Ik vind het maar raar dat bij de pampers de maten ineens met grote sprongen gaan. Eerst liep het over, en nu zou Andy officieel nog een paar kilo met deze luier moeten doen (maat 3) hij is immers tot 9 kilo, en is maat 4 vanaf 9 kilo! 4 heb ik gehaald, omdat ik de luiers veel te snel vol en te vochtig vond. (7 uur op zijn buik kon al niet meer) Maat 4 krijgt hij nu snachts aan, dus dat gaat prima, maar overdag vind ik 4 gewoon te groot! en 3 eigenlijk te klein. Ik heb nu kruidvat luiers maat 3 gehaald, en deze vallen er precies tussenin!! Ik vind het randje wat stug, dus ik ben benieuwd hoe hij het er mee doet (heeft nu de eerste aan) Ik kan namelijk niet tegen merkjes in kleding en meer van dat soort dingen, en ook Andy krijgt snel rode vlekken en bijv. sokjes moet ik altijd omvouwen tegen irritatie. maar we gaan het zien! Kwa pasvorm zijn ze super, dus nu nog kijken wat het kwa plasinhoud en randjes gaat doen!
Maat 4 van alle merken is vanaf 7 kilo niet 9 kilo. De kilo's lopen in de maten over. Hier trouwens ook een probleem, maar ik had een oplossing in de natural baby care luiers maat 4 (bij Etos). Deze passen wel aardig en vind ik voor een "dagluier" (lees een paar uur ) prima te doen. 's Nachts gaat de pamper om.
ik ben zelf erg tevreden over kruidvat luiers. Lekker dun, mooie pasvorm, en absorberen goed. Ook voor de nacht nog nooit ongelukjes gehad (ze slaapt op haar buik). Overdag draagt ze maatje 4 en 's nachts 4+
@ Druif 2008: Nature babycare vind ik super fijne luiers, maar koop ze alleen als ze in de aanbieding zijn. Bij deze luiers houd mijn dochter de droogste billen.
dat klopt maar dan nog is inderdaad de overstap van 3 naar 4 erg groot.. 3 is te klein maar 4 veel te groot! Ik heb nu huggies maat 4, die zitten nu beter als de pampers maat 4
Ja dat weet ik daarom was mijn volgende zin "hier trouwens ook een probleem". Huggies is hier een ramp. Urine loopt er aan alle kanten uit (maakt niet uit welke maat).
De baby-dry van Pampers is in maat 4 vanaf 9 kilo. Ik zie net dat ati-vit (of whaterver) die ik hier ook heb liggen in maat 4 vanaf 7 kilo is! Die ga ik maar eens proberen dan! en de niet-opengebroken babydry misschien omruilen..
Het betekent toch niet dat die luier pas goed zit vanaf 9 kilo ? Mijn zoontje is nog geen 9 kilo en past maat 4 toch goed. Maar ik vond de overgang van maat 3 naar 4 ook wel groot. Maar nu hij ze even aanheeft ben ik eraan gewent. Plakstrips over elkaar heen en hij zit prima.
Ik kijk nooit naar die kilo-aanduiding maar gewoon naar de pasvorm bij dochterlief. Hier overdag 3 en 's nachts 4; geen enkel probleem. Ik vind 4 ook niet overdreven veel groter dan 3.
Eens met eylem.. ik merk niet zo heel veel verschil. \ Wat zitten jullie trouwens snel in maat 4? Wij zitten pas een paar weken in 4. Daarvoor zat 3 nog prima.
weet je zeker dat je niet 4+ hebt gehaald? ook volgens de pamperswebsite is maat 4 (zonder +) vanaf 7kilo nl, zoals sandraske zegt!
Fijn dat dat werkt! Ik ben ook over naar de kruidvat luiers! Ik vond maat 1 en 2 wat stug, maar wel prima. Nu vanaf 3 vind ik het wel flexibel, bijna vergelijkbaar met pampers. Wij zijn overgestapt ivm klam aanvoelen aan de buitenkant van de luier.. blèg! Maar ik kijk nooit naar de kilo's, maar naar hoe ik het vind zitten en of het nog droog blijft. Mijn zoontje zit ook snachts in 4 (nog restje pampers..) en wordt sinds 2 nachten weer nat aan de voorkant (boven de luier uit). Dus misschien maar over naar 5...? Wel erg groot hoor voor zo'n kleintje.. en hoe doen we dat straks..? Ik vraag me af of we dan niet élke ochtende de hele boel mogen verschonen....
@Duchess: ik denk dat het voornamelijk om buikslapers gaat. Hier wordt Simon namelijk ook snel nat aan de voorkant, terwijl de achterkant niets in zit..!
Miijn zoontje slaapt vanaf 3 weken oud op z´n buik en ben eigenlijk zonder problemen over gestapt op nr 4 een tijdje terug, niks gemerkt.
Nooit nat aan de voorkant dus? Hoe doet jou zoontje dat dan? Heb je tips voor die van mij..? Gebruik je pampers of anderen?
Nee ik gebruik pampers, en heb geen idee hoe hij dat doet .. het is gewoon droog en de plas zit op het 'goede' gedeelte.
Hier ook 3 net te klein en 4 iets te groot.. Gebruik toch 4 want te klein lijkt me niet lekker zitten voor hem. 4 gaat prima, groeit hij vanzelf wel goed in
Hier ook een buikslapertje maar ze plast snachts niet veel. Ik lees hier heel vaak de tip om de luier achterste voren te doen bij lekkende luiers bij buikslapende kindjes. Klinkt wel heel erg logisch.