Hoe gaat het eigenlijk met aangeven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PetraK, 8 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Als de vader "onbekend" is in mijn geval .....
    Helaas wil het gewoon niet lukken tussen pa en mij.... hoe ik ook mijn best doe.
    Hij kan zowiezo niet het kind aangeven of erkennen, omdat hij geen verblijfsstatus heeft.

    Dus mijn vraag hoe moet dat dan ?
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Lijkt mij dat als je zelf niet kan dat je kan bellen en zeggen dat je later komt. Zou het gewoon eens navragen in jou geval.
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik neem aan dat er dan wel iemand bij je is tijdens de bevalling en diegene kan je kindje aangeven, ik geloof dat het iemand moet zijn die bij de bevalling is geweest.
    Mijn eerste kindje is toen ( bijna 6 jaar geleden) wel door zijn verwekker aangegeven, maar hij heeft verder niet herkent of wat dan ook, het is gewoon mijn kind en heeft geen vader en ik heb me toen laten vertellen dat iedereen dat kan doen die er bij is geweest.
    Informeer anders eens bij je verloskundige of het gemeentehuis!

    succes
     
  4. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    je kan ook door opa en of oma aangiftes laten doen maar dat moet je door de gemeente even late
    n navragen .

    groetjes anita
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Volgens mij moet het kindje aangegeven worden door iemand die bij de bevalling is geweest en dan binnen een paar werkdagen (3 geloof ik). Dus als je redelijk snel weer op de been bent, zou je het ook zelf kunnen doen. Maar dan moet je wel fit genoeg zijn.

    Groetjes van Kiki
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dank jullie, ik zal zowiezo woensdag het even vragen aan de verlos, ik meen ooit is gehoort te hebben dat deze ook het kindje mag aangeven?
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    dat klopt., ik heb er toevallig een heel stuk over gelezen... iemand moet het kindje aangeven die bij de bevalling aanwezig was. of in geval van "nood" mag zelfs de directie van het pand waarin je bevalt je kind aangeven.... ik zal het voor je opzoeken en dan zet ik het hier neer... ( dit zeg ik dus zo even uit het blote hoofd, ik zoek het op,)
     
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je ... Als je het gevonden hebt dan lees ik het heel graag natuurlijk.
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb het gevonden!!!

    binnen drie werkdagen na de geboorte van jullie kind, moet je partner aangifte doen van de geboorte. daarbij moet hij ook de naam van jullie kind bekendmaken. dit doet hij bij de burgelijke stand in de gemeente waar jullie kind is geboren. je bent vrij om de naam van je kind te kiezen, maar de ambtenaar mag bepaalde namen weigeren. bijvoorbeeld wanneer hij de naam ongepast vindt of wanner de voornaam die jullie gekozen hebben al als achternaam wordt gebruikt, zoals jansen. geef je geen naam door, dan mag de ambtenaar zelf een naam kiezen. maar wie wil dat nou??? bij de aangifte moet je parnter het volgende meenemem: een geldig legitimatiebewijs, een verklarng van geboorte van de verloskundige of arts en, als jullie zijn getrouwd, jullie trouwboekje.

    doet je partner dit niet binnen 3 dagen, kan je een boete krijgen. mocht je partner/man echt niet kunnen, omdat ie bijvoorbeeld op een zaken reis is, dan ontkomt ie zijn plicht en kan iedere persoon die bij de bevalling aanwezig is geweest, aangifte doen. bijv; de verloskindige, je moeder of een vriendin. in het bijzondere geval dat er niemand bij de geboorte was, moet het hoofd van de instelling of de eigenaar van het huis waarin je beviel aangifte doen. zodra de aangifte is gedaan, kan je genieten van de kraamtijd.[[/u]

    hopelijk heb je er wat aan.... knuffel..
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Agnes, dank je wel voor het zoeken.
    Dit was ook iets wat in mijn hoofd doolde ......
    Maar ok ik heb er in elk geval wel iets aan.

    Zal morgen nog even extra na vraag doen bij de verloskundige.
     
  11. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ikzelf ben aangegeven door mijn oma (mijn vader is 2 mnd ervoor overleden)
    Mijn man is aangegeven door de kraamhulp (hij is afgestaan ter adoptie)
     

Deel Deze Pagina