Puckababy of ergococoon?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mm7, Mar 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ik twijfel tussen de puckababy of ergococoon? Hebben jullie ervaringen? Mijn baby's maaien erg met de armpjes, ik baker nu in met 2 doeken (cottonbaby inbaker set) maar juist het feit dat de armpjes helemaal strak liggen vinden ze vreselijk het is hier dan ook een groot drama het inbakeren.. daarom wilde ik liever naar een inbakerzak toe, echter kan ik nu dus niet kiezen welke, de ergococoon lijkt me handiger in gebruik en hier in kan de baby zijn/haar armpjes bewegen, maar het blijft wel strak zitten, de puckababy daar kunnen ook de armpjes in beworgen worden maar is naar mijn idee veel losser dan de ergococoon... misschien kunnen jullie mij verder helpen?

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik heb alleen ervaring met de pucka baby en ik vond em ideaal. Ze sliep echt meteen veel beter en ik vond het wel een fijn idee dat ze nog kon bewegen, maar de armen kunnen niet meer alle kanten op. Ze kunnen ook niet naar beneden zakken want er zit een band om de middel.
    Ik vond em heel fijn. En toen ze er niet meer inpaste zijn we er ook gewoon mee gestopt en dat ging ook prima.
    Succes

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ik heb heel goede ervaringen met de Puckababy. Hier was het probleem ook de maaiende armpjes. Ze hebben wel wat vrijheid, maar ook genoeg geborgenheid.

De ergococoon ken ik niet, sorry

enne, nog proficiat met je tweeling!

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben hier zelf ook de puckybaby gebruikt en vonden die wel fijn. Ze kunnen toch de armpjes bewegen maar 'slaan' zichzelf niet meer wakker.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hier ook alleen ervaring met de puck. Ze maaide zichzelf ook constant wakker, en met de puck kon dat niet meer. Wel had ze nog wat vrijheid om op haar duimpje te kunnen sabbelen door de doek heen.
    Toen ze te groot werd voor de Piep zijn we overgegaan naar de mini. Helaas besloot ze om met 4,5 maand op haar buik te gaan slapen, dus toen meteen cold turkey moeten uitbakeren.

Verder geen ervaring met de ergococoon. Wel wat topics gevonden waar het woord ergococoon in voorkomt:
    * Inbakeren..
    * Help afbouwen in bakeren lukt niet
    * Welke inbakerdoek?

Share This Page