Ik was net eens aan het kijken naar een wiegje voor de kleine. De baby komt straks bij ons op de slaapkamer te slapen en daarom leek mij een wiegje wel handig i.v.m. de ruimte. Maar hoe lang gebruik je een wiegje ongeveer? Ik weet dat dit natuurlijk afhankelijk is van je kindje, maar wat zijn jullie ervaringen? Ik vind het namelijk wel een extra aanschaf, dus extra kosten. Dank jullie wel
Hoi hoi, Ik heb er zelf één kado gekregen maar best groot. Je kan hem makkelijk de eerste 6 mnd gebruiken.
Wij hebben voor onze dochter de Leander hangwieg gebruikt, hier heeft ze 6 maanden in gelegen, en toen is ze naar haar eigen kamertje gegaan in het ledikantje.
ik heb hem maar 6 weken gebruikt, onze dochter is nogal beweeglijk en sloeg zich steeds wakker tegen de zijkanten..
Hier bij de 1e ongeveer 4 maanden gebruikt. Toen was hij echt te groot voor het wiegje. Ben benieuwd hoe lang de 2e erin kan liggen.
Als je op MP zoekt scheelt dit vaak een boel in uitgave.. en zoals je leest liggen kindjes er gemiddeld niet heel lang in dus prima geschikt voor een tweede ronde (evt met nieuw matrasje)
Het hangt ook erg van het wiegje af.. heb je de zogenaamde kleine mozeswiegjes of een wiegje van Leander of van Kindekeklein - (van 40 bij 80 cm) dan verschilt dat nogal. De oudste lag hier 6 maanden in de hangwieg van kindeklein en de jongste gaat dat ook wel halen denk ik.
Mijn zoontje is ruim 4,5 maand en ligt in een wiegje van 40x 80cm en past er nog wel een paar maanden in. Ik vind het zo`n lief gezicht zo`n knus wiegje ipv zo`n groot ledikant waarin ze zo klein lijken.
Mijn zoon ligt in het genoemde mozus wiegje. Maar het is nu al vrij krap (is nu 3 maanden). Kan nog wel hoor en vind het ook wel knus zo voor hem. Overdag slaapt hij in zijn ledikant en 's-nachts nog naast mij in de wieg. Ik weet niet hoe lang nog. Mijn vrien wil hem al "weg hebben"/ ik nog niet. Hij slaapt nog niet altijd door. Als hij doorslaapt zonder dat ik er 3 of 4x uitmoet voor zijn speentje, gaat hij verhuizen . Mocht ik nu voor 1e x zwanger zijn, zou ik een andere optie hebben gekozen. Nl. een co-sleeper. Eventueel via MP want ik weet niet wat het nieuw kost. Maar o wat lijkt me dat ideaaaal. Ik geef borstvoeding en dat lijkt me super met zo'n cosleeper. Nu pakte ik Daan soms op en in bedje verhuizen.. ja hoor wakker. Bij een co-sleeper kun je gewoon aan de kant schuiven en doorslapen maar. Scheelt heel wat (kostbare) slaap! En ook voor de onrustige momenten had ik het ideaal gevonden. Nu heeft Daan ook geregeld naast of op me gelegen. Niet erg. Maar een co-sleeper was ook dan handig geweest om hem wat eerder 'door te schuiven'. Dus als er nog een 3e komt..........
Ik heb via MP een mooie smeedijzeren wieg op de kop getikt voor 25 euro! Voor ongeveer 30 euro aan materiaal voor het matrasje en de wiegbekleding is 32 jaar geleden voor mijn zusje gebruikt. ONze dochter heeft er 6 maanden ingelegen en had toen nog plek zat... en nee... we hebben geen klein meisje Ook voor deze tweede spruit gaan we de wieg weer van zolder halen en zullen we zien hoelang deze gebruik mag maken van de wieg. Zal ook wel een half jaar worden denk ik.
Julie heeft 6 maanden bij ons op de kamer in haar hangwieg van Kindekeklein gebungeld, wat een heerlijke wieg was dat! Met 6 maanden paste ze er nog makkelijk in (klein kindje, en die wieg is sowieso ruim genoeg), maar wilde ze niet meer, dus is ze toen verhuisd naar haar ledikantje. Ik vond deze wieg z´n geld dubbel en dwars waard. Nu gaan we ´m weer gebruiken voor ons 2e kindje. Als je een nieuwe wieg te duur vind, kun je ze ook prima op MP kopen, ze zijn vaak weinig gebruikt.
Finn heeft 3 maanden in de wieg gelegen, daarna wilden we hem naar zijn eigen kamertje hebben, en daar stond zijn ledikantje..wieg had ook nog wel gekund, maarja dit was handiger voor ons...
Wij hebben de wieg gebruikt tot ze bijna zes maanden oud was. Toen werd de wieg te klein voor haar (of beter gezegd zij te groot voor de wieg) En de overgang naar een ledikantje (en dus eigen kamer) ging prima. Vond het wel prettig de kleine op onze kamer de eerste maanden
Hier bijna 7 maanden. En toen ging meneer zich optrekken en was het veiliger om over te gaan naar een ledikantje. Zou het zo weer doen zo lief en ze 'verzuipen' niet zo in zo'n groot bed.
Wij hebben een Leander hangwiegje in bruikleen, ze heeft er 5 weken in geslapen, sinds anderhalve week slaapt ze nu in haar ledikantje op haar eigen kamer. We hielden elkaar wakker, niet handig. Vind het wiegje heel mooi, maar niet zo praktisch eigenlijk met bedje opmaken en kindje erin en eruit. Die banden waar de wieg aan hangt zaten me vaak in de weg! Voor een toekomstige tweede wordt het dus in ieder geval iets anders dan dit.
wij hebben een ouderwetse houten schommelwieg van 90x40 cm. Ons kindje ligt er nu nog ruim in, ik verwacht dat we de 6 maanden wel gaan halen. Hij slaat inderdaad weleens met zn handjes tegen de zijkant, maar goed dat zou hij in een ledikantje ook doen lijkt me.
Mijn zoontje ligt in de kindekeklein hangwieg die bij ons op de kamer hangt. Ik verwacht dat hij er zeker tot 6 maanden in zal liggen. Het bevalt prima namelijk en hij past er nog goed in. Het is alleen niet zo makkelijk om hem er in te leggen doordat hij vrij hoog hangt (boven het voeteneinde van ons bed). Dus dat zal wel moeilijker worden als hij zwaarder wordt. Maar daar komen we wel uit denk ik
Bedankt voor jullie reacties. Van de week is grote kleine man door zijn ledikant gezakt (hij stond er lekker in te springen). Gisteren hebben we bij een collega van m'n vriend hun babykamer overgenomen voor een mooi prijsje. Alleen onze zoon (net 2) is nog lang niet toe aan een peuterbed. Hij gaat voorlopig nog even in het "nieuwe" ledikant, de kleine spruit krijgt een wiegje en wanneer de baby in het ledikant moet, gaan we op zoek naar een peuterbed voor onze zoon. We hebben maar 2 slaapkamers, dus de baby komt sowieso de eerste tijd bij ons op de slaapkamer. Wanneer dit niet meer gaat, moeten we toch gaan overwegen om te gaan verhuizen. De slaapkamer van onze zoon is waarschijnlijk weer net te klein om 2 bedjes in te zetten. Lastig, lastig, lastig.....
Wij hadden bij de jongste een wiegje te leen gekregen, ze heeft daar tot ong 7 maanden in geslapen, daarna is ze in haar ledikantje gegaan, vond het best een ruime wieg. Bij de oudste twee hadden we geen wiegjes. Liefs Hanneke.