winterkleding welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gemma87, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Nu al ja hahah ik heb de nieuwe catalogus van hm binnengekregen en moet me heul erg inhouden haha:D.
    Ik wil volgende maand gaan beginnen met mn dochter haar wintergarderobe.
    Ze is 15 mnd weegt ong 11 kilo en draagt nu mt 92.
    Dit heeft ze ook echt wel nodig.
    Ze is een dametje wat voor haar leeftijd wat fors is haar zomerkleding heb ik dus voornamelijk mt 92 gehaald.
    echter ligt natuurlijk ook aan waar het vandaan komt sommige dingen past ze niet meer en andre dingen zijn nog te groot.
    Te klein en te groot heb ik een hekel aan wil gewoon dat mn kleine meis er leuk en netjes bij loopt.
    Nu dus een beetje de vraag ga ik voor mt 98 ? en weer voor 92?
    Het is de bedoeling dat ze wel een tijdje met dr kleerjes doet naturlijk krijgt ze tussendoor wel nieuw spul maar de basis wil ik graag voor de kou in huis hebben:cool://

Wat zouden jullie doen ?
    ik wilde volgende maand zowiezo haar meenemen en even passen maar de rest zal ik een beetje op zicht moeten doen daar mevrouw niet echt een shopgek is :).
    Verschilt 98 heel veel met 92?

Alvast bedankt

gr gemma

2. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Als je echt winterkleding wilt kopen voor de maanden vanaf nov/dec zou ik voor 98 gaan. Ze heeft dan nog 4 maanden groeitijd en aangezien ze nu al 92 draagt...

3. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Gemma

Mag ik vragen hoe groot jou dochtertje is.
    ik heb dat probleem ook met de oudste die wordt in sept 2 maar die zit nu nog in maatje 86! en soms nog te groot.
    zij is dan ook nog maar 83 cm.

en dan heb ik nog een dochter van 6 weken die zit nu in maatje 56 maar daar haal ik maatje 68 voor.

groetjes

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou even kijken naar waarom je kleintje maat 92 draagt. Is ze breed? Lang? Brede schouders? Bol buikje? Niet vervelend bedoeld ofzo, maar dat kan je wat inzicht geven in welke merken dan fijn zitten. Noppies valt smal, H&M valt breed en lang, C&A valt breed, Hema valt vrij normaal.

Ik zou kijken naar de merken die haar nu goed zitten en daar dan een maat groter van kopen. Van de dingen die nu nog te groot zijn, zou ik even afwachten, kijken hoe snel ze daar in groeit.

Mijn dochter is bijna 3 en draagt ook 92 ;) Wij kopen 98 voor de winter!

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Ik zou niet weten hoelang mn dochter is laatste maal bij het cb is ze niet gemeten maar ik moet maandag weer dan zal ik eens kijken.
    Mijn dochter is vrij breed niet te dik maar gewoon fors zeg maar wij zijn beide klein en en niet heel erg slank.. :D
    Ze heeft nu dus meestal hm aan en dat valt nu nog gewoon goed maar ik dnek idd dat ik daar voor van de winter dan maar 98 haal en verders even goed kijk.
    sommige kleertjes heeft ze ook wel 86 bv spijkerleggings maar verder past het echt niet meer.
    Zie het trouwens ook in mijn omgeving dat kids van deze leeftijd ook 92\98 hebben dus echt vreemd is het voor mij niet:D...

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje van 7,5 maand draagt 80/86 en voor de winter heb ik 86 en maat 92.
    ze is erg lang dus is het best moeilijk in te schatten wat ze draagt wanneer ze 1 word midden dec.

ik denk dat als jouw dochtertje ook groot is voor haar leeftijd maat 98 beter zou zijn.

Deel Deze Pagina