apothekers vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hai hai
    ik ging vanmiddag medicijnen halen, en de pil bij mijn oude apotheek moest ik daar voor betalen nu niet.
    heeft dat iets te maken met je eigen risico ofzo?

snapte er nix van ahhahaah ik vroeg het ook aan die vrouw en ze wist het ook niet.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat heb ik dus ook gehad toen ik verhuist ben ik moest altijd betalen 17 euro ofzo en hier helemaal niet was ook al in 2007 dus heeft niet met dat eigen risico te maken ik vond het wel makelijk

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nee, het eigen risico wordt door je verzekeraar geregeld, je apotheek heeft daar geen zicht op.

volgens mij maakt iedere apotheek zijn eigen afspraken en dus ook zijn eigen prijzen. Maar dat weet ik neit helemaal zeker.

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Heb je dezelfde pil als altijd meegekregen of 'dezelfde' maar dan met een andere naam?

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Bij mijn pil was dat toen ook opeens gewijzigd, kreeg toen opeens een rekening van m´n verzekeraar ipv bij de apotheek betalen.

Het kan dus zijn dat je nog een rekening krijgt.

6. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Sinds 1 januari valt de pil weer in het basis pakket waardoor de apotheek de rekening rechtstreeks kan doorsturen naar de verzekering. Daarvoor viel de pil in het aanvullende pakket, en lag het aan de apotheek of ze wel of niet rechtstreeks declareren.

Dus per 1 januari niet meer betalen in de apotheek (op de eigen bijdrage van sommige pillen na dan). Je krijgt alleen wel achteraf een rekening van de verzekering ivm 150 euro eigen risico.

Ik hoop dat het zo duidelijk is?

7. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Mikatjuh heeft helemaal gelijk. Op deze manier werkt het sinds 1 januari dit jaar. Ik ben apothekersassistente en krijg deze vragen erg vaak.
    We worden niet goed van die verzekeringen :( .

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is idd iets van de verzekeringen, de apotheek staat daar buiten.

9. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k heb idd de zelfde pil nog nou ja wacht wel af of ik een rekening thuis gestuurd krijg hahahaha
    maar het was wel erg makkelijk :D

10. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik ben ook apothekersassistente. :) Leuk hè al die nieuwe regelingen. :(

Deel Deze Pagina