karnemelk 7 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ik had een vraagje weet een van jullie ook of een baby van 7 maand ook een klein flesje karnemelk mogen.
    Anne drinkt heel slecht wil geen sap of water en drinkt naar 2 flessen overdag.
    eten doet ze wel goed trouwens.
    Ik had een beetje karnemelk geprobeert en dit vond ze heel lekker.
    Ze mag ook kwark en yoghurt dus ik denk ook wel karnemelk maar weet het niet zeker
    groetjes gerdien

2. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik lees wel vaker dat kleintjes van deze leeftijd yoghurt en kwark mogen, terwijl tegen mij de laatste keer op het CB wrrd gezegd dat het nog niet mocht (geen koemelk voor het jaar!). En mijn dochter is nu 7,5 maanden.
    Ik denk daarom dat de adviezen zullen verschillen...

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja gek is dat he Kiz... Ik las ergens beter geen produkten met koemelk voor het jaar en soms mogen ze opeens toch yoghurt... Ik geef speciale yoghurtjes en danoontje start enz... Ik ga niets met koemelk geven voor een jaar.

4. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    op de meeste kinderdagverblijven wordt wel gewoon yoghurt gegeven hoor! Dus ik denk dat het wel mag. Maar karnemelk mag denk ik ook wel. Waarom niet? nergens iets op internet over te lezen?
    Heeft ze geen krampen gekregen? Dan zou het wel goed zijn toch? Niet teveel zorgen maken joh! Als zij het lekker vind...

5. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    het schijnt te maken hebben met eiwitstrengen, in koemelk zitten lange eiwitstrengen (een koemelkallergie is eigenlijk een koemelkeiwitallergie), in zure melkproducten zitten veel kortere eiwitstrengen. misschien dat die producten daarom wel mogen voor het eerste jaar?

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Karnemelk mag wel
    Kaylee is altijd een moeilijke drinker geweest en bij m ij raadden ze op het cb zelfs aan om karnemelk te geven, kijken of ze daar wel van wilde drinken (met het idee van... misschien lust ze de melk niet).

Ze heeft twee slokken genomen... en toen is ze onwijs gaan huilen... en ze heeft het nooit meer willen drinken :) Kaylee lust dus duidelijk geen karnemelk ;)

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Echt waar joh? Ik werk op een KDV, maar wij geven dat echt alleen maar op verzoek van de ouders! Pas als een kindje de eerste verjaardag heeft gevierd, krijgen ze bij ons standaard yoghurt (of vla).

Deel Deze Pagina