Tip badje/douche?

Discussion in 'Verzorging' started by Meis28, May 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Mijn man is weer aan het werk en werkt savonds dus moet nu ons zoontje van bijna 4 maanden alleen badderen. Eerder deden wij: badje vullen in de badkamer, meenemen naar woonkamer en daar op tafel (met aankleed kussen er naast) in badje. Dit ivm koud huis in de winter wegens gebrek aan cv (wonen in Spanje). We deden dit al die tijd nog zo maar voor mij is het zwaar om het gevulde badje te tillen en wil het mezelf wat makkelijker maken. Het is hier nu erg warm dus zal m nu wel dagelijks moeten douchen. Misschien iets in ons grote bad op de bodem leggen en hem daarop douchen? Badmat? Of is dat te hard?

2. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Badje in het grote bad zetten?
    Of je kind overdag in bad doen :)

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Het handige van m op de bodem leggen is dat ik beide handen vrij heb zeg maar. Maar vraag me af of iemand tips heeft op deze manier of anders. Overdag is niet handig want ik werk ook een paar dagen per week en m'n man heeft wisselende diensten.

4. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

Nov 12, 2007
    1,068
    1
    38
    Als je toch het badje wilt gebruiken dan kun je deze ook vullen en leeghalen met emmers. Is een stuk minder zwaar.

Voor in het grote bad heb je ook van die drijfdingen waar je kindje op kan liggen. Ik heb daar alleen geen ervaring mee en weet zo niet hoe dat heet.
    Mss dat ren ander hier dat weet? Of anders googlen?

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Samen douchen. Da's wat ik doe. ;)

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Misschien stomme vraag maar hoe was je jezelf dan? Of douche je dan puur alleen voor de baby zegmaar

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als je je handen vrij wil, kan je zo'n ligstoel gebruiken voor in bad. Of een tummytub, daar moet veel minder water in en daar zitten ze meteen ook rechtop in.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Samen douchen inderdaad! Hier ook altijd gedaan; eerst in een badje met zo'n ligding erin toen dochter goed bleef liggen. Nu hebben we een badring die gebruik ik onder de douche, kan ze prima in zitten. Ik begin altijd met mn dochter op de arm en dan haar wassen en haren wassen en daarna mezelf. T is altijd even een werkje, maar bij gebrek aan een paar handen ideaal. Ik laat haar altijd nog even zitten, is binnen handbereik, dan ga ik mezelf vast afdrogen en daarna haar.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Zoonlief kan nog niet zelfstandig zitten en hoofdje is ook nog niet stabiel. Heb wel zon bad inzet ding van bebe jou, tijd geleden een x geprobeerd in z'n eigen badje maar hij zat daar heel raar/ongemakkelijk in! Kan t nog eens proberen (in t grote bad) wellicht gaat t nu wat beter maar weet ook niet tot hoeveel maanden/gewicht zoiets geschikt is. Misschien een opblaasbaar kussen ofzo op de bodem vh bad leggen..? Zon delta matrasje zag er ook leuk uit maar is voor kleinere baby's. Deze hier zit op een gewicht van al rond de 9 kilo met z'n bijna 4 maanden

10. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
  11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Tot welk gewicht gaat dat? Staat er niet bij volgens mij.. Want zag van datzelfde merk ook zoiets en daar stond bij dat t maar tot 8 kilo oid kon gebruikt worden

12. Dyson

Dyson Fanatiek lid

Mar 8, 2013
    1,404
    551
    113
    Ik heb een easy bath van Deltababy. Dochterlief heeft er heel lang gebruik van gemaakt, ook toen ze al boven de 9 kilo was.

De comfy bath is voor kindjes die te groot worden voor de easy bath. De comfy bath drijft niet, maar is meer een soort van voedingskussen voor in bad waar je kindje op kan liggen.
    De easy bath scheelt voor mij heel veel rugpijn omdat ik niet continu gebukt naast het badje hoef te staan en heb niet het idee dat de kindjes in bad gaan minder leuk vinden omdat ze op een kussen liggen (of hebben gelegen).

13. Honnepon83

Honnepon83 Actief lid

Jul 17, 2013
    107
    0
    0
    Stay at home mom
    Ik deed het altijd zo:

Leg klaar:
    (Extra) aankleedkussen
    Hydrofiel doeken of een lekkere zachte handdoek voor je kindje
    Luiertje
    Rompertje

Kindje in de wipper in de badkamer.
    Zelf even douchen terwijl je een beetje kletst tegen de kleine (die van mij vond het altijd gezellig)
    Als je klaar bent droog je jezelf vluchtig af en kleed je je kindje uit.
    Toen mijn zoontje heel klein was ging ik op een klapstoel in de douche zitten met hem op schoot (hydrofiel op mijn schoot zodat hij niet weg kon glijden)
    Dan je kindje lekker wassen en als ik klaar was legde ik hem op het aankleedkussen onder een lekkere zachte handdoek.
    Dan zelf weer afdrogen en badjas oid aantrekken. Dan je kindje een luiertje aan en een rompertje, en dan bracht ik hem naar zijn kamertje om het verder aan te kleden.

Als ik het zo opschrijf lijkt het een heel gedoe, maar dat viel best mee eigenlijk.

Ik vond het grote voordeel van samen douchen het huid op huid contact, mijn zoontje wilde soms zelf even drinken onder de douche. Helemaal ontspannen.

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Een paar weken geleden heb ik zl een week voor mij alleen gehad omdat ml op zakenreis was. Mijn boefje van een zoon haat het badje, lees maar de eerste 2 weken gebruikt, en is dol op de douche.
    Na wat uitproberen heb ik de routine gevonden.
    Ik leg op de badkamer vloer eerst een badkamer matje, dan een dikke handdoek en daarop komt het aankleedkussen.
    Op het aankleedkussen ligt een dikke handdoek, daarop de badcape en dan een hydrofiele doek.
    De badjas van mij, eentje van badstof, ligt ook in de badkamer klaar.
    Ik zorg eerst voor de juiste temperatuur van het water, heb geen thermostaat kraan. In de tussentijd kleed ik me uit. Is de temperatuur goed, ga ik zl uitkleden en wassen op het aankleedkussen. Dan pak ik hem op mijn arm en gaan we onder de douche staan.
    Na het douchen van zl leg ik hem op het aankleedkussen. Leg daar nog een hydrofiele op, tegen ongelukjes. Dan vouw ik de badcape dicht, samen met de handdoek die eronder ligt. En dan leg ik mijn badjas erop. Dan doe ik me snel af douchen, afdrogen en vlug aankleden.
    En als ik klaar ben, heeft zl al zo liggen te bewegen dat hij voor de helft zichzelf heeft afgedroogd ;) dan lekker verder afdrogen, aankleden en klaar.
    Ik moet wel zeggen dat het douchegordijn zeer interessant is om te zien, staan in het zwart bloemen op en dat blijft hem boeien ;)

15. floppie888

floppie888 Bekend lid

Sep 3, 2014
    793
    549
    93
    Bij ons staat het badje in de grote badkuip en leg ik een handdoek met capuchon klaar op de wc. Baby gaat tijdens het vullen van het bad en klaarleggen kleertjes even in haar bedje of midden op ons bed (ze is 8 weken dus rolt nog niet om). Dan kleed ik haar uit en ga snel naar de badkamer. Na het badje leg ik haar op de handdoek die op de wc ligt en daar wikkel ik haar in en loop dan weer snel naar de aankleedtafel.

Anders zou je ook het badje leeg klaar kunnen zetten, maar dan met emmers vullen. Het is voor het legen wel handig als je een badje met stop hebt.

16. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    bij samen douchen deed ik altijd:
    dochter uitkleden en lekker warm inpakken en dan in de wipstoel.
    dan ging ik zelf douchen, pakte ik haar erbij (ingewikkeld in een hydrofiel luier), wassen, douchen en dan (zonder hydrofiel :D) terugzetten in de wipstoel, lekker toedekken, zelf snel haar in een handdoek, badjas aan, dochter mee en aankleden. zodra dochter dan aangekleed was ging ik mezelf verder afdrogen en aankleden

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Samen douchen! Ik leg dan mn kindje in handdoeken in het wipstoeltje. Ik was mezelf (snel) haren, oksels, onderkant. Dan de baby erbij en die was ik alleen zn handjes en billen met zeep, de rest met water. Dan leg ik de baby terug in de wipstoel met de handdoeken ingewikkeld en spoel ik mezelf af. Snel afdrogen, badjas aan, baby op de commode verzorgen, kleding aan, voeden, baby in bed :)

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik doe het net zoals de andere douchende dames. Mezelf ff snel en dan de kleine. Ik heb een kruk onder de douche waar ik op zit en dan de kleine op schoot. Hij wil soms ook drinken en dat gaat staand niet.;)

Wij gaan eigenlijk elke dag op deze manier onder de douche samen en ik heb maar zelden dat er iemand is die de baby aan kan pakken.

Na het douchen droog ik de kleine af en snel een luier aan. Als hij daar behoefte aan heeft (of ik :D), dan gaan we lekker samen onder de dekens. Goed voor wat extra huid-op-huid.

19. Islah

Islah Niet meer actief

2x met een emmer erheen?

20. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Je kunt je baby ook in een simpele plastic IKEA kinderstoel zetten, zodra je kindje kan zitten.

Share This Page