Omgaan met nieuwsgierigheid van anderen

Discussion in 'Zwanger worden' started by junior1, Sep 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hallo allemaal,

Wij hebben een dochter van bijna 3. We proberen al een jaar zwanger te worden en zijn nu in de medische molen beland.

Ik merk overal om me heen dat mensen zich gaan afvragen hoe het zit bij ons. Sommige mensen weten het en willen er blijkbaar graag over praten met ons op een feestje... Lekker handig...

Maar mensen kunnen gewoon hun nieuwsgierigheid niet bedwingen. We worden gewoon rechtuit gevraagd: Ennehhh, jullie al een tweede? Ik weet dat eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, want ik wil niet dat iedereen het weet. Als we naar een feestje gaan, dan hou ik mijn hart alweer vast... Ik voel me zo bekeken...

Hebben jullie tips om hiermee om te gaan??

2. 3S3

3S3 Niet meer actief

Lijkt me inderdaad heel lastig, ik heb niet echt een goede tip voor je maar ik krijg ook regelmatig die vraag (zeker van familie) als we weer eens op een babyborrel zijn bijv. zeggen ze: en, wanneer jij?? Of: jij bent de volgende op het lijstje hè.
    Heeel vervelend die opmerkingen!
    Ik zeg gewoon meestal zoiets als: voorlopig nog niet hoor, of komt wel...

Succes met alle irritante opmerkingen!

3. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    Heel vervelend en ik begrijp je gevoel. Vooral als de wens er heel erg is...
    Ik krijg de vraag ook wel eens (al weten inmiddels veel vrienden en familie van onze situatie) maar ik maak altijd maar een opmerkingen van 'als het altijd zo makkelijk besloten was om een kleintje te krijgen, dan was er allang een geweest...'. En dan zijn ze stil.
    Het is misschien een beetje bot, maar ze begrijpen het prima en zullen de volgende keer nadenken voordat ze zo'n vraag op iemand afvuren ;).

4. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook wel eens gevraagd of ze zich konden voorstellen dat er mensen zijn waarbij kinderen krijgen niet gemakkelijk is, en dat die vraag dan wel erg vervelend is, zelfs kwetsend zou kunnen zijn. Dus waarom ze die vraag toch stellen. Als ik bezig zou zijn en dat dan ook nog eens zou willen vertellen, dan horen ze het wel...

Dan zijn ze er ook vaak wel klaar mee. En is verder niet bot, ik zeg het vak juist net iets te lief.

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook direct zijn en als dat door anderen als bot wordt ervaren weten ze misschien eens hoe dat voelt. Net of die vraag niet bot is. Als je eromheen blijft draaien blijven de vragen komen.

6. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    mijn reactie was dan gewoon, tja ze komen nu eenmaal niet op bestelling...
    wat natuurlijk dan wel aangaf dat j e r mss wel mee bezig bent maar dat het ten eerste niets aangaat en ten tweede ook niet altijd makkelijk hoeft e gaan.

7. linnie88

linnie88 Actief lid

Aug 6, 2013
    223
    10
    18
    Zoals MPO al zei vind ik wel een goede: 'als het altijd zo makkelijk besloten was om een kleintje te krijgen, dan was er allang een geweest...'

Weet je, enerzijds moet je maar denken dat ze het wellicht goed bedoelen en uit interesse, maar sommige kunnen inderdaad hun nieuwsgierigheid niet bedwingen! En vooral de manier waarop ze het vragen..

Vrienden van ons weten dat we sinds kort ook bezig zijn, kwam zo tersprake dat ze het vroegen en toen verteld.
    Nu stelt ze maandelijks de vraag, precies wanneer ik ongi moet worden 'hoe het met mijn cyclus is'.
    Gezegd dat ze het wel hoort als het zover is..
    Toen zei ze eerst, oke dan wachten we wel af.
    En daarna 'maar is je cyclus wel normaal?'
    met andere woorden, ben je al over tijd of heb je tussen tijds nog bloedingen gehad. Heel sneaky dus...

Of je moet de vraag terug om draaien naar hun 'hoelang duurde het bij jullie'. Want, mensen zijn dan wel nieuwsgierig, maar vinden het ook leuk om over zichzelf te praten! Dan zijn ze het daarna weer vergeten wat ze gevraagd hebben, of durven ze het niet nog een keer te vragen omdat ze zelf al een half uur aan het woord geweest zijn.

Succes met de nieuwsgierige!

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    als mensen aan ons vragen of wij al bezig zijn of iets in die richting vraag ik altijd hoeveel geld ze op de bank hebben staan en dan wordne ze rood en zeggen ze gaat je niks aan en dan lach ik alleen nog even ;)

9. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Voor mijn bbz kreeg ik ook steeds van die vragen, zeker omdat mensen bij ons wisten dat we de wens hadden.
    Sinds bbz zijn ze voorzichtiger geworden, maar ik ben gewoon bloedje eerlijk. Zeker nu we voor het eerst deze maand IUI doen is het eerlijk zijn ook wel makkelijk voor steun.

Maar dan heb je altijd nog van die mannelijke mannen die wel even roepen dat ze hun GEWELDIGE zaad wel even willen laten gebruiken ......pppffff........ja sorry maar het ligt niet aan mijn vent zijn zaad, het ligt aan mij.......en buiten dat wil ik je zaad niet!!!

10. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Bah ja ik ken het!
    Wij zijn al 11 jaar bij elkaar en bij ons vragen ze het ook al jaren.
    We worden er vaker ook mee te kijk gezet hoor.
    Er komen hints van allerlei kanten en we worden totaal niet onder druk gezet. Het is niet leuk omdat we zelf ook in de MMM zitten maar niemand die dit weet behalve en aantal collega's en een vrienden stel....

Ik voel me er niet prettig bij als iedereen het weet want dan gaan ze nog meer aan je vragen en ik wil dat het een verrassing blijft. Daarom zeggen we nog maar tegen iedereen dat we 'nog' niet willen en zo en dat het zo wel goed is. Maar onze harten zeggen wat anders.

11. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik heb eens de grap gehoord van een vrouw die bij elke new born in de familie ook die vraag kreeg toegespeeld. Haar antwoord was hierop dat ze hetzelfde naar haar oom zei bij de begrafenis: en nu jij he?!

Erg hard. Maar moet er altijd aan denken als dit ter sprake komt. Zelf hebben wij er ook last van. Mensen weten dat we de wens hebben maar zijn nu aan t gokken wanneer t zover is.. Als ik ff met mijn hand op mijn buik zit ben ik al zwanger... Zelf bedenken we realistische redenen als antwoord. En die reden houden we dan lang vol. Bijvoorbeeld:
    - net verbouwd, eerst sparen
    - net getrouwd, eerst sparen
    - eerst trouwen
    - eerst studie afronden
    - eerst zelf maar wat volwassener worden
    - eerst carrière maken.

Share This Page