig hebt maar ik heb er dus na de bevalling nog 3 bijgekocht, want ik heb een jongen en die houden van wildplassen :-s \

verder kan je altijd nog meer dingen bijkopen als je dat echt nodig hebt, maar je krijgt ook heel veel meestal in maatje 62/68

xxx Marijke

12. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Nou ik had dus niets van maat 50 toen ze geboren werd ;)
    Vandaar dat ik het volgende keer dus wel zou doen :)
    Maar ik heb toen een aantal dingen van m'n schoonzusje gehad en m'n moeder en schoonmoeder hebben nog wat dingen gekocht.

Dus het is idd ook niet heel erg als je niet veel 50 hebt, want je kan het idd ook zo kopen ;)

Deel Deze Pagina