Ik ben verliefd...

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Na een wat rottig topic (story of my life zo langzamerhand :D) nu eindelijk eens een lekker luchtig topic. Ik dacht; we doen eens gek!

De nieuwe Ikea catalogus viel met een lompe *plof* bij ons op de mat en ik ben dus echt stapel-gek op dat bedrijf. Zelfs het in elkaar zetten vind ik leuk. Doe ik (tot frustratie van macho-vriendlief) dus lekker helemaal zelf.
    Bladerdeblader door het boekje en ineens zag ik een foto.
    En nu is er dus een probleem. Want ik ben heeeeel erg verliefd op een bank geworden.

Hij zou hier (serieus!) ontzettend gaaf staan.
    De banken die we nu hebben staan hier al zes jaar, zijn tweede hands en helemaal afgeleefd. Er zitten scheuren in het leer, het zwart is eigenlijk gewoon een vale grijstint geworden en we wilden hoe dan ook toch al nieuwe banken.
    We zoeken ons scheel, want we wilden graag een hoekbank met chaise-longue. De chaise-dinges moet dan tegen de muur aankomen maar het blijkt nog HEEL erg lastig te zijn er eentje te vinden waarvan de leuning doorloopt. Anders heb je een soort gek "gat" tussen de muur en chaise-dinges en dat is gegarandeerd een mooie verstop plek voor allerlei vuil, stof, rommel, speelgoed, schoenen etc.
    Dát willen we dus niet.

En nu staat ie er ineens in. DE droombank.
    In een kleur waarvan ik zelf dacht 'kan dat niet ff anders?' maar hoe langer ik ernaar keek hoe meer overtuigd raakte dat het JUIST wel heel erg gaaf zou zijn in ons tokootje.

Nou ja, anyway.... Ik heb vriendlief dus eens subtiel aangekeken en tot mijn uiterste verbazing :)$:$:$) werd hij niet eens gillend gek maar zei heel droog 'zou eerst de stof in het echt willen zien. Zal vast wel behoorlijk verschillen van de foto. Vind het niet eens zo een heel gek idee eigenlijk!'.
    SAY WHAT!?

Hij wil het even op zich laten inwerken. Morgen gaan we naar Ikea om de stof in het echt te bekijken (en nu maar hopen dat dat er dus is...) en wellicht staat er binnenkort een pracht bankje in ons huis.
    Ik heb even gek gedaan en twee foto's genomen in huis. Eentje van ons kekke behangetje en eentje van onze gordijnen. Beetje knippen, beetje plakken....

et voila! Hier het moodboard :D
    (denk er voor het gemak nog even wat witte decoratie accenten bij, was zo lastig dat een beetje zichtbaar te krijgen in het plaatje dat ik het maar weggelaten heb)

Nou, wat zeggen jullie? Doen??
    Ja he :D Ik vind van wel :D

(edit, hier de link van de website. Kun je ook gelijk zien waarom ik helemaal verkikkerd raakte aan het idee de bank uit te klappen, denkentje erbij, filmpje, wijntje..... ennnnn... schoonfamilie op bezoek? hup, alle rommel niet ónder maar gewoon IN de bank :D:p
    FRIHETEN Hoekslaapbank - Skiftebo donkergrijs - IKEA)

Bijgevoegde bestanden:

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

I like!! Al zou ik het zelf nooit durven:D

3. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    niet echt een kleur die ik zou kiezen maar bij jullie behang en gordijnen zal het niet gek staan :) ik zeg doen!

4. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Heel leuk! Ik vind het wel passen bij het behang, gordijnen enz...

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ja! Ik zeg doen!

6. Sempje

Sempje Niet meer actief

Leuk!!!

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee, hou er niet zo van.. vind hem er persoonlijk beetje goedkoopjes uit zien. Was dus niet onze keuze :)

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vind het een leuke bank.
    En als het in het roze niks is dan zou de grijze daar ook mooi staan. In ieder geval wel een ideale bank!

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind het meer een lowbudgetstudentenkamerbank haha.

Staat prima bij jullie gordijnen en behang hoor, maar ik zou deze bank nooit kopen. De leuningen lijken me trouwens erg hard en dunnetjes daar zou ik bij het bekijken even om denken!

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou roze nooit aandurven, maar hij staat wel goed bij de rest zeg!

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Ik vind ook de kleuren mooi matchen maar ik vrees dat de bank niet zo geweldig zit.. vind hem er niet comfi uitzien.. maar qua kleuren echt super leuk!

12. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Super leuk, wij hebben zelfs 1 hele muur fuchsia, helaas met de huisdieren kunnen we geen stoffen bank nemen anders hadden we zoiets ook vast overwogen.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuke bank maar slaapbanken zitten vaak echt knudde. ga er dus even lekker lang en goed op zitten zoals je thuis ook op de bank zit. veel plezier bij ikea!! ik wil ooowwwwkkk!!! :D

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Superleuk! Ik zou zoiets ook in mijn huis zetten, maar ik denk dat mijn man er niet zo blij mee zou zijn :p

Heb nu overigens een knaloranje bank, ook van IKEA :D

15. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Die bank zit verschrikkelijk...

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind hem mooi bij de rest van de spullen staan ik ben alleen bang dat hij vreselijk zit omdat het eigenlijk een slaapbank is.
    Joh gewoon kijken en even proezitten.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.815
    9.320
    113
    Gelderland
    Gaaf kleurtje zeg en past mooi bij de rest!

Persoonlijk zou ik alleen nooit zo'n slaapbank als bank in de woonkamer willen.. Wie weet zit hij wel super lekker morgen. Veel plezier bij de Ikea!

18. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Leuk! Als ie lekker zit, zeker doen!!!

19. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Geen twijfel!!!!! Doen!!!!

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Gaaaaaf, die kleur! De gordijnen en vloer ook erg mooi trouwens! Behang zou ik zelf niet kiezen, toch iets te druk. Ik vraag me wel af of de bank lekker zit, vind zelf de leuningen iets minder mooi, hou meer van wat kolossaler.

Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina